Bekijk volle/desktop versie : LEZING Wat vinden jullie ervan?



21-11-2002, 18:59
Salaam olaikom wr wb
Ik zou graag willen weten wie er allemaal vindt dat er bij de lezing meisjes en jongens apart moeten??


Ik zelf vindt het beter meisjes en jongens apart!!!!

21-11-2002, 19:20


In de tijd van onze profeet Mohammed vzmh, bedden de mannen samen in dezelfde ruimte met de vrouwen... De vrouwen achteraan en de mannen voorin voor de duidelijke redenen... Think about it...

MrEsco

21-11-2002, 20:06

Citaat:
Origineel gepost door MrEsco
In de tijd van onze profeet Mohammed vzmh, bedden de mannen samen in dezelfde ruimte met de vrouwen... De vrouwen achteraan en de mannen voorin voor de duidelijke redenen... Think about it...

MrEsco
Zal ik doen broeder

22-11-2002, 13:16
het best is apart

en ik geef moraal groot gelijk......

22-11-2002, 18:41



Citaat:
Origineel gepost door MORAAL
wa3lajyomo asalaam Maghrebia

we hebben niks te willen oeghtie het is verplicht in de Islam dat jongens en meisjes in aparte ruimtes zitten.

hoeveel ahdith bestaan er wel niet omtrent dit onderwerp ?
masha allah 3lik
je hebt gelijk

22-11-2002, 19:06
ik ga voor de jongens

18-12-2002, 19:19
ik denk niet dat het uit maakt hoe het is geregeld, apart of niet. Het gaat om de intentie van iemand die daar naar toe gaat.

18-12-2002, 19:33

Citaat:
Origineel gepost door karim_charkaoui
Ik heb een lezing meegemaakt,waar ik van schrok.
Bijna alle meiden daar kwamen voor de jongens.
Dus ik vindt als de lezing appart wordt gehouden dan dat de meiden en de jongens zich kunnen concentreren.
En van de zaal daar waren er maar zo'n 10 meiden met hijaab en 1 met niqaab zo mooi.Moge allah swt ze belonen
Het is echt jammer dat er jongens en meiden zijn die om de verkeerde redenen naar een lezing komen.

Moge Allah hen leiden op het rechte pad.

18-12-2002, 20:19
ik vind dat niet apart hoeft te zijn. kijk als je naar een lezing gaat, dan ga je voor het gene wat je te horen krijgt en niet voor de dames ef de heren. zoals al eerder is gezegd'de intentie van een persoon"daar gaat het om.
als ik voor de vrouwen ga dan kan ik beter naar hoogkaterijn gaan, daar maak ik meer kans( niet dat ik dat doe ofzo).


de engel vindt dat het niet nodig is

19-12-2002, 01:39
Alles door elkaar vind ik maar niks.
Ik vind het beter als de mannen rechts en vrouwen links gaan zitten (of boven en beneden).

Ik zou graag een hadith willen zien waarin staat dat mannen en vrouwen per se gescheiden moeten worden.