Bekijk volle/desktop versie : Het overlijden van mijn lieve vader een plekje geven..



Pagina's : [1] 2

20-10-2009, 13:50
Allah ie Rahmoe.

Mijn vader is in april overleden, en elke dag heb ik het er nog moeilijk mee.
Er gaat geen dag voorbij dat ik niet een traan voor mijn vader laat vallen.
Ik heb zo het gevoel dat ik echt in elkaar ga storten. Ik vind het zo moeilijk
om met mijn broers, zusjes en moeder er over te praten dus doe ik dat
gewoon ook niet. Met mijn vriendinnen praat ik er heeeel soms over, maar ik
heb het gevoel dat niemand mij gewoon kan begrijpen, aangezien hun
Hamdoelilah hun vader nog hebben. Ik zou het graag een
plekje willen geven maar ik kan het gewoon niet. Ik kan niet begrijpen
waarom mijn lieve vader, mijn beste vriend mij al zo snel moest verlaten.
Ik kan het gewoon geen plek geven.

20-10-2009, 13:54


Inna Lilahie wa Ina Ilayhie Radji3oen. Moge Allah je vader genadig zijn en hem een plekje in Djennah geven. Moge Allah jullie veel geduld schenken. Het is niet makkelijk.

Lieverd, mijn eerste vraag aan jou: Hoe sta je zelf in het geloof?

Mijn tweede vraag: Hou je van schrijven?

20-10-2009, 14:00
Inna Lilahie wa Ina Ilayhie Radji3oen.

Mijn vader is ook overleden(1996), en heb het er ook soms moeilijk mee. Maar zijn tijd is gekomen en dat heeft allah swt besloten, aangezien je zegt dat je het niet begrijpt dat hij nu overlijdt. Moge Allah je veel geduld geven, en het makkelijker voor je maken.

20-10-2009, 14:02

Citaat door Hmeds_Daughter:
Inna Lilahie wa Ina Ilayhie Radji3oen. Moge Allah je vader genadig zijn en hem een plekje in Djennah geven. Moge Allah jullie veel geduld schenken. Het is niet makkelijk.

Lieverd, mijn eerste vraag aan jou: Hoe sta je zelf in het geloof?

Mijn tweede vraag: Hou je van schrijven?


Dankjewel Schat!

Antwoord op je 1e vraag: Ik ben gelovig, en ik ben ook steeds meer bezig met het geloof. En ik weet het alles staat geschreven, maar dat wil niet zeggen dat dat het makkelijker maakt.

Antwoord op je 2e vraag: Ik hou wel van schrijven. Maar heb er niet altijd voor.

20-10-2009, 14:04


Inna Lilahie wa Ina Ilayhie Radji3oe.

20-10-2009, 14:07

Citaat door Zorgeloosje:
Inna Lilahie wa Ina Ilayhie Radji3oen.

Mijn vader is ook overleden(1996), en heb het er ook soms moeilijk mee. Maar zijn tijd is gekomen en dat heeft allah swt besloten, aangezien je zegt dat je het niet begrijpt dat hij nu overlijdt. Moge Allah je veel geduld geven, en het makkelijker voor je maken.


Shoekran!

Ik weet dat we allemaal een keer gaan. Ik heb nog nooit een naaste van me
verloren hamdoelilah op mijn vader na dan. De eerste die ik verlies is gelijk
mijn vader. En daarom vind ik het gewoon moeilijk om het een plek te geven

20-10-2009, 14:12
Inna Lilahie wa Ina Ilayhie Radji3oen
moge Allah jou meer sabr geven
ik kan je evt deze boeken aanraden
"wees niet bedroefd"
"Sabr"

inschallah dat je het dan een plekje kan geven

20-10-2009, 14:15
meid allah i rahmoe

de mijne is in december 2jaar geleden overleden en het lijkt gewoon net gisteren!
ik snap jouw gevoel, de waarom vragen gaan je nog gek maken dus die vragen hoef je je niet te stellen want allah kiest voor ieder van ons een dag uit en dat is dan de laatste..als allah aan ons de keuze zou laten, dat zou pas moeilijk zijn!!
en plus, iemands dood betekent niet het einde,. zo lijkt t misschien voor de achterblijvers maar insha allah leeft hy nu in immens veel geluk en zou hy voor geen geld willen terugkeren en dat geluk moet je hem gunnen.
natuurlijk mis je hem en dat gevoel heb ik ook heel sterk, elke dag van me leven, de hele dag soms!! en huilen mag, erover praten helpt ook, en al heeft n ander zn vader nog ..kan diegene nog met je meeleven..
het belangrykste is..doe veel dua voor hem en geef sadaka voor hem ..op die manier hou je contact met hem, is bhal je stuurt hem een cadeau die hem dolgelukkig maakt en hy weet dat die van jou komt

20-10-2009, 14:20

Citaat door leilabeauty:
Inna Lilahie wa Ina Ilayhie Radji3oen
moge Allah jou meer sabr geven
ik kan je evt deze boeken aanraden
"wees niet bedroefd"
"Sabr"

inschallah dat je het dan een plekje kan geven


Dankje!
Waar zou ik die boeken kunnen halen?

