Bekijk volle/desktop versie : Zwemmen vrouwen onderling haram?



Pagina's : [1] 2

04-06-2004, 22:33
Ik was net op een ander forum waar ik las dat vrouwen onderling niet mogen zwemmen. Nu kan ik helemaal inkomen dat gemengd zwemmen niet mag maar vrouw- vrouw mag ook niet tenzij ze speciale zwempakken tot aan de knie aan hebben.
Klopt dat?...............sjucht vrouw vrouw what's the problem....

04-06-2004, 22:38


en de badhuizen, hammams, dat mag toch ook, daar zitten vrouwen nog bloter met elkaar?

04-06-2004, 22:40

Citaat:
Origineel gepost door Aislin
Ik was net op een ander forum waar ik las dat vrouwen onderling niet mogen zwemmen. Nu kan ik helemaal inkomen dat gemengd zwemmen niet mag maar vrouw- vrouw mag ook niet tenzij ze speciale zwempakken tot aan de knie aan hebben.
Klopt dat?...............sjucht vrouw vrouw what's the problem....
Dan lu.lt die persoon uit z'n nek
naar ik weet mag het wel.

04-06-2004, 22:42

Citaat:
Origineel gepost door Aislin
Ik was net op een ander forum waar ik las dat vrouwen onderling niet mogen zwemmen. Nu kan ik helemaal inkomen dat gemengd zwemmen niet mag maar vrouw- vrouw mag ook niet tenzij ze speciale zwempakken tot aan de knie aan hebben.
Klopt dat?...............sjucht vrouw vrouw what's the problem....
Ik organiseer al een tijdje activiteiten ism o.a. allochtone vrouwengroepen, op nr. 1 staat zwemmen!

We hebben een klein bad gevonden die we konden afhuren voor 4 uurtjes, moeders met vooral kleine baby's vonden het heerlijk om wekelijks in het water te mogen spartelen.

Ik weet dat er mensen zijn die zeggen dat het haram is, pffff...de intentie van ons is gezellig met je kind of alleen in beweging zijn, ik zie het probleem niet.

04-06-2004, 22:47


i love to swim, is toch het mooiste wat er is, vooral met mijn kindjes, ze zo van de glijbaan af zien sjezen. ik heb trouwens ergens op een andere site gelezen dat zwemmen aangeraden werd door de profeet mohammed (vzh)

04-06-2004, 22:50
Dit was het antwoord op een vraag gesteld door iemand op die groep.
Ik vond het eerlijk gezegd ook een beetje raar omdat er speciale zwemdagen voor moslima's worden georganiseerd en er weinig over een speciaal badpak beschikken.

-----------------------------------------------------------------------------------

Salaamoe'laikom warahmattulahi wa barakatoe,

Het is een vrouw niet toegestaan om in een zwempak of bikini te zwemmen tussen vrouwen.

Dat is omdat de 'awra van een vrouw het gedeelte is van de navel tot de knieeen. Dat betekent dat dit gedeelte van het lichaam niet gezien mag worden door andere vrouwen en uiteraard bedekt moet zijn. Wat overigens niet het geval is als je een bikini of badpak aan hebt.

Sorry dat ik geen daliel kan geven, ik heb dit gehoord op een lezing. Ik heb het niet zelf gelezen ofzo. Als er iemand een hadith of aya uit de koran kan geven betreffende dit onderwerp: graag.

Dit betekent trouwens niet dat je nooit kan zwemmen als moslima. Want er bestaan van die islamitische badpakken van dat zwempakkenspul. Deze zijn tot aan de knieen en bedekken voor de rest de awra volledig.

Ik hoop dat dit een beetje een antwoord is op je vraag.

04-06-2004, 22:50

Citaat:
Origineel gepost door NAdiAtje123
i love to swim, is toch het mooiste wat er is, vooral met mijn kindjes, ze zo van de glijbaan af zien sjezen. ik heb trouwens ergens op een andere site gelezen dat zwemmen aangeraden werd door de profeet mohammed (vzh)
Volgens mij is zwemmen een van de leukste dingen die je met je kids kan doen
vooral de glijbaan vinden ze heerlijk om met moeke te sjezen

04-06-2004, 22:55

Citaat:
Origineel gepost door a3ir
Volgens mij is zwemmen een van de leukste dingen die je met je kids kan doe
vooral de glijbaan vinden ze heerlijk om met moeke sjezen
ik sjees ook altijd mee......... heerlijk

04-06-2004, 22:59

Citaat:
Origineel gepost door Aislin
Dit was het antwoord op een vraag gesteld door iemand op die groep.
Ik vond het eerlijk gezegd ook een beetje raar omdat er speciale zwemdagen voor moslima's worden georganiseerd en er weinig over een speciaal badpak beschikken.

