Bekijk volle/desktop versie : Stelletje vrouwen onderdrukkers zijn die islamieten

Pagina's : [1] 2

21-11-2002, 16:19
Wie heeft democratie op de wereld gebracht? Wie heeft de mens rechten gegeven? Wie heeft de vrouw een positie in de maatschappij gegeven?

Als je naar het antwoord gaat zoeken zal je erachter komen dat de islam dit heeft gebracht. In de islamitische rijk werd vroeger door hoge geleerden uitgemaakt wie de beste opvolger was van een overleden leider. Aboubakr, Omar, othman enzovoort. Hier zie je dat ze democratisch naar de beste ging zoeken met overleg. Als je nu kijkt naar de huidige situatie onder de moslimlanden zal je zien dat iedere leider zichzelf voor levenslang aansteld en dat is niet alleen saddam!

Nog steeds schenden we de mensen rechten. Waarom eigenlijk? Waarom gingen essahaba vroeger de slaven vrijkopen? ze kochten en slaaf voor een hele dure prijs om hem te bevrijden uit het slavernij en hem als vrije burger te laten leven. Waarom mag je nu niet eens zegge nwat je vind?

de eerste relegie die de vrouw rechten gaf is de Islam. vrouwen en mannen zijn gelijk. hoe kan je je moeder levend begraven terwijl ze je 9 mnden lang met pijn en moeite heeft gedragen was een argument van een sahabie die door een moschrik werd uitgelachen dat de moslims vrouwen rechten geven. Wij ahl kouraich gebruiken ze voor sex en huishouden en als we ze niet nodig hebben begraven we ze omdat ze nutteloos zijn zij el mochrik. kijk maar naar de huidige situatie wij denken niet meer zoals die sahabie maar als die mochrik oua el3iyado bi ellah. we zien onze vrouwen, zusters en moeders dus als producten.

wat ik met hiermee wil zeggen is dat de westerlingen onze goede eigenschappen hebben overgenomen en hun samenleving verbeterd en wij vergeten onze eigenschappen en gaat terug naar eljahilja. Voor iets wat wij hen hebben geleerd worden we nu WREED voorschut gezet. Het is schandalig om te lezen dat wij vrouwen onderdrukkers zijn terwijl er in el koran staat, oua ashirouhouna bima3rouf aw sarrihouhona bima3rouf. leef met ze in vrede of laat ze gaan in vred vrij vertaald.

BROEDERS LEES DE HADITH VAN HABIBO ALLAH MOHAMMED SALLA ELLAHO ALAIHI OUA SALLAM EN KIJK WAT HIJ ALLEMAAL DEED! hij naaide zelf zijn kleren, hielp aicha in het huishouden en ging zelf de schaap melken!

Wat zijn we eigenlijk moslims? verdwaalde johala die de islam hebben geerfd en niks voor doen?

Ik ben het wel zat dat we steeds de negatieve berichtgevingen in de krant bevestigen.

zeg eerlijk jullie niet?

groetjes,
AmIn

22-11-2002, 13:41

nadori amin ,

helemaal gelijk

ik sta totaal achter je mening

beslama

23-11-2002, 23:49
NadoriAmin
Het is waar wat je zegt, niet alleen de emancipatie hebben de westerse landen van ons, maar meer dingen, zoals uitkeringen geven aan mensen die, zelf niet kunnen werken, of mensen, die in hoge armoede leven. Sommige mensen maken hier misbruik van, en dat is O, zo jammer. Helaas ook ons soort. Soms vraag ik me af waarom. Maar ja,, Ik vind dat ze in marokko uitkeringen moeten gaan verstrekken (er is me ooit verteld, in Islamitiche les, dat dit in de Koran staat) En waarom doen mensen dit niet???? Omdat ze misschien bang zijn voor misbruik, vind ik nergens op slaan, we gaan ooit allemaal dood en laten alles achter. Waarom al die GIERIGE gedoe.

