Bekijk volle/desktop versie : Dringend hulp nodig......wie o wie kan mij helpen



Pagina's : [1] 2 3

19-10-2009, 15:35
Salaam 3alaikom broeders en zusters,

Ik zit met een heel groot probleem. En ik weet niet waar ik moet beginnen....
Ik zal het eens kort samenvatten.

Ik ben nu 5 jaar getrouwd, en heb 2 kinderen, eentje van 2,5 jaar en eentje van 5 maanden. Mijn man is verslaafd aan alcohol.
Ik heb echt van alles geprobeerd, maar niets helpt, We zijn al een keertje uit elkaar gegaan voor 2 maanden, toen had ik nog geen kinderen. En toen was mate van drinken heel erg, en toen we dus uitelkaar gingen, ben ik met moeite weer teruggaan, omdat ik toen zwanger van hem was, en hij wou dus stoppen. Dus heb ik hem een kans gegeven.
Het ging een tijdje beter met hem, hij deed echt zijn best, dat zag ik gewoon..
Maar nu na 2,5 jaar is het spelletje weer begonnen.
Maar dit keer vele malen erger...
Ben tijdens het schoonmaken thuis, blikjes bier tegengekomen, wijn, rum etc...
Het was een schok van mijn leven, ik was zooooo laaiend.
En hij was zo koel, relax... net alsof het de normaalste zaak is
van de wereld. Net als of ik blikjes cola heb gevonden ipv bier.

En wallah, ik kan het niet meer aan. Ben het dit keer echt spuugzat.
Ik heb het idee, dat hij zelf niet inziet waar hij mee bezig is.

Want nu.... wil ik hem uit mijn leven, uit mijn huis uit de buurt van mijn kinderen.
Ondanks dat ik wel weet dat het een moeilijke keuze is. Bedoel de vader uit de leven bannen van de kinderen... Maar ik heb geen andere keus.
Ik wil het beste voor mijn kindjes, en ik doe dit echter ook alleen voor mijn kinderen. Ik wil niet dat zij dit moeten meemaken op een grotere leefttijd.

Maar ik weet alleen niet waar ik moet beginnen.... bedoel ik kan hem niet zo maar het huis uit schoppen, o.b.v lege bier blikken thuis, of niet?
Ik heb een plan nodig, om hem weg te krijgen uit mijn huis en mijn leven.
Bedoel, dit is echt de druppel van alles.


Heb echt hulp nodig, en advies van mensen die dit ook hebben ervaart.
Ik wil geen vooroordelen of beschuldigen horen, alleen advies.
Hoe ik het beste kan aanpakken, op een serieuze en volwassene manier.

Voor alle duidelijkheid, ik wil de families er buiten houden. Je zult je mischien wel afvragen waarom, omdat ik bij de eerste grote ruzie de fam bij had gehaald, en toen liep het helemaal mis. Dus dit keer wil ik het helemaal alleen doen. Met evt hulp van de oveheidsdiensten. Maar zonder hulp van de familie!!!




Wa zazaakom allah 7airan.

19-10-2009, 17:25


heftig.

Moge Allah je sbar en sterkte geven om hier uit te komen.

19-10-2009, 18:19
dank je wel.
verder niemand........

19-10-2009, 19:13
kan je niet met hem praten zeggen dat als hij niet stopt er gevolgen zullen zijn en dat je niet meer verder wilt. of ben je dit stadium al voorbij dan zul je stappen moeten ondernemen. Ik wens je veel geduld en sterkte toe het is niet makkelijk om zo een beslissing te maken.

19-10-2009, 19:26



Citaat door gizlanehj:
Salaam 3alaikom broeders en zusters,

Ik zit met een heel groot probleem. En ik weet niet waar ik moet beginnen....
Ik zal het eens kort samenvatten.

Ik ben nu 5 jaar getrouwd, en heb 2 kinderen, eentje van 2,5 jaar en eentje van 5 maanden. Mijn man is verslaafd aan alcohol.
Ik heb echt van alles geprobeerd, maar niets helpt, We zijn al een keertje uit elkaar gegaan voor 2 maanden, toen had ik nog geen kinderen. En toen was mate van drinken heel erg, en toen we dus uitelkaar gingen, ben ik met moeite weer teruggaan, omdat ik toen zwanger van hem was, en hij wou dus stoppen. Dus heb ik hem een kans gegeven.
Het ging een tijdje beter met hem, hij deed echt zijn best, dat zag ik gewoon..
Maar nu na 2,5 jaar is het spelletje weer begonnen.
Maar dit keer vele malen erger...
Ben tijdens het schoonmaken thuis, blikjes bier tegengekomen, wijn, rum etc...
Het was een schok van mijn leven, ik was zooooo laaiend.
En hij was zo koel, relax... net alsof het de normaalste zaak is
van de wereld. Net als of ik blikjes cola heb gevonden ipv bier.

