Bekijk volle/desktop versie : Elkaar leren kennen...



Pagina's : [1] 2 3 4

24-10-2009, 23:39
assalamou alaykoum

Wat verstaat men onder elkaar leren kennen alvorens je met elkaar trouwt?
Kun je elkaar uberhaupt echt kennen alvorens je trouwt? Zonee waarom nemen mensen het woord leren kennen dan nog in de mond? Zoja hoe doen mensen dat nou elkaar zo goed leren kennen?

Uiteraard heb ik voor mezelf op al die vragen een antwoord, maar ik ben benieuwd wat men van dit onderwerp vindt.

25-10-2009, 00:19


Sommige kennismakings periodes brengen meer ellende mee dan goeds...

Een kennismakingsperiode kan volgens mij nooit een voorproefje zijn voor huwelijk.

25-10-2009, 00:33

Citaat door JAABIR:
Sommige kennismakings periodes brengen meer ellende mee dan goeds...

Een kennismakingsperiode kan volgens mij nooit een voorproefje zijn voor huwelijk.


Ja klopt, de deuren van shaytaan staan wijd open. Het is ook een waste of time. Hoe korter hoe beter. Ik dacht altijd dat het de mannen zijn die snel een beslissing kunnen nemen, maar het vertrouwen is er niet en walo tawakkul ala Allah.
Is het ook niet, hoeveel mensen kennen elkaar jaren en willen de eerste maand van hun huwelijk al van elkaar scheiden?

25-10-2009, 00:36

Citaat door Muhajira:
Ja klopt, de deuren van shaytaan staan wijd open. Het is ook een waste of time. Hoe korter hoe beter. Ik dacht altijd dat het de mannen zijn die snel een beslissing kunnen nemen, maar het vertrouwen is er niet en walo tawakkul ala Allah.
Is het ook niet, hoeveel mensen kennen elkaar jaren en willen de eerste maand van hun huwelijk al van elkaar scheiden?


Klopt.

En veel mensen die elkaar nooit zagen zitten, en het zich nooit konden voorstellen dat ze samen in een huwelijk zullen belanden, en jaren later dol gelukkig bij elkaar zijn...

25-10-2009, 00:38


leren kennen is onzin... ik kende mijn man niet eens 1gesprek gehad met hem in t bijzijn van mijn mahraam duurde niet eens een half uur en meteen daarna was ik getrouwd , walhamdulilaah leef gelukkig.

25-10-2009, 00:55

Citaat door weesjezelf100:
leren kennen is onzin... ik kende mijn man niet eens 1gesprek gehad met hem in t bijzijn van mijn mahraam duurde niet eens een half uur en meteen daarna was ik getrouwd , walhamdulilaah leef gelukkig.


MachaAllah. Dit is echt uitzonderlijk. Moge Allah jullie huwelijk zegenen.
Hoe wist je zeker van dit wordt mijn man? Ik bedoel wat had je daarvoor nodig. Het is nogal een persoonlijke vraag dus ik zou het begrijpen als je niet antwoordt..

25-10-2009, 00:57

Citaat door JAABIR:
Klopt.

En veel mensen die elkaar nooit zagen zitten, en het zich nooit konden voorstellen dat ze samen in een huwelijk zullen belanden, en jaren later dol gelukkig bij elkaar zijn...


Dat is tawakul ala Allaah. Men legt zijn vertrouwen dan in Allah Ta3ala en vraagt Hem om een gunst en om het huwelijk te zegenen. Daarentegen denken de controlfreaks(helaas schaar ik me daar ook deels onder)dan ze door te kennen en te plannen en te weten dat ze hun leven in hun handen hebben.

25-10-2009, 02:35
Wanneer weet je of je iemand hebt leren kennen of juist niet?

25-10-2009, 09:49

Citaat door Earlybird:
Wanneer weet je of je iemand hebt leren kennen of juist niet?


Het leren kennen van elkaar heeft zo zijn beloop, het stopt niet. Je zou meer weten/kennen en voelen na Salaat Istikhara Insha'Allah ..

25-10-2009, 10:16

Citaat door weesjezelf100:
leren kennen is onzin... ik kende mijn man niet eens 1gesprek gehad met hem in t bijzijn van mijn mahraam duurde niet eens een half uur en meteen daarna was ik getrouwd , walhamdulilaah leef gelukkig.


dit mss iets te snel naar mijn idee.

maar iemand lerenkennen doe je nooit voor trouwen.
de mensen die zeg maar zogenaamd lerenkennen en uitgaan en weet ik veel allemaal wat nog meer doen. is allemaal meer voor de lol and fun.

lerenkennen is mss een groot woord maar mss wel willen weten met wie je een huwelijk aangaat, dat zou denk ik beter zijn.

25-10-2009, 10:17

Citaat door Earlybird:
Wanneer weet je of je iemand hebt leren kennen of juist niet?


dat weet je nooit!
sommigen zijn elkaar jarenlang aan het lerenkennen zogenaamd.

25-10-2009, 15:18

Citaat door Earlybird:
Wanneer weet je of je iemand hebt leren kennen of juist niet?


Op het moment dat jullie samen 7 kinderen krijgen.

25-10-2009, 16:01


Laten wij eerst het begrip 'leren kennen' definiëren. Wat houdt leren kennen nou precies in?

25-10-2009, 16:03

Citaat door foreigner:
dit mss iets te snel naar mijn idee.

maar iemand lerenkennen doe je nooit voor trouwen.
de mensen die zeg maar zogenaamd lerenkennen en uitgaan en weet ik veel allemaal wat nog meer doen. is allemaal meer voor de lol and fun.

lerenkennen is mss een groot woord maar mss wel willen weten met wie je een huwelijk aangaat, dat zou denk ik beter zijn.


Hoe kun je dat weten? Wanneer weet je daadwerkelijk met wie je te maken hebt?

25-10-2009, 16:14
Het beste is gewoon te weten hoe degene leeft, wat degene de hele dag doet etc.

Er zijn veel zogenaamde "praktiserenden" in deze tijd, met hyves en het hele pakketje erbij.

Pagina's : [1] 2 3 4