Oké ik ben een beetje afgedwaald, maar het komt op het zelfde neer.

Nu ik zo denk...lijkt het net of onze soort (islamieten), het slecht met ons voor heeft, Met name de hoge pietjes. Ik weet niet wat het is, maar ik denk hoe gelovig iemand is des te meer de Satan hem probeert af te dwalen. En bij mensen die niet Islamitich zijn, daar heeft de Satan niet te zoeken, omdat diegene zich al gedraagt zoals de Satan wens.
Ik zou zeggen lees: Het kwaad en zijn Bestemming.
Hierin staat hoe de Satan te werk gaat.

Beslaama.....Salaama

24-11-2002, 00:53

Citaat:
Origineel gepost door Salaama
NadoriAmin
Het is waar wat je zegt, niet alleen de emancipatie hebben de westerse landen van ons, maar meer dingen, zoals uitkeringen geven aan mensen die, zelf niet kunnen werken, of mensen, die in hoge armoede leven. Sommige mensen maken hier misbruik van, en dat is O, zo jammer. Helaas ook ons soort. Soms vraag ik me af waarom. Maar ja,, Ik vind dat ze in marokko uitkeringen moeten gaan verstrekken (er is me ooit verteld, in Islamitiche les, dat dit in de Koran staat) En waarom doen mensen dit niet???? Omdat ze misschien bang zijn voor misbruik, vind ik nergens op slaan, we gaan ooit allemaal dood en laten alles achter. Waarom al die GIERIGE gedoe.

Oké ik ben een beetje afgedwaald, maar het komt op het zelfde neer.

Nu ik zo denk...lijkt het net of onze soort (islamieten), het slecht met ons voor heeft, Met name de hoge pietjes. Ik weet niet wat het is, maar ik denk hoe gelovig iemand is des te meer de Satan hem probeert af te dwalen. En bij mensen die niet Islamitich zijn, daar heeft de Satan niet te zoeken, omdat diegene zich al gedraagt zoals de Satan wens.
Ik zou zeggen lees: Het kwaad en zijn Bestemming.
Hierin staat hoe de Satan te werk gaat.

Beslaama.....Salaama
Salaama,

ik vrees dat zogenaamde hoge pieten overal zo'n beetje hetzelfde zijn. Macht blijkt blijkbaar iets te zijn waar maar zeer weinigen mee overweg kunnen. Macht corrumpeert.

Verder ben ik niet van mening dat iedere niet-Islamitisch persoon leeft zoals Satan dat wenst, zoals jij dat stelt. Ook onder andersgelovigen of ongelovigen zijn mensen die wel op een goede manier proberen te leven. Die klaar staan voor een ander, anderen proberen te helpen.

Morgaine

24-11-2002, 08:15

Citaat:
Origineel gepost door NadoriAmin
Wie heeft democratie op de wereld gebracht? Wie heeft de mens rechten gegeven? Wie heeft de vrouw een positie in de maatschappij gegeven?

Als je naar het antwoord gaat zoeken zal je erachter komen dat de islam dit heeft gebracht. In de islamitische rijk werd vroeger door hoge geleerden uitgemaakt wie de beste opvolger was van een overleden leider. Aboubakr, Omar, othman enzovoort. Hier zie je dat ze democratisch naar de beste ging zoeken met overleg. Als je nu kijkt naar de huidige situatie onder de moslimlanden zal je zien dat iedere leider zichzelf voor levenslang aansteld en dat is niet alleen saddam!