En wallah, ik kan het niet meer aan. Ben het dit keer echt spuugzat.
Ik heb het idee, dat hij zelf niet inziet waar hij mee bezig is.

Want nu.... wil ik hem uit mijn leven, uit mijn huis uit de buurt van mijn kinderen.
Ondanks dat ik wel weet dat het een moeilijke keuze is. Bedoel de vader uit de leven bannen van de kinderen... Maar ik heb geen andere keus.
Ik wil het beste voor mijn kindjes, en ik doe dit echter ook alleen voor mijn kinderen. Ik wil niet dat zij dit moeten meemaken op een grotere leefttijd.

Maar ik weet alleen niet waar ik moet beginnen.... bedoel ik kan hem niet zo maar het huis uit schoppen, o.b.v lege bier blikken thuis, of niet?
Ik heb een plan nodig, om hem weg te krijgen uit mijn huis en mijn leven.
Bedoel, dit is echt de druppel van alles.


Heb echt hulp nodig, en advies van mensen die dit ook hebben ervaart.
Ik wil geen vooroordelen of beschuldigen horen, alleen advies.
Hoe ik het beste kan aanpakken, op een serieuze en volwassene manier.

Voor alle duidelijkheid, ik wil de families er buiten houden. Je zult je mischien wel afvragen waarom, omdat ik bij de eerste grote ruzie de fam bij had gehaald, en toen liep het helemaal mis. Dus dit keer wil ik het helemaal alleen doen. Met evt hulp van de oveheidsdiensten. Maar zonder hulp van de familie!!!




Wa zazaakom allah 7airan.


Waarom wil je hem het uit huis trappen en verlaat je het huis zelf niet met je twee kinderen??

19-10-2009, 19:32
als jij hem vraagt om je huis te verlaten doet hij dat niet?
gewoon eerlijk zijn met hem, zeggen dat je hier niet mee wil of kan leven en thats it

succes en sterkte

19-10-2009, 19:33

Citaat door Gair_inschaAlah:
Waarom wil je hem het uit huis trappen en verlaat je het huis zelf niet met je twee kinderen??


En dan waar, naar mijn vader gaan met 2 kinderen.
Die hebben al zo'n klein huis, moet ik daar nog aankloppen met 2 kinderen

NO WAY, als iemand het huis verlaat is HIJ het wel.

19-10-2009, 19:35
Hmm,

Ik zou aan de eer aan mijzelf houden en zelf weggaan, en zeer zeker geen man uit zijn huis trappen, maar wie ben ik in deze..
Als je man zelf weg zou willen gaan oke, maar hem op straat gooien omdat het hier kan en mag vind ik een beetje onrechtvaardig..That's all.

19-10-2009, 19:44
ze heeft 2 kinderen waar moet ze die op sleeptouw nemen laat hem de eer aan zichzelf houden en weggaan

19-10-2009, 19:48
dat zou het beste zijn jah,

maar je man op straat gooien is toch uit den boze dames, kom nou..

Zucht..

19-10-2009, 19:53
ze zet hem niet zomaar op straat ze heeft er een dikke reden voor!

19-10-2009, 20:03
@fosha

weet dat rechtvaardigheid te vinden is bij Allah en niet per definitie in de wetten van dit land.
Een man uit zijn eigen huis trappen is een beetje onder de gordel, afijn dit is mijn mening en jij hebt jou mening, so be it my dear..

19-10-2009, 20:07


zeer zeker rechtvaardigheid is bij allah maar het is net haar huis als het zijne maar hij wil blijkbaar niet veranderen wat vind jij daar dan van?

19-10-2009, 20:15
Ze wist toch waaraan ze begon toen ze bij hem bleef omdat hij dronk of niet?
Ik bedoel ze kon toch ook vooraf bedenken dat dit niet de ideaalste situatie is voor haar kinderen.

Ik vind de manier waarop zij nu beredeneert gewoon heel sluw.
Ik heb zoiets van je leeft hier in Nederland hoor, als ze zelf weggaat krijgt ze heus wel een huis, ze moet heus niet op straat leven..

Maar de vrouwen zijn zo rancuneus, willen ineens het huis en de man op straat schoppen en god mag weten hoe ze verder handelt..

Ik heb het daar gewoon niet zo mee, no offense,
maar laten we maar ontopic blijven want dit wordt een anders een geheel ander discussie..

19-10-2009, 20:29

Citaat door Gair_inschaAlah:
Hmm,

Ik zou aan de eer aan mijzelf houden en zelf weggaan, en zeer zeker geen man uit zijn huis trappen, maar wie ben ik in deze..
Als je man zelf weg zou willen gaan oke, maar hem op straat gooien omdat het hier kan en mag vind ik een beetje onrechtvaardig..That's all.



Heel gek om dit te lezen, want het is zij die ruimte nodig heeft. Zij heeft twee kinderen. Haar eer ligt op dit moment in dat huis.

Pagina's : [1] 2 3