Bekijk volle/desktop versie : Er ligt een Talib onder mijn bed



Pagina's : [1] 2

19-10-2009, 17:42
Er ligt een Talib onder mijn bed

Lieve Kitty,

Er ligt een Talib onder mijn bed en ik ben niet bang.
Hij is pas 14 jaar en heeft nog geen baard. Hij heeft ook nog geen baard in de keel en leest de Koran met een hoog kinderstemmetje.
Volgens het boek van Khaled Hosseini zijn de Taliban barbaren en kinderverkrachters. De Talib onder mijn bed is geen barbaar en hij is zelf nog een kind.

In 2001 toen de Amerikanen begonnen te bombarderen was hij 6. Hij heeft Osama Bin Laden nooit gezien. Hij kent zelfs niemand die Osama Bin Laden ooit heeft gezien. Hij kent wel mensen die door de Amerikanen of andere NAVO-troepen zijn gedood. Strijders, maar ook de vrouwen en kinderen van die strijders. Zijn vader is gedood, zijn moeder waarschijnlijk ook.
Hij studeert ook de Koran. Hij leeft volgens de Islamitische wetten. Hij wil op pelgrimstocht naar Mekka, desnoods lopend.

Onder mijn bed ligt een Talib, ongewapend en pas 14 jaar oud. Gevlucht uit zijn vaderland op zoek naar een veilige plaats om te leven. Daarna opnieuw gevlucht uit Pakistan omdat ook daar de Amerikanen de Taliban vermoorden. Hij is hier als vluchteling, maar illegaal. Hij moet zich verbergen als er bezoek komt.

Ik ga een schrift voor hem kopen, zodat hij een dagboek kan bijhouden.

Frank

19-10-2009, 17:47


Get a life...zoveel kinderen zijn de dupe van oorlog en ellende.....


Selectief vind je niet?

19-10-2009, 17:47
Bij die Belgische journaliste lag ook een Talib onder haar bed.

19-10-2009, 17:48

Citaat door Medusa.:
Get a life...zoveel kinderen zijn de dupe van oorlog en ellende.....


Selectief vind je niet?

Waar heb je het over? Banontwijker..

19-10-2009, 17:50



Citaat door Slaz:
Er ligt een Talib onder mijn bed

Lieve Kitty,

Er ligt een Talib onder mijn bed en ik ben niet bang.
Hij is pas 14 jaar en heeft nog geen baard. Hij heeft ook nog geen baard in de keel en leest de Koran met een hoog kinderstemmetje.
Volgens het boek van Khaled Hosseini zijn de Taliban barbaren en kinderverkrachters. De Talib onder mijn bed is geen barbaar en hij is zelf nog een kind.

In 2001 toen de Amerikanen begonnen te bombarderen was hij 6. Hij heeft Osama Bin Laden nooit gezien. Hij kent zelfs niemand die Osama Bin Laden ooit heeft gezien. Hij kent wel mensen die door de Amerikanen of andere NAVO-troepen zijn gedood. Strijders, maar ook de vrouwen en kinderen van die strijders. Zijn vader is gedood, zijn moeder waarschijnlijk ook.
Hij studeert ook de Koran. Hij leeft volgens de Islamitische wetten. Hij wil op pelgrimstocht naar Mekka, desnoods lopend.

Onder mijn bed ligt een Talib, ongewapend en pas 14 jaar oud. Gevlucht uit zijn vaderland op zoek naar een veilige plaats om te leven. Daarna opnieuw gevlucht uit Pakistan omdat ook daar de Amerikanen de Taliban vermoorden. Hij is hier als vluchteling, maar illegaal. Hij moet zich verbergen als er bezoek komt.

Ik ga een schrift voor hem kopen, zodat hij een dagboek kan bijhouden.

Frank




Bron..??

19-10-2009, 17:52

Citaat door Slaz:
Waar heb je het over? Banontwijker..


Waar heb jij het over......complothocker....

19-10-2009, 17:52

Citaat door Medusa.:
Get a life...zoveel kinderen zijn de dupe van oorlog en ellende.....


Selectief vind je niet?


Citaat door Medusa.:
Waar heb jij het over......complothocker....


19-10-2009, 17:54

Citaat door Slaz:


Je hebt het gelezen dus.

19-10-2009, 17:56

Citaat door Medusa.:
Je hebt het gelezen dus.



19-10-2009, 17:57
Handen af van Anne Frank!

19-10-2009, 17:57

Citaat door Slaz:



lekker naar je topic .....




19-10-2009, 18:04

Citaat door mocroroosje15:
Handen af van Anne Frank!


Anne is verlinkt.

19-10-2009, 18:09


Hé Slaz alles goed? Leuk stukje, of het nu wel of niet waar is, het geeft wel een beeld van hoe een kind er tegenaan kan kijken, tegen die oorlog in Afghanistan... geeft ook aan dat de omstandigheden anders kunnen worden uitgelegd, al naar gelang het uitgaanspunten dus niet alleen maar vanuit het oogpunt van de bv Amerikanen...

19-10-2009, 18:16

Citaat door Gitane:
Hé Slaz alles goed? Leuk stukje, of het nu wel of niet waar is, het geeft wel een beeld van hoe een kind er tegenaan kan kijken, tegen die oorlog in Afghanistan... geeft ook aan dat de omstandigheden anders kunnen worden uitgelegd, al naar gelang het uitgaanspunten dus niet alleen maar vanuit het oogpunt van de bv Amerikanen...

Prima hmdl, en met jou?
Ja dat klopt!

19-10-2009, 18:49

Citaat door Slaz:
Prima hmdl, en met jou?
Ja dat klopt!


Dankje, gôh, zit ik voor het eerst op the theelounge... Ben blij dat ik (jouw) de bedoeling van het stukje door had, jammer dat anderen dat niet zo willen zien....

Pagina's : [1] 2