Bekijk volle/desktop versie : wonen in ijburg



Pagina's : [1] 2

20-10-2009, 13:27
Hoi Dames,

Wie woont er in IJburg en wat zijn jullie ervaringen ermee. Is het leuk wonen? Is er iets te beleven voor de kinderen? Hoe is de bereikbaarheid van allerlei dingen? Is het levendig? Wat voor soort mensen wonen er? Hoe zijn de woningen?

Barst maar los, wil graag verhuizen en IJburg lijkt me wel leuk wonen, maar hoor hier verschillende dingen over.

20-10-2009, 13:41


Heb je al een woning of ben je van plan om te gaan verhuizen.
Wachttijd van ijburg is ergggggg lang! je krijgt daar 1,2,3 niet een woning

20-10-2009, 13:44

Citaat door kabkab:
Heb je al een woning of ben je van plan om te gaan verhuizen.
Wachttijd van ijburg is ergggggg lang! je krijgt daar 1,2,3 niet een woning


Heb nog geen woning, was het maar waar, maar het lijkt me wel leuk om daar te wonen.

Dus mijn kansen om een woning te krijgen zijn niet groot, dus moet er maar niet te veel verwachtingen van hebben

20-10-2009, 13:50
Waar ligt dat?

20-10-2009, 14:01


Mijn zus woont daar, het is rustig, mooie woningen, winkelcentrum, moehiem er valt genoeg te doen in de zomer kunnen de kinderen naar 't strandje.

20-10-2009, 14:36
Ik woon er niet, maar ik zou er voor geen miljoen willen wonen.

Ik ben bij mensen op bezoek geweest en dat vond ik geen pretje.

Heel veel mensen zijn er via voorrang ivm stadsvernieuwing naar toe verhuisd. De gemeente maakt weer dezelfde fout als jaren geleden. Ze zetten iedereen weer bij elkaar. Die straat waar ik ben geweest, daar woonde in de hele straat allemaal marokkanen en in het midden een gezin van pakistaanse afkomst.
Over 20 jaar is dat een ghetto. Voor geen goud dat ik daar ga wonen. Ik heb niets tegen mijn soortgenoten, maar een beetje variatie kan geen kwaad!

20-10-2009, 21:59

Citaat door Galopea:
Mijn zus woont daar, het is rustig, mooie woningen, winkelcentrum, moehiem er valt genoeg te doen in de zomer kunnen de kinderen naar 't strandje.


in welke buurt woont ze?

Dus je zus is wel positief erover

20-10-2009, 22:00

Citaat door Hasna_real:
Ik woon er niet, maar ik zou er voor geen miljoen willen wonen.

Ik ben bij mensen op bezoek geweest en dat vond ik geen pretje.

Heel veel mensen zijn er via voorrang ivm stadsvernieuwing naar toe verhuisd. De gemeente maakt weer dezelfde fout als jaren geleden. Ze zetten iedereen weer bij elkaar. Die straat waar ik ben geweest, daar woonde in de hele straat allemaal marokkanen en in het midden een gezin van pakistaanse afkomst.
Over 20 jaar is dat een ghetto. Voor geen goud dat ik daar ga wonen. Ik heb niets tegen mijn soortgenoten, maar een beetje variatie kan geen kwaad!


Dit heb ik idd ook gehoord en dat vind ik wel jammer. Idd een beetje variatie kan geen kwaad. Ik vond het juist zo leuk omdat ik dacht dat dat er meer diversiteit zou zijn, maar helaas. Kan het zijn dat alleen bepaalde buurten zo zijn? Of is het heel IJburg

20-10-2009, 22:14

Citaat door Omaima0:
Waar ligt dat?


In Amsterdam, tussen zeeburg en noord

20-10-2009, 22:18

Citaat door Hasna_real:
Ik woon er niet, maar ik zou er voor geen miljoen willen wonen.

Ik ben bij mensen op bezoek geweest en dat vond ik geen pretje.

Heel veel mensen zijn er via voorrang ivm stadsvernieuwing naar toe verhuisd. De gemeente maakt weer dezelfde fout als jaren geleden. Ze zetten iedereen weer bij elkaar. Die straat waar ik ben geweest, daar woonde in de hele straat allemaal marokkanen en in het midden een gezin van pakistaanse afkomst.
Over 20 jaar is dat een ghetto. Voor geen goud dat ik daar ga wonen. Ik heb niets tegen mijn soortgenoten, maar een beetje variatie kan geen kwaad!


yeps daar woont mijn oom ook, mij niet gezien..

20-10-2009, 22:21
Het hangt er natuurlijk af waar je gaat wonen, een familielid van mij woont daar. En het is hun aardig bevallen, vond het ook wel leuk.

20-10-2009, 22:25

Citaat door een marokkaanse:
Het hangt er natuurlijk af waar je gaat wonen, een familielid van mij woont daar. En het is hun aardig bevallen, vond het ook wel leuk.


dus eigenlijk moet je ook idd kijken naar de buurt waar je wilt gaan wonen

20-10-2009, 22:26



Citaat door Vifitje:
dus eigenlijk moet je ook idd kijken naar de buurt waar je wilt gaan wonen


jazeker, ik vond het echt leuk! Het is dat wij nog maar 8 maandjes in onze nieuwe huis wonen anders had ik het wel geweten.

20-10-2009, 22:26
Je moet maar eens gaan kijken, gewoon even rond rijden het is niet zo heel groot.

20-10-2009, 22:58
het is erg koud daar

Pagina's : [1] 2