Bekijk volle/desktop versie : Fes



Pagina's : [1] 2

24-10-2009, 01:37
Salam iedereen,


Ik vroeg me af of iemand mij kon helpen. Ik studeer Arabische en Islamitische studies en moet volgend jaar voor een jaar naar een Arabisch sprekend land. De opties die ik heb zijn Cairo, Egypte of Fes, Marokko.

Nu ben ik wel geinteresseerd in Fes, omdat ik er heb gehoord dat het een hele mooie traditionele stad is. Ik ben zelf niet van Marokkaanse afkomst en ben ook nog nooit naar Marokko geweest.

Kunnen jullie me wat algemene informatie geven over Fes en misschien nabij gelegen steden (Marrakesh, Casablanca, etc) ?

Wat is er te doen?
Wat zijn de bezienswaardigheden?
Hoe kan ik het beste rondreizen?
Etc...


Alvast bedankt!!

24-10-2009, 01:39


marokko is niet arabisch



24-10-2009, 01:44

Citaat door Tunes27:
marokko is niet arabisch





Marokko is berbers.

24-10-2009, 01:50
Lol voor zover ik weet werd het koninkrijk Marokko eens door de Fransen en de Spanjaarden overheersd, en dat heeft z’n sporen nagelaten. Het grootste deel van de bevolking is Arabisch, maar er wonen ook veel mensen van Franse en Spaanse komaf in het land. De geschatte bevolkingsgrootte in 2008 is 34.343.219 inwoners. De bevolking bestaat uit een combinatie van Berbers, Arabieren en gemengd Arabische-Berbers. Het Arabische deel van de bevolking stamt af van de Arabieren die het land in de zevende en elfde eeuw hebben veroverd.

Zoals ik al zei, ben zelf nooit in Marokko geweest, dus alle informatie is helpvol!

Ben van plan in het Alif instituut te studeren, inshallah.

24-10-2009, 01:53



Citaat door Hina:
Lol voor zover ik weet werd het koninkrijk Marokko eens door de Fransen en de Spanjaarden overheersd, en dat heeft z’n sporen nagelaten. Het grootste deel van de bevolking is Arabisch, maar er wonen ook veel mensen van Franse en Spaanse komaf in het land. De geschatte bevolkingsgrootte in 2008 is 34.343.219 inwoners. De bevolking bestaat uit een combinatie van Berbers, Arabieren en gemengd Arabische-Berbers. Het Arabische deel van de bevolking stamt af van de Arabieren die het land in de zevende en elfde eeuw hebben veroverd.

Zoals ik al zei, ben zelf nooit in Marokko geweest, dus alle informatie is helpvol!

Ben van plan in het Alif instituut te studeren, inshallah.



succes

24-10-2009, 01:54

Citaat door Tunes27:
succes



Thanks

24-10-2009, 01:57

Citaat door Hina:
Thanks



maar om serieus te reageren denk ik dat in de lijn van je studie cairo beter is

24-10-2009, 02:00

Citaat door Tunes27:
maar om serieus te reageren denk ik dat in de lijn van je studie cairo beter is



Ik weeg beide opties nog af. Heb nog een jaar, dus wel ff de tijd.

Maar heb gehoord dat Egyptenaren een ander accent helpen en dat zij de taal veranderen (bepaalde letters makkelijker uitspreken). En ook dat de Marokkanen die Arabisch spreken in Marokko, hoe klein die populatie dan ook is :P, dat zij het wel op de juiste manier doen.

Oh well, beetje info kan geen kwaad!

24-10-2009, 12:02
Egypte staat bekend om hun mooie Arabisch.

24-10-2009, 12:39
Hallo,

http://images.google.be/images?hl=nl&source=hp&q=fes&btnG=Afbeeldingen+zoe ken&gbv=2&aq=f&oq=

meid ik raag je Fes echt aan het is een prachtige stad en er is heel veel te zien en te ontdekken echt de moeite waard.
ik ben zelf niet van Fes maar was er gelijk aan verkocht.

zie volgende link en klik telkens onderaan op continue
http://looklex.com/morocco/fez.htm

Ga zeker naar fes Bali het oude gedeelte van fes. Er si heel veel te ontdekken qua architectuur en ambachten. Laat je nooit afschrikken door lelijke deuren of gebouwen langs de buitenkant binnenin is er heel veel te ontdekken kijk vooral naar de muren en de plafonds.