-----------------------------------------------------------------------------------

Salaamoe'laikom warahmattulahi wa barakatoe,

Het is een vrouw niet toegestaan om in een zwempak of bikini te zwemmen tussen vrouwen.

Dat is omdat de 'awra van een vrouw het gedeelte is van de navel tot de knieeen. Dat betekent dat dit gedeelte van het lichaam niet gezien mag worden door andere vrouwen en uiteraard bedekt moet zijn. Wat overigens niet het geval is als je een bikini of badpak aan hebt.

Sorry dat ik geen daliel kan geven, ik heb dit gehoord op een lezing. Ik heb het niet zelf gelezen ofzo. Als er iemand een hadith of aya uit de koran kan geven betreffende dit onderwerp: graag.

Dit betekent trouwens niet dat je nooit kan zwemmen als moslima. Want er bestaan van die islamitische badpakken van dat zwempakkenspul. Deze zijn tot aan de knieen en bedekken voor de rest de awra volledig.

Ik hoop dat dit een beetje een antwoord is op je vraag.
Ik kan niet zeggen dat ze ongelijk heeft, eerlijk gezegd. Ik kan me voorstellen dat er vrouwen zijn die zo strikt leven en dit als haram beschouwen. Alle zwemsters waren moslima's, vooral bekenden van elkaar, ook in land van herkomst.

Haram vind ik een zwaar woord, het is toegestaan mits je niet naakt bent of verkeerde intentie's hebt, maar goed dat is mijn bescheiden menig.

04-06-2004, 23:01

Citaat:
Origineel gepost door NAdiAtje123
ik sjees ook altijd mee......... heerlijk
Geniet van je kids Nadiatje123
voor je het weet zijn ze groot,en dan willen ze niet meer met moeke zwemmen of sjeesen op de glijbaan.
vooral de boy's niet

04-06-2004, 23:07

Citaat:
Origineel gepost door a3ir
Geniet van je kids Nadiatje123
voor je het weet zijn ze groot,en dan willen ze niet met moeke zwemmen of sjeesen op de glijbaan.
vooral de boy's niet
Sjucht...........zeg dat wel a3ir, mijn zoon is 20 mei 17 jaar geworden en is al een hele kerel, ook al is deze leeftijd enorm leuk, toch mis ik af en toe die momenten van heerlijk knuffelen en het wegkruipen op mijn schoot...........wat gaat het allemaal toch hard.

04-06-2004, 23:24

Citaat:
Origineel gepost door Aislin
Sjucht...........zeg dat wel a3ir, mijn zoon is 20 mei 17 jaar geworden en is al een hele kerel, ook al is deze leeftijd enorm leuk, toch mis ik af en toe die momenten van heerlijk knuffelen en het wegkruipen op mijn schoot...........wat gaat het allemaal toch hard.
Ik weet het Aislin ,
mijn oudste zoontje is 10 en hij wil nu al geen kus van z'n moeke op het schoolplein of waar zijn vriendjes bij zijn.we moeten van elke moment genieten en in onze geheugen griffen .




p.s. van harte met de verjaardag van je zoon Aislin

04-06-2004, 23:32


mijn zoontjes zijn 5 en 3 en ik heb een dochter van 9 jaar, ik zit dus midden in de dikke natte kussen periode. heerlijk!

over de badpakken; laatst zag ik een vrouw die zo''n fietsbroek in de zelfde kleur als haar badpak aan had dus ze was bedekt tot aan haar knieen, ook een idee!

04-06-2004, 23:36

Citaat:
Origineel gepost door NAdiAtje123
mijn zoontjes zijn 5 en 3 en ik heb een dochter van 9 jaar, ik zit dus midden in de dikke natte kussen periode. heerlijk!

over de badpakken; laatst zag ik een vrouw die zo''n fietsbroek in de zelfde kleur als haar badpak aan had dus ze was bedekt tot aan haar knieen, ook een idee!
Dan zijn onze kids van de zelfde leeftijd ik heb drie zoontjes van 10,6 en 4.
de 2 jongste vinden het heerlijk om geknuffeld en gekust te worden

05-06-2004, 00:50

Citaat:
Origineel gepost door Aislin
Ik was net op een ander forum waar ik las dat vrouwen onderling niet mogen zwemmen. Nu kan ik helemaal inkomen dat gemengd zwemmen niet mag maar vrouw- vrouw mag ook niet tenzij ze speciale zwempakken tot aan de knie aan hebben.
Klopt dat?...............sjucht vrouw vrouw what's the problem....

Mensen die je dat wijs maken zijn gestoorde extremisten.Laatst hoorde ik iets komisch; zelfs in je eentje naakt zijn is verboden,want engelen kunnen dan schade oplopen??

Dus voortaan douchen met je badjas aan en schijten met je broek aan

Wat een achterlijkheid...

Pagina's : [1] 2