Bekijk volle/desktop versie : Spijt van je kledingstijl, maar toch doe je het.



Pagina's : [1] 2 3 4

25-10-2009, 19:20
Ik zit eigenlijk met een issue. En deze speelt zich elke keer weer voor als ik eljoumouha gebed heb gebeden.

Als ik naar de moskee ga, draag ik meestal een lange rok, donkere panty's, een driekwart djellaba en geen make-up, maar ik zie er verzorgd uit en voel me goed.

Maar ik mijn dagelijkse leven draag ik een hijaab, maar weleens mascara, spijkerbroeken. Welliswaar lange dingen die mijn rondingen bedekt, maar toch niet zoals het hoort.
Ik ben me hiervan bewust, maar toch blijf ik het doen. Ben ik nou de enige gekke die die denkt en hier mee zit of zijn er meerdere mensen die dat probleem ook hebben?

De kledingstijl dat ik afgelopen vrijdag na het gebed aanhad, was ook een lange rok, panty's en platte schoenen in plaat van verleidelijke hakken en ik voelde me goed, maar ik weet dat ik het niet naar mijn werk kan dragen.

Ontbreekt de overtuiging of is het begrijpelijk?

25-10-2009, 20:32


Ik begrijp wat je bedoelt beste oughti..

Ik heb hetzelfde probleem hierzo..
Ik draag welliswaar geen make-up en draag alleen platte schoenen hamdolilah, maar alsnog ben ik niet tevreden over mijn kleding style. Ook al probeer ik lange en wijde kleding te dragen, alsnog voelt het niet fijn en niet vrij.

Ik voel me pas vrij wanneer ik een lange bedekte jurk aan heb.. maar op de een of andere manier kan ik het niet naar school aantrekken..

Ik probeer me met de tijd steeds meer te verbeteren in mijn kleding style Inchallah.
Bij iedere nieuwe aankoop die ik doe denk ik er twee keer over na voordat ik het ga kopen, om zo toch te werken aan de kledingsvoorschriften van de Islam.


Moge Allah swt onze imaan vergroten en moge wij onze zondes altijd door Zijn ogen blijven zien. AMIN.

Gair inchallah

25-10-2009, 20:33
Ik begrijp wat je bedoelt beste oughti..

Ik heb hetzelfde probleem hierzo..
Ik draag welliswaar geen make-up en draag alleen platte schoenen hamdolilah, maar alsnog ben ik niet tevreden over mijn kleding style. Ook al probeer ik lange en wijde kleding te dragen, alsnog voelt het niet fijn en niet vrij.

Ik voel me pas vrij wanneer ik een lange bedekte jurk aan heb.. maar op de een of andere manier kan ik het niet naar school aantrekken..

Ik probeer me met de tijd steeds meer te verbeteren in mijn kleding style Inchallah.
Bij iedere nieuwe aankoop die ik doe denk ik er twee keer over na voordat ik het ga kopen, om zo toch te werken aan de kledingsvoorschriften van de Islam.


Moge Allah swt onze imaan vergroten en moge wij onze zondes altijd door Zijn ogen blijven zien. AMIN.

Gair inchallah

25-10-2009, 20:40

Citaat door Sagesse:
Ik begrijp wat je bedoelt beste oughti..

Ik heb hetzelfde probleem hierzo..
Ik draag welliswaar geen make-up en draag alleen platte schoenen hamdolilah, maar alsnog ben ik niet tevreden over mijn kleding style. Ook al probeer ik lange en wijde kleding te dragen, alsnog voelt het niet fijn en niet vrij.

Ik voel me pas vrij wanneer ik een lange bedekte jurk aan heb.. maar op de een of andere manier kan ik het niet naar school aantrekken..

Ik probeer me met de tijd steeds meer te verbeteren in mijn kleding style Inchallah.
Bij iedere nieuwe aankoop die ik doe denk ik er twee keer over na voordat ik het ga kopen, om zo toch te werken aan de kledingsvoorschriften van de Islam.


Moge Allah swt onze imaan vergroten en moge wij onze zondes altijd door Zijn ogen blijven zien. AMIN.

Gair inchallah



Amien! Inderdaad! Ik kost van de week een tuniekje dat best wijd zit en tot net boven mijn knieen, omdat ik de dingen die net over mijn kont vallen niet meer aan wil doen. Maar lijkt me nog te moeilijk om in 1 x over te stappen op lang en gewaad.

Zou het misschien makkelijker zijn als ik mijn imaan versterk door nog meer kennis over de islaam vergaar?

25-10-2009, 20:52


Salam alaykoum zusters,
ik zet met hetzelfde probleem echt maar toch lukt het me maar niet om wat wijdere kleding aan te trekken, misschien kunnen we elkaar helpen?

Ma3a salama

25-10-2009, 21:05

Citaat door n2srina:
Amien! Inderdaad! Ik kost van de week een tuniekje dat best wijd zit en tot net boven mijn knieen, omdat ik de dingen die net over mijn kont vallen niet meer aan wil doen. Maar lijkt me nog te moeilijk om in 1 x over te stappen op lang en gewaad.

Zou het misschien makkelijker zijn als ik mijn imaan versterk door nog meer kennis over de islaam vergaar?



Ja dit moet ook stapsgewijs gaan. Vanaf nu koop je kleding die net tot boven je knieen zijn. Wanneer je daar aan gewend bent ga je een stap verder... je gaat dan kleding dragen die tot je knieen zijn over net eronder en zodoende werk je steeds meer aan je kledingstyle en is de verandering ook niet zo groot.