Nog steeds schenden we de mensen rechten. Waarom eigenlijk? Waarom gingen essahaba vroeger de slaven vrijkopen? ze kochten en slaaf voor een hele dure prijs om hem te bevrijden uit het slavernij en hem als vrije burger te laten leven. Waarom mag je nu niet eens zegge nwat je vind?

de eerste relegie die de vrouw rechten gaf is de Islam. vrouwen en mannen zijn gelijk. hoe kan je je moeder levend begraven terwijl ze je 9 mnden lang met pijn en moeite heeft gedragen was een argument van een sahabie die door een moschrik werd uitgelachen dat de moslims vrouwen rechten geven. Wij ahl kouraich gebruiken ze voor sex en huishouden en als we ze niet nodig hebben begraven we ze omdat ze nutteloos zijn zij el mochrik. kijk maar naar de huidige situatie wij denken niet meer zoals die sahabie maar als die mochrik oua el3iyado bi ellah. we zien onze vrouwen, zusters en moeders dus als producten.

wat ik met hiermee wil zeggen is dat de westerlingen onze goede eigenschappen hebben overgenomen en hun samenleving verbeterd en wij vergeten onze eigenschappen en gaat terug naar eljahilja. Voor iets wat wij hen hebben geleerd worden we nu WREED voorschut gezet. Het is schandalig om te lezen dat wij vrouwen onderdrukkers zijn terwijl er in el koran staat, oua ashirouhouna bima3rouf aw sarrihouhona bima3rouf. leef met ze in vrede of laat ze gaan in vred vrij vertaald.

BROEDERS LEES DE HADITH VAN HABIBO ALLAH MOHAMMED SALLA ELLAHO ALAIHI OUA SALLAM EN KIJK WAT HIJ ALLEMAAL DEED! hij naaide zelf zijn kleren, hielp aicha in het huishouden en ging zelf de schaap melken!

Wat zijn we eigenlijk moslims? verdwaalde johala die de islam hebben geerfd en niks voor doen?

Ik ben het wel zat dat we steeds de negatieve berichtgevingen in de krant bevestigen.

zeg eerlijk jullie niet?

groetjes,
AmIn
Man en vrouw zijn gelijk in de Islam?ga jij nou eens ff lekker de Koran lezen voordat je hier jou gezwam komt spuwen.

Soulmen(die het best vind als je een eigen geloof handteert maar verkeerd vind wanneer je het de Islam noemt)

25-11-2002, 14:12

Citaat:
Origineel gepost door Soulmen
Man en vrouw zijn gelijk in de Islam?ga jij nou eens ff lekker de Koran lezen voordat je hier jou gezwam komt spuwen.

Soulmen(die het best vind als je een eigen geloof handteert maar verkeerd vind wanneer je het de Islam noemt)
Menneertje die t hoog in ze bol heeft, wil je mij gaan vertellen dat dat niet zo is? Ik heb de koran8 jr lang dagelijks een hizb gelezen dus ik heb hem duizenden keren gelezen.

Ik weet dat je gaat komen zeuren dat om te getuigen 2 vrouwen nodig zijn ipv een man. maar dat betekend niet dat vrouwen ongelijk zijn met de mannen.

In de koran staat heel veel lof over vrouwen en dat je voor ze moet zorgen en als je het niet kan dat je haar moet laten gaan!

wie is de eerste moslim na rasoullo ellah? is dat niet zijn vrouw? wie is de eerste shahied (overleden voor de islam)in de islam? is dat niet een vrouw? wie is mariam? die zonder gemeenschap een kind heeft gebaard? wie is de vrouw van de farao die allah heeft dat ze in eljannah komt terwijl ze nog leeft?

jongen ga goed informatie zoeken voordat je mensen in de rede valt. want wat wij kunnen is elkaar tegenhouden en niet elkaar helpen om de weg te vinden.

ma3a essalama,
AmIn

25-11-2002, 14:36
nadoriAmin:
daar heb je gelijk in:
kijk maar naar TV-zenders van arabische landen, het is ramadan en toch zie je vaak clips, vrouwen zonder hoofddoeken, muziek, hardlachen, nutteloze discussies enz...
en als je tegen iemand zegt dat dat haram is, dan hoor je gelijk, "wie ben jij om mensen te veroordelen...!!"