In de steegjes heb je heel veel winkeltjes en zie je ook hoe alles gemaakt wordt je hebt er een deel waar je de ambachtslieden aan het werk zijn en hoe ze van hout metaal schatten kunnen maken.
Je hebt er ook leerlooierijen.( het stinkt er wel maar daar zie je dan hoe leer wordt bewerkt en gekleurd.
Prachtige tegels wordt er ook vervaardigd.
Het is er gewoon de moeite ik raad je echt aan om voor Fes te kiezen.

Een tip betrouw geen gidsen vraag rond in winkels, hotels, restaurants en ga zelf op ontdekking.

Veel succes

Groetjes

24-10-2009, 12:46
Ik zeg dit met pijn in mijn hart........Maar Egypte is toch echt je best optie.

In Marokko de gebieden die jij wilt bezoeken Fes, Casa, Marakesch... zijn inderdaad Arabisch sprekende steden...alleen een Arabisch dialect het Darija en Egypte doet dit weer niet daar spreken ze gewoon modern arabisch.

Ik zeg niet dat je het niet overleeft met je modern arabisch in marokko....want mensen begrijpen het wel en kunnen jou wel beantwoorden, alleen het is niet de voertaal.
Maar verder zijn de steden die jij op noemt van formidable klasse.

24-10-2009, 19:32

Citaat door leven:
Hallo,

http://images.google.be/images?hl=nl&source=hp&q=fes&btnG=Afbeeldingen+zoe ken&gbv=2&aq=f&oq=

meid ik raag je Fes echt aan het is een prachtige stad en er is heel veel te zien en te ontdekken echt de moeite waard.
ik ben zelf niet van Fes maar was er gelijk aan verkocht.

zie volgende link en klik telkens onderaan op continue
http://looklex.com/morocco/fez.htm

Ga zeker naar fes Bali het oude gedeelte van fes. Er si heel veel te ontdekken qua architectuur en ambachten. Laat je nooit afschrikken door lelijke deuren of gebouwen langs de buitenkant binnenin is er heel veel te ontdekken kijk vooral naar de muren en de plafonds.

In de steegjes heb je heel veel winkeltjes en zie je ook hoe alles gemaakt wordt je hebt er een deel waar je de ambachtslieden aan het werk zijn en hoe ze van hout metaal schatten kunnen maken.
Je hebt er ook leerlooierijen.( het stinkt er wel maar daar zie je dan hoe leer wordt bewerkt en gekleurd.
Prachtige tegels wordt er ook vervaardigd.
Het is er gewoon de moeite ik raad je echt aan om voor Fes te kiezen.

Een tip betrouw geen gidsen vraag rond in winkels, hotels, restaurants en ga zelf op ontdekking.

Veel succes

Groetjes



Heel erg bedankt voor de info!

24-10-2009, 19:34



Citaat door SALAH1:
Ik zeg dit met pijn in mijn hart........Maar Egypte is toch echt je best optie.

In Marokko de gebieden die jij wilt bezoeken Fes, Casa, Marakesch... zijn inderdaad Arabisch sprekende steden...alleen een Arabisch dialect het Darija en Egypte doet dit weer niet daar spreken ze gewoon modern arabisch.

Ik zeg niet dat je het niet overleeft met je modern arabisch in marokko....want mensen begrijpen het wel en kunnen jou wel beantwoorden, alleen het is niet de voertaal.
Maar verder zijn de steden die jij op noemt van formidable klasse.



Ja ik weeg de opties nog af, bedankt voor je advies

24-10-2009, 19:37
Marrakech sowieso mooiste stad om te bezoeken! Zoveel te ontdekken. Je zal je daar nooit vervelen

24-10-2009, 23:09

Citaat door Hina:
Heel erg bedankt voor de info!

zonder dank kleine moeite

veel succes

Pagina's : [1] 2