Je moet ook denken aan de broeken die je draagt. Zijn die wijd genoeg of zijn het skinny jeans. Ik persoonlijk heb daar wel last van. Ik vind het moeilijk om echt wijde broeken te dragen, maar daar probeer ik nu ook aan te werken.

Het zou heel veel makkelijker zijn wanneer je je imaan versterkt ja! Hoe meer kennis je over de Islam doet.. Hoe meer jij je bewust wordt van de handelingen die je verricht!

25-10-2009, 21:07

Citaat door Kayra_marOC:
Salam alaykoum zusters,
ik zet met hetzelfde probleem echt maar toch lukt het me maar niet om wat wijdere kleding aan te trekken, misschien kunnen we elkaar helpen?

Ma3a salama



We kunnen elkaar zeker helpen oughti, daar zijn wij moslims ook voor .

25-10-2009, 22:08

Citaat door Sagesse:
Ja dit moet ook stapsgewijs gaan. Vanaf nu koop je kleding die net tot boven je knieen zijn. Wanneer je daar aan gewend bent ga je een stap verder... je gaat dan kleding dragen die tot je knieen zijn over net eronder en zodoende werk je steeds meer aan je kledingstyle en is de verandering ook niet zo groot.

Je moet ook denken aan de broeken die je draagt. Zijn die wijd genoeg of zijn het skinny jeans. Ik persoonlijk heb daar wel last van. Ik vind het moeilijk om echt wijde broeken te dragen, maar daar probeer ik nu ook aan te werken.

Het zou heel veel makkelijker zijn wanneer je je imaan versterkt ja! Hoe meer kennis je over de Islam doet.. Hoe meer jij je bewust wordt van de handelingen die je verricht!



Juist inderdaad. Maar ik heb ook hele mooie djelabat, dus misschien koop ik wel zo een leuke poncho en draag ik wat vaker djelabat in mijn vrije tijd. Die zijn meestal net iets over mijn knieeen.

Met de skinnyjeans heb ik niet zo een probleem. Heb daar zo een stuk of 3 van en de rest zijn rechte broekspijpen. maar mijn andere probleem is dat ik ook best veel geld uitgeef aan kleding. Ik hecht niet zoveel waarde aan tiptop uitzien, zolang het maar verzorgd is. Toch krijg ik het elke x weer zover dat ik 100/150 euro voor een broek neertel, om die vervolgens ergens achterin mijn kast te zetten. Over tassen en schoenen maar te zwijgen.....

Ik denk dat ik maar eerst moet stoppen met onzin bedragen betalen voor kleding met een merklabel.

pff zoals je kan lezen heb ik moeite met mezelf

25-10-2009, 22:10

Citaat door Kayra_marOC:
Salam alaykoum zusters,
ik zet met hetzelfde probleem echt maar toch lukt het me maar niet om wat wijdere kleding aan te trekken, misschien kunnen we elkaar helpen?

Ma3a salama



wa halaikoum asalaam,

Misschien moeten we elkaar inderdaad wat stimuleren hierin. Ik heb echt besloten om het geheel ander te doen. zeker als ik er aan denk dat ik me straks wel goed moet verantwoorden voor mijn keuzes.

Laatst lag ik op mijn bed en bedacht ik me waarom ik eigenlijk een hijaab draag, toen realiseerde ik me dat de echte reden allang niet meer koesterde. Dat wil ik weer doen.

25-10-2009, 22:15

Citaat door n2srina:
..platte schoenen in plaat van verleidelijke hakken


Er is niks verleidelijks aan hoge hakken, het ziet er lomp en idioot uit als je het mij vraagt.

25-10-2009, 22:20

Citaat door Abu_Khuzaymah:
Er is niks verleidelijks aan hoge hakken, het ziet er lomp en idioot uit als je het mij vraagt.



haha ja als je er niet op kunt lopen, maar het maakt de loop van een dame verleidelijker en het geluid is best fout.

25-10-2009, 22:41

Citaat door n2srina:
haha ja als je er niet op kunt lopen, maar het maakt de loop van een dame verleidelijker en het geluid is best fout.


Ik vind het totaal niet mooi en ik heb het nooit begrepen, maar dat ben ik.

Om ontopic te reageren, ik zou je willen complimenteren op het feit dat je elke week naar de moskee gaat, en je hijaab draagt, kortom je deen niet verwaarloost. En inshaAllah zul je het verder perfectioniseren naar je wens, en dat veranderen en verbeteren wat je anders wil zien.

25-10-2009, 23:06


zelfde probleem hieer

25-10-2009, 23:27

Citaat door ikram90:
zelfde probleem hieer



wat doe jij er aan om het te verbeteren?

25-10-2009, 23:29

Citaat door Abu_Khuzaymah:
Ik vind het totaal niet mooi en ik heb het nooit begrepen, maar dat ben ik.

Om ontopic te reageren, ik zou je willen complimenteren op het feit dat je elke week naar de moskee gaat, en je hijaab draagt, kortom je deen niet verwaarloost. En inshaAllah zul je het verder perfectioniseren naar je wens, en dat veranderen en verbeteren wat je anders wil zien.



Dank je wel. Ik hoop het insha allah. Ik heb nog een lange weg te gaan, maar elhamdoelilah.

Pagina's : [1] 2 3 4