Bekijk volle/desktop versie : Fes



Pagina's : [1] 2

24-10-2009, 01:37
Salam iedereen,


Ik vroeg me af of iemand mij kon helpen. Ik studeer Arabische en Islamitische studies en moet volgend jaar voor een jaar naar een Arabisch sprekend land. De opties die ik heb zijn Cairo, Egypte of Fes, Marokko.

Nu ben ik wel geinteresseerd in Fes, omdat ik er heb gehoord dat het een hele mooie traditionele stad is. Ik ben zelf niet van Marokkaanse afkomst en ben ook nog nooit naar Marokko geweest.

Kunnen jullie me wat algemene informatie geven over Fes en misschien nabij gelegen steden (Marrakesh, Casablanca, etc) ?

Wat is er te doen?
Wat zijn de bezienswaardigheden?
Hoe kan ik het beste rondreizen?
Etc...


Alvast bedankt!!

24-10-2009, 01:39


marokko is niet arabisch



24-10-2009, 01:44

Citaat door Tunes27:
marokko is niet arabisch





Marokko is berbers.

24-10-2009, 01:50
Lol voor zover ik weet werd het koninkrijk Marokko eens door de Fransen en de Spanjaarden overheersd, en dat heeft z’n sporen nagelaten. Het grootste deel van de bevolking is Arabisch, maar er wonen ook veel mensen van Franse en Spaanse komaf in het land. De geschatte bevolkingsgrootte in 2008 is 34.343.219 inwoners. De bevolking bestaat uit een combinatie van Berbers, Arabieren en gemengd Arabische-Berbers. Het Arabische deel van de bevolking stamt af van de Arabieren die het land in de zevende en elfde eeuw hebben veroverd.

Zoals ik al zei, ben zelf nooit in Marokko geweest, dus alle informatie is helpvol!

Ben van plan in het Alif instituut te studeren, inshallah.

24-10-2009, 01:53



Citaat door Hina: