Bekijk volle/desktop versie : Tauwba..



23-10-2009, 13:47

Salaam broeders/zusters,

Stel dat je iets hebt gedaan, wat voor jouzelf erg beschamend is geweest.. Bijvoorbeeld dat je iets hebt gedaan, waar je pas een tijd later spijt van hebt gekregen en je er erg diep voor schaamt.. Wat kan je dan buiten Tauwba nog meer doen om zeg maar die ''viesheid'' niet meer te voelen? Om je echt schoon en vergeven te voelen door Allah

Wa Alaikouma Salaam Wa Rahmatoullahi Wa Baraakaatouh.


23-10-2009, 14:03



Citaat door Boudia:
Psychiater?

Is dit grappig/sarcastisch bedoeld..? Dit vind ik namelik VERRE van beide begrippen.

Ma3 Salaam.

23-10-2009, 14:11

Citaat door Boudia:
Ewa sorry...
Mentaal ben je ervan bewust dat je ergens mee zit maar wil alleen een beroep doen op het opperwezen..
Sorry a lahbieba maar alleen professionele psychiaterie zal je helpen...
JIJ zit ergens mee en JIJ moet hulpinstanties inschakelen...
Ik vind het vrij onvolwassen en kinderachtig om als een kindje dan maar een beroep op ALLAH swt te doen.!

Weet je wat het is, ik begrijp jouw punt ook. Maar, ik wil dat je je bedenkt dat mijn schaamte te maken heeft met mijn geloof, en dat ik geen enkele hulp van buitenaf (denk ik) nodig zal hebben om mijzelf te laten vergeven bij allah . Wat moet ik bij een niet-islamitische psychiater? Die zal me alleen maar vertellen wat ik anders kan doen in mijn LEVEN hier op aarde, en NIET hoe ik mijn schaamte kan laten vergeven bij Allah voor mijn leven in het hiernamaals inshallah.

Ma3 Salaam.

23-10-2009, 15:05

Citaat door Boudia:
Waarom PM je me niet a nijlpaard?



Waarom moet ik je PM'en a zeug?

23-10-2009, 15:16



Citaat door Boudia:
Ik ben kwakzalver a dombo...
Misschien kan ik je helpen.. ;-)))



Met wat helpen?

Ik ben niet de topicstarter a DOMBO.

23-10-2009, 18:26
Khawfan wa Tama3an.. Ofwel laat jouw hart zich vullen met beiden. Een deel met angst en het andere deel met hoop, dan is het goed. Dat je enerzijds Zijn Bestraffing vreest en anderzijds vertrouwt op Zijn Ra'hma. Zodra dit uit de balans schiet, dan is het fout. Als je Zijn Bestraffing teveel vreest en dit er dan voor laat zorgen dat je gaat wanhopen aan Zijn Ra'hma, dat kan niet goed zijn. Allaah zegt in de Qur'aan, ''En wie wanhoopt aan de Genade van Allaah, behalve de ongelovigen''. En in een ander vers, ''En wie wanhoopt aan de Genade van Allaah, dan de dwalenden.''

Aan de andere kant moet het ook weer niet zijn, zoals je tegenwoordig wel vaker hoort; ''Ja, maar Allaah is toch al-Ghaffoeroe Ra'hiem?'' Terwijl op dat zelfde moment men een zonde aan het begaan is. Er is dan een groot gebrek aan oprechtheid jegens Allaah, ik zou mezelf dan afvragen of dat toevallig de enige Namen van Allaah zijn die ik ken. En omdat je als het ware misbruik maakt van het feit dat de Ra'hma van Allaah Zijn Woede zal overheersen en je ook nog eens daarboven op, stom genoeg, jezelf aan het bedriegen en voorliegen bent.

Maak goed gebruik van dat gevoel dat je hebt. Het zal alleen maar in je voordeel werken, als je er goed mee omgaat. M.a.w. probeer dichter bij Allaah te komen door middel van het verrichten van goede daden. Allereerst de verplichte daden en vervolgens vrijwillige daden, om dichter bij Hem te komen. En poets je hart met dhikrullaah en reinig je hart met Tawba.

23-10-2009, 18:29
Shokran zuster, ik heb veel aan dit soort woorden nu..

Ma3 Salaam.