Bekijk volle/desktop versie : feestje besnijdenis hoe en wat???



19-10-2009, 15:54
Salaam,

Wil graag advies vragen over het volgende:
Ga inshallah binnenkort mijn zoontje laten besnijden en wilde een dag
van te voren mijn schoonfamilie en mijn familie uitnodigen.
Wil dan mijn zoontje voor het eerst gaan scheren (zijn hoofd)?? en henna op laten doen door mijn moeder of schoonmoeder (wie het van hun twee wilt doen)?? en inshallah wil ik harira gaan klaarmaken en kip voor mijn gasten??
wat vinden jullie ervan?

graag tips/adviezen.

19-10-2009, 15:58


ik heb er geen feest van gemaakt.
hij was besneden heb zijn kleerdjes aangedaan en had al henne gedaan de dag tevoren. en klaar. we zijn toen bij me moeder gaan eten samen omdat het daar was in de buurt.

19-10-2009, 16:00
is toch leuk een feest!!! IK deed het niet .. omdat wij gekozen hadden voor een weekend weg .. (buitenland) .. heb mijn zoontje in juli besneden..

19-10-2009, 16:01
waarom hebben jullie er geen feest van gemaakt? groot klein maakt niet uit? waarom niet? en toen je hem henna op hebt gedaan was je alleen of was er nog iemand bij van jouwn/zijn familie?

19-10-2009, 16:04


ieder doet het toch op zijn eigen manier lees ik. maar zijn er ouders bij die wel een feest hebben gegeven na de besnijdenis van hun zoon??

20-10-2009, 10:50

Citaat door lobida:
waarom hebben jullie er geen feest van gemaakt? groot klein maakt niet uit? waarom niet? en toen je hem henna op hebt gedaan was je alleen of was er nog iemand bij van jouwn/zijn familie?



ja mijn ouders waren erbij en zusjes en broertjes.
en die zaterdag kwam me sgoonbroer uit frankrijk gewoon toevallig.me moeder heeft hem henna gedaan.

ik had zelf nog geen eigen huis omdat we uit frankrijk terug naar nl kwamen.

en als ik nou een huis had, dan zou ik gewoon mijn ouders en zijn ouders en sgoonbroers met zijn vrouwen erbij uitnodigen om gewoon te komen eten

heb te veel familie

20-10-2009, 12:53
ik ben zwanger en mocht ik een jongentje krijgen dan zal ik em meteen besnijden en dan gewoon een feest geven. de sebe3 en meer niet.