Bekijk volle/desktop versie : prik pil



Pagina's : [1] 2

20-10-2009, 17:03
ik heb deze net bij de huisarts aangevraagd

en lees net de bijsluiter

er staat in dat de bijwerkingen

hoge kans op op bot ontkalking
kans op borstkanker
dat je gewicht ZAL toenemen

en nog meer ellende weet ff niet meer wat


maar pfff wat een gedoe zeg

ik durf dat ding niet meer te nemen

de pil ben ik te vergeetachtig voor

en de spiraal ben ik bang voor


kan iemand me even vertellen dat ik overdrijf ofzo

20-10-2009, 17:05


Nee je overdrijft niet!!!

Het staat er duidelijk op..okee okee alles is elmaktab..maar je kan het wel voorkomen...

spiraal valt egt rueze mee..men ma heeft hem en ze zegt dat het geen pijn doet!!!

kus

Mis je wel hoor!!!

20-10-2009, 17:07

Citaat door Vrouwzijnde:
Nee je overdrijft niet!!!

Het staat er duidelijk op..okee okee alles is elmaktab..maar je kan het wel voorkomen...

spiraal valt egt rueze mee..men ma heeft hem en ze zegt dat het geen pijn doet!!!

kus

Mis je wel hoor!!!



ik vind het zo een raar idee
dat ze wat in je buik stoppen

en hoe ziet zo een ding eruit

ik heb een lang krullend ijzer in gedachte


mis julllie ook wel wollah
hoe ist met neda?

20-10-2009, 17:07
prikpil is vreselijk. Mijn nicht gebruikte dat. je wordt helemaal niet ongesteld meer. en iedere keer een hele shot hormonen, kan toch nooit gezond zijn.


Hoe zit het met die staafjes die ze onder je huid aanbrengen? Zijn die ondertussen al wat betrouwbaarder?

wat ik wel eens wil weten is waar die pil voor mannen blijft.

20-10-2009, 17:09



Citaat door City_Sister:
prikpil is vreselijk. Mijn nicht gebruikte dat. je wordt helemaal niet ongesteld meer. en iedere keer een hele shot hormonen, kan toch nooit gezond zijn.


Hoe zit het met die staafjes die ze onder je huid aanbrengen? Zijn die ondertussen al wat betrouwbaarder?

wat ik wel eens wil weten is waar die pil voor mannen blijft.



ja dat vroeg ik hem net ook al
of er een pil voor mannen was

hij zei nee

en idd zo een prik pil kan tog niet veel goed zijn

er staat letterlijk bij de bijsluiter
dat waneer je met die prik stopt
je botten nooit meer normaal zullen wordne

nou daaag liever gezonde botten
dan avondsporten


deze staafjes heb ik nog nooit van gehoord

20-10-2009, 17:10
koekje doe het niet, allah y hfed van verschrikkelijke ziekte, doe liever spiraal dan

20-10-2009, 17:11

Citaat door Rach_:
koekje doe het niet, allah y hfed van verschrikkelijke ziekte, doe liever spiraal dan


wat doe jij'?

ook spiraal

en waar maken ze dat gekke ding vast


heeft er iemand iets negatiefs aan beleefd?

20-10-2009, 17:12

Citaat door koekje21:
wat doe jij'?

ook spiraal

en waar maken ze dat gekke ding vast


heeft er iemand iets negatiefs aan beleefd?

ik gewoon de pil

en mijn zus heeft een spiraal en ze heeft er geen last van en vind t goed

ik ga es ff kijken voor je

20-10-2009, 17:14
Bijwerkingen
In sommige gevallen is het spiraaltje oncomfortabel. Behalve bij het hormoonspiraaltje kan de menstruatie overvloediger en pijnlijker worden. Een studie heeft opgeleverd dat vrouwen die een spiraaltje met koper droegen tot twee maal de normale hoeveelheid koper in hun bloed hebben. Dit is koper direct afkomstig van het spiraaltje zelf. Alhoewel de geobserveerde niveaus niet acuut giftig zijn, is het niet bekend of dit op lange termijn de gezondheid kan beïnvloeden. Bij vrouwen die borstvoeding geven is het mogelijk dat het gebruik van koperhoudende spiraaltje afgeraden wordt, aangezien het koper via de moedermelk in het bloed van de zuigeling kan terechtkomen. Gebruik van hormoonhoudende spiraaltje wordt eveneens afgeraden, aangezien de hormonen ook in het moedermelk terechtkomen.

Het gebruik van het spiraaltje met hormonen leidt na enkele maanden vaak tot een sterk afgenomen menstruatie. Daarom wordt dit spiraaltje ook wel voorgeschreven bij vrouwen met een hevig vaginaal bloedverlies gedurende de menstruatie. De eerste maanden is er wel vaak sprake van tussentijds bloedverlies.