hoe gaan we dan de Islam verdedigen als je kritiek en scheld vanuit moslims hoort, terwijl de ongelovigen zijn bezig om islam kapot te maken, hem slecht te schtesen,

groetjes

25-11-2002, 14:47

Citaat:
Origineel gepost door ask_me
nadoriAmin:
daar heb je gelijk in:
kijk maar naar TV-zenders van arabische landen, het is ramadan en toch zie je vaak clips, vrouwen zonder hoofddoeken, muziek, hardlachen, nutteloze discussies enz...
en als je tegen iemand zegt dat dat haram is, dan hoor je gelijk, "wie ben jij om mensen te veroordelen...!!"

hoe gaan we dan de Islam verdedigen als je kritiek en scheld vanuit moslims hoort, terwijl de ongelovigen zijn bezig om islam kapot te maken, hem slecht te schtesen,

groetjes
ja je heb gelijk, tv is helemaal erg!!op marokko draait een serie over elilmania, de huidige tijd dus. maar waar het daar allemaal gaat en hoe die vrouwen erbij lopen is ongelooflijk dat je dat 2 uur voor het breken gaat uitzenden.

een groot probleem is dat dat we elharam die in onze voordeel is proberen te verdedigen om het halal te krijgen en als we een vers uit de koran lezen denken we gelijk de islam te kennen. grote geleerden die hun hele leven de islam bestuderen zeggen allah weet het beste(allaho a3lam) als ze je dingen uitleggen en wij die niet eens roedoe op de goede manier kunnen doen(als we nog bidden) gaan dingen roepen dat ze niet zo of wel zo zijn en dat de islam verkeerd is enzovoort.

wij snappe niet dat de islam een levensleer en weten ook niet dat we geen rust zullen vinden tot we deze leer hanteren. Kijk maar wat de moslims te weeg hebben gebracht toen ze echte moslims waren!!

ma3a essalama

25-11-2002, 17:13

Citaat:
Origineel gepost door Laila70
Hey Soulmen ik begrijp jou reactie niet, denk jij dat er in de koran staat dat mannen en vrouwen ongelijk zijn? Graag antwoord alsjebleft...
Laat ik het zo zeggen de vrouw en man zijn niet gelijk in de Islam,maar dat betekent niet dat ze evenveel rechten hebben.Maar het zij zo geschieden dat de "een boven de andere is uitgemunt" en in dit geval is dat de man.Wie wil me hier tegenspreken?he he?okey dan...Anders haal ik wel ff de echte citaat,maar zoveel moeite wil ik nog niet doen!

Soulmen(die werkelijk ook ALLES moet voorkauwen voor deze onwetende puppie's)

25-11-2002, 17:16

Citaat:
Origineel gepost door NadoriAmin
Menneertje die t hoog in ze bol heeft, wil je mij gaan vertellen dat dat niet zo is? Ik heb de koran8 jr lang dagelijks een hizb gelezen dus ik heb hem duizenden keren gelezen.

Ik weet dat je gaat komen zeuren dat om te getuigen 2 vrouwen nodig zijn ipv een man. maar dat betekend niet dat vrouwen ongelijk zijn met de mannen.

In de koran staat heel veel lof over vrouwen en dat je voor ze moet zorgen en als je het niet kan dat je haar moet laten gaan!

wie is de eerste moslim na rasoullo ellah? is dat niet zijn vrouw? wie is de eerste shahied (overleden voor de islam)in de islam? is dat niet een vrouw? wie is mariam? die zonder gemeenschap een kind heeft gebaard? wie is de vrouw van de farao die allah heeft dat ze in eljannah komt terwijl ze nog leeft?

jongen ga goed informatie zoeken voordat je mensen in de rede valt. want wat wij kunnen is elkaar tegenhouden en niet elkaar helpen om de weg te vinden.

ma3a essalama,
AmIn
En jij moet helemaal je mond houden.