20-10-2009, 14:21

Citaat door Magrebia1989:
Dankje!
Waar zou ik die boeken kunnen halen?


normaal gezien te verkrijgen in elke islamitische boeken winkel

20-10-2009, 14:22

Citaat door Rach_:
meid allah i rahmoe

de mijne is in december 2jaar geleden overleden en het lijkt gewoon net gisteren!
ik snap jouw gevoel, de waarom vragen gaan je nog gek maken dus die vragen hoef je je niet te stellen want allah kiest voor ieder van ons een dag uit en dat is dan de laatste..als allah aan ons de keuze zou laten, dat zou pas moeilijk zijn!!
en plus, iemands dood betekent niet het einde,. zo lijkt t misschien voor de achterblijvers maar insha allah leeft hy nu in immens veel geluk en zou hy voor geen geld willen terugkeren en dat geluk moet je hem gunnen.
natuurlijk mis je hem en dat gevoel heb ik ook heel sterk, elke dag van me leven, de hele dag soms!! en huilen mag, erover praten helpt ook, en al heeft n ander zn vader nog ..kan diegene nog met je meeleven..
het belangrykste is..doe veel dua voor hem en geef sadaka voor hem ..op die manier hou je contact met hem, is bhal je stuurt hem een cadeau die hem dolgelukkig maakt en hy weet dat die van jou komt


Dankjewel.
Ik weet dat iedereen zijn tijd heeft, alleen heb ik moeite met het accepteren.
Ik weet dat mijn vader het nu beter heeft gelukkig! En ik gun mijn vader al het goeds! Maar klink ik egoïstisch als ik zeg en ik dan?

20-10-2009, 14:24

Citaat door leilabeauty:
normaal gezien te verkrijgen in elke islamitische boeken winkel


Woon in een boerendorp dus er zijn hier geen islamitische boeken winkels. Ik zal wel even rondneuzen op het internet, misschien dat ik het ergens kan bestellen. Bedankt.

20-10-2009, 14:26



Citaat door Magrebia1989:
Dankjewel Schat!

Antwoord op je 1e vraag: Ik ben gelovig, en ik ben ook steeds meer bezig met het geloof. En ik weet het alles staat geschreven, maar dat wil niet zeggen dat dat het makkelijker maakt.

Antwoord op je 2e vraag: Ik hou wel van schrijven. Maar heb er niet altijd voor.



Het is nooit makkelijk. Het kan je alleen wel helpen en troost geven.
Het is belangrijk te weten dat wij onze dierbaren alleen in bruikleen hebben. Je moet het ook zien als lenen. Je leent iets wat jouw geluk geeft, liefde, vertrouwen. Als je dat op een dag weer moet inleveren, dan houd je alleen een leegte over. Het gemis. En dat is wat jou pijn doet. Op de één of ander manier kun je het gemis compenseren door je jezelf over te geven aan het lot. Dat kun je doen door Allah te prijzen, door het gebed aan te houden en Koran te lezen. Dat geeft veel rust. Als je het woord ''Alhamdoelilah'' uit spreekt merk je al een stukje verlichting.

Wat jou verder pijn doet is dat er thuis niet gesproken wordt over je vader. Net alsof hij nooit heeft bestaat en dat raakt jou wel. Klopt dat?

Wat betreft het schrijven. In de hulpverlening makat men vaak gebruik van de werkvorm ''verdriet van je afschrijven.'' Na vele onderzoeken die ik heb mogen doen en zien, is dara uitgekomen dat dit veel rust kan geven. Je geeft je emotie een beeld. Datgene wat jij voelt visualiseer je dan op papier en ben je er ook echt van bewust dat datgene wat je mist ook daadwerkelijk weg is. Voor eeuwig.

Heb je verder zelf het besef dat je vader voor eeuwig weg is? Of zit je er nog middenin?

20-10-2009, 14:27

Citaat door Magrebia1989:
Dankjewel.
Ik weet dat iedereen zijn tijd heeft, alleen heb ik moeite met het accepteren.
Ik weet dat mijn vader het nu beter heeft gelukkig! En ik gun mijn vader al het goeds! Maar klink ik egoïstisch als ik zeg en ik dan?

ja eigenlijk wel, en dat klein beetje egoisme is ni eens zo vreemd, ik heb zo van die momenten dat ik zo erg huil dat ik gewoon als n gek tegen hem praat en hem vraag terug te komen, effe kan niks je schelen, je wil em gewoon weer in je leven..dat smap ik.
alleen laat die momenten niet te lang duren, herpak jezelf en wees sterk, maak hem trots en probeer vooruit te kijken..vooruit kijken lijkt soms voor een rouwend iemand als iets heel moeilijks en ergs, alsof je de overledene vergeten moet ofzo..terwijl het tegendeel waar is, vooruit kijken is uitkijken en je verheugen op een weerzien met je vader. zijn leven lijkt toch heel snel voorbij he? hoe erg het ook klinkt maar oko dat van ons zal snel voorbij zijn en inshallah worden we dan herenigd met al onze geliefden.

20-10-2009, 14:28

Citaat door Magrebia1989:
Woon in een boerendorp dus er zijn hier geen islamitische boeken winkels. Ik zal wel even rondneuzen op het internet, misschien dat ik het ergens kan bestellen. Bedankt.


Graag gedaan meid, mocht je in de buurt wonen had ik je die zeker gegeven.
hier is een link over het boek en je kunt online bestellen
http://www.islamproducten.nl/wees-niet-bedroefd.html

Pagina's : [1] 2