Sommige oude modellen spiraaltjes hebben de baarmoeder van veel vrouwen die ze droegen beschadigd na een infectie in de baarmoederholte, waarbij een belangrijk deel van hen onvruchtbaar is geworden. Deze modellen zijn al lang niet meer verkrijgbaar. Aanvankelijk werd verondersteld dat dit het gevolg was van het spiraaltje. Echter, na nader onderzoek, bleek dat waarschijnlijk diegenen die het spiraaltje inbrachten geen screenend onderzoek hadden uitgevoerd naar SOA. Voorts leek het aantal opstijgende infecties naar de baarmoederholte relatief mee te vallen.

20-10-2009, 17:15
NIET DOEN.................prikpil is afschuwelijk. Je gewicht neemt inderdaad toe en vergeet niet de koppijn in de eerste paar weken dat je het gehad hebt.

Vraag meer info over een spiraal. Die valt echt reuze mee.

20-10-2009, 17:20

Citaat door MoneyMonster:
NIET DOEN.................prikpil is afschuwelijk. Je gewicht neemt inderdaad toe en vergeet niet de koppijn in de eerste paar weken dat je het gehad hebt.

Vraag meer info over een spiraal. Die valt echt reuze mee.



dus je komt er zeker mee aan he

ik ben aaan het dieeten
dus dat moet ik niet hebben

20-10-2009, 17:21

Citaat door Rach_:
Bijwerkingen
In sommige gevallen is het spiraaltje oncomfortabel. Behalve bij het hormoonspiraaltje kan de menstruatie overvloediger en pijnlijker worden. Een studie heeft opgeleverd dat vrouwen die een spiraaltje met koper droegen tot twee maal de normale hoeveelheid koper in hun bloed hebben. Dit is koper direct afkomstig van het spiraaltje zelf. Alhoewel de geobserveerde niveaus niet acuut giftig zijn, is het niet bekend of dit op lange termijn de gezondheid kan beïnvloeden. Bij vrouwen die borstvoeding geven is het mogelijk dat het gebruik van koperhoudende spiraaltje afgeraden wordt, aangezien het koper via de moedermelk in het bloed van de zuigeling kan terechtkomen. Gebruik van hormoonhoudende spiraaltje wordt eveneens afgeraden, aangezien de hormonen ook in het moedermelk terechtkomen.

Het gebruik van het spiraaltje met hormonen leidt na enkele maanden vaak tot een sterk afgenomen menstruatie. Daarom wordt dit spiraaltje ook wel voorgeschreven bij vrouwen met een hevig vaginaal bloedverlies gedurende de menstruatie. De eerste maanden is er wel vaak sprake van tussentijds bloedverlies.

Sommige oude modellen spiraaltjes hebben de baarmoeder van veel vrouwen die ze droegen beschadigd na een infectie in de baarmoederholte, waarbij een belangrijk deel van hen onvruchtbaar is geworden. Deze modellen zijn al lang niet meer verkrijgbaar. Aanvankelijk werd verondersteld dat dit het gevolg was van het spiraaltje. Echter, na nader onderzoek, bleek dat waarschijnlijk diegenen die het spiraaltje inbrachten geen screenend onderzoek hadden uitgevoerd naar SOA. Voorts leek het aantal opstijgende infecties naar de baarmoederholte relatief mee te vallen.


dit klinkt ook vreselijk zo een spiraal

daar was ik al bang voor

20-10-2009, 17:24



Citaat door koekje21:
dit klinkt ook vreselijk zo een spiraal

daar was ik al bang voor

ja maar je hebt koperhoudende modellen en modellen zonder koper, voor jou dan zonder koper dan zie k verder toch geen probleem??


of slik gewoon de pil meid

20-10-2009, 17:26

Citaat door Rach_:
ja maar je hebt koperhoudende modellen en modellen zonder koper, voor jou dan zonder koper dan zie k verder toch geen probleem??


of slik gewoon de pil meid



hhhahhahha

wollahila

ik ben zo dement
vergeet m te nemen

(vandaar 3 kids in 3 jaar hahahaaahahahahahahhahahah

20-10-2009, 17:45

Citaat door koekje21:
ik vind het zo een raar idee
dat ze wat in je buik stoppen

en hoe ziet zo een ding eruit

ik heb een lang krullend ijzer in gedachte


mis julllie ook wel wollah
hoe ist met neda?



Ja of je moet 4 kids in 4 jaar willen

Neda gaat niet zo goed, ze ligt in het ziekenhuis..ja had het in de topic gezet..maar wellou jij bent spoooorloos..

Insjallah het gaat wel wat beter..baby gaat wel goed mee.

Kus kus

Insjallah neem je de juiste beslissing!!

Pagina's : [1] 2