Soulmen(die niet gedient is van zogenaamde "deskundige" geblaat)

26-11-2002, 14:51
[QUOTE]Origineel gepost door Salaama

En bij mensen die niet Islamitich zijn, daar heeft de Satan niet te zoeken, omdat diegene zich al gedraagt zoals de Satan wens.
]

hhhmmmm , dus
-Bijv. Gandhi, Zuster Teresa, enz zijn satanisten.
Interessante stelling

26-11-2002, 15:36

Citaat:

soubhanallah....

liefs elhabiba

27-11-2002, 15:24

Citaat:

Je reacties bewijzen je domheid!

ergens zeg je dat de islamieten wel onderdrukkers zijn, maar hier ga je zelf de fout in door te bewijzen dat waar jij zo tegen bent ook een karakter van je is. discuseren met anderen en begrip hebben voor elkaars mening!

beslama a goeja,
AmIn

27-11-2002, 15:29

Citaat:
Laat ik het zo zeggen de vrouw en man zijn niet gelijk in de Islam,maar dat betekent niet dat ze evenveel rechten hebben.Maar het zij zo geschieden dat de "een boven de andere is uitgemunt" en in dit geval is dat de man.Wie wil me hier tegenspreken?he he?okey dan...Anders haal ik wel ff de echte citaat,maar zoveel moeite wil ik nog niet doen!

begrijp je jezelf wel? haal ff de citaat erbij dan waar in staat dat ze ongelijk zijn.

om eerlijk te zijn schaam ik me wel een beetje voor jou! istghfiri illah het is ramadan en nog dingen beweren waarvan je geen fluit weet. koul allaho a3lam als je iets niet zeker weet maar beweer geen foute dingen.

ma3a essalama

27-11-2002, 16:00

Citaat:

De positie van de vrouw ... (man en vrouw zijn gelijkwaardig)

Mannen en vrouwen zijn gelijk in waarde. Ze zijn echter niet gelijkvormig. Het verschil in taakverdeling is gebaseerd op biologische verschillen op het gebied van voortplanting.
Wegens de lasten van menstruatie, zwangerschap, bevalling en borstvoeding biedt de Islam speciale bescherming aan vrouwen. Vrouwen hebben een geboorterecht op onderdak en levensonderhoud. Het is een plicht voor mannen om hierin te voorzien.
Dit wil echter niet zeggen dat de vrouw geen activiteiten buitenshuis mag hebben.
Ze moet eerst de zorg dragen voor de verantwoordelijkheden die ze als vrouw heeft en als dat gebeurt is, kan ze daarnaast een studie volgen, een baan hebben, vrijwilligerswerk verrichten een positie in de gemeenschap bekleden enz.
Maar er is natuurlijk geen enkele baan of positie zo belangrijk als die van moeder.
De Islam hecht zeer veel waarden aan het opdoen van kennis voor mannen en vrouwen. De profeet Muhammad(vzmh) liet er zich veel aan gelegen liggen om de eerste moslims, mannen en vrouwen, te leren lezen en schrijven.
De aanbeveling van Muhammad(vzmh) om kennis te vergaren al moest men het in China halen is veelzeggend, ook zei hij dat wie de vrouw onderwees een hele natie onderwees. Zo is het grote analfabetisme dat er onder vrouwen in de arabische wereld heerst dan ook niet islamitisch te noemen.
Westerse feministen hebben altijd moeite gehad met deze taakverdeling van mannen en vrouwen op basis van hun biologische verschillen.
Misschien komt dat ook omdat er in de westerse wereld tegenwoordig een erg lage waardering voor het moederschap is. Moslimvrouwen brengen daar tegenin dat vrouwen in de westerse wereld een dubbele last op hun schouders dragen; ze moeten presteren op alle gebieden en hebben vaak het idee dat ze pas iemand zijn als ze een betaalde baan hebben, terwijl ze ook nog het grootste gedeelte van de huishoudelijke taken verrichten, hierdoor raken veel vrouwen overspannen. Moslimvrouwen vinden dat juist een oneerlijke behandeling van de vrouw; dat ze haar waarde alleen aan mannelijke maatstaven af kan meten. Beide geslachten zijn waardevol en onmisbaar op hun eigen manier(naast nog de waardigheid van ieder individu).
De beruchte gehoorzaamheid van de vrouw aan de man, vindt men net zo terug in het jodendom en het christendom.
Echter in het jodendom en christendom wordt hier niks tegenovergesteld. Het christendom lijkt zelfs te suggereren dat de vrouw ook een ondergeschikte rol heeft op spiritueel gebied.
De Islam probeert een balans te vinden tussen de rechten en plichten van beide. mannen mogen in ruil voor hun plicht om verantwoordelijkheid te dragen voor het levensonderhoud van de vrouwen en kinderen, een redelijke mate van gehoorzaamheid van de vrouw verwachten.
Gehoorzaamheid niet aan al zijn grillen, maar gehoorzaamheid aan de geboden van de Islam, want ook voor de man zelf geldt.
Vrouwen mogen in ruil voor de verantwoordelijkheid die zij overlaten aan hun echtgenoot, een redelijke mate van levensonderhoud en bescherming van haar echtgenoot verwachten.
Deze rechten en plichten zijn niet bedoeld om een van de partijen eronder te drukken.
Want beide partijen zijn even belangrijk in het vormen van een stabiel en warm gezin. Ze zijn bedoeld om een bepaalde orde en rust in het gezin te brengen. En je ziet inderdaad tegenwoordig ook dat veel huwelijken eindigen in een scheiding omdat het paar blijft hangen in de strijd om de macht. De filosofie hierachter is dus dat er een regeling wordt getroffen voor de verdeling van het gezag, zodat de belangrijkere zaken doorgang kunnen vinden en het gezin kan functioneren.
Uiteraard wordt er door mensen vaak misbruik van hun rechten en plichten gemaakt. Maar zoals de Quran zegt: "Waar je mee begunstigd bent, wordt je mee getest". Het leven is eent est van de ziel. Het oordeel van God zal barmhartig en rechtvaardig zijn. In de relatie tussen man en vrouw mogen de kernwaarden barmhartigheid en rechtvaardigheid, liefde, bescheidenheid en zachtmoedigheid zeker niet vergeten worden.
Berucht is de passage dat een man zijn vrouw tot de orde mag roepen als ze tegen zijn gezag blijft rebelleren en zo de rust in het gezin verstoort.
Een man zou eerst met zijn vrouw moeten praten, als dat niet helpt kan hij haar negeren in bed en het laatste redmiddel waartoe hij zijn toevlucht kan nemen is slaan.
Vrouwen voeren hier aan dat ook hier de positie van de maatregelen wordt aangegeven.
Het gesprek is het hoogste niveau en wie slaat verlaagt zich tot het laagste niveau. Het gaat hier sowieso niet om hard slaan. Het arabische woord dat hier gebruikt wordt is tharaba, hetzelfde woord dat gebruikt wordt voor het aanslaan van een muziekinstrument.
Het is dus een zachte klap die eigenlijk alleen een symbolische waarde heeft. De symbolische waarde erachter is dat het een signaal is dat de volgende stap zoiets drastisch is als een scheiding.

(De vrouw kan gedurende al deze stappen trouwens allang zelf besluiten om te scheiden, het staat haar vrij te vertrekken). De profeet Muhammad(vzmh) was hier zelf ook erg duidelijk over, hij heeft in zijn leven nooit een van zijn vrouwen of kinderen geslagen. Hij zei zelf ook:"echte moslims slaan hun vrouwen niet"en "de beste onder de moslims zijn degenen die goed zijn voor hun vrouwen".

Pagina's : [1] 2