Bekijk volle/desktop versie : Iemand die zich mogelijk kan bekeren tot de islam..



Pagina's : 1 [2] 3

17-10-2009, 21:34

Citaat door mevrG:
Je mag me altijd PM-en hoor..!

De koran zelf vond ik integendeel met Renee juist moeilijk te lezen.. Niet dat ik het niet begreep, maar was bang het verkeerd te leren..

Ik heb zo'n boekje weet niet meer waar ik het gekocht heb, maar het heet de Koran verstaan.. Daar staat alles duidelijk in omschreven.
Zo weet ik zeker dat ik het goed opvat..

Ook is er een boek, weet even de schrijver niet zo uit me hoofd wat mij echt een heel stuk op weg geholpen heeft. Het heet in ieder geval de verhalen van de profeet. Is echt een prachtig boek, over het leven van onze profeet..

Wat ik het moeilijkste vond waren de arabische woorden te leren, en te onthouden aangezien ik absoluuut geen talenknobbel heb!

Ik ga ook vaak naar een moskee waar er ook in het Nederlands veel gedaan wordt, wat voor mij dus makkelijker te begrijpen is..

wel echt super leuk trouwens om te lezen dat er een nederlands meisje weer geintresseerd is in de islam! Geeft me echt een goed gevoel!

Ik "ken" veel meisjes die het doen omdat ze marokkaanse vriendjes hebben, en zo intressant willen doen..

Ik ben al vanaf mijn 13e ermee bezig omdat ik het intressant vond, en heb het nooit voor ook maar een man gedaan.


Nu ik weet hoe jij erover denkt, kan ik dit ook beter aanpakken. Ik vind het zo een zonde als zij niet inziet hoe belangrijk dit geloof is. Het is gewoon een kwestie van haar ogen te openen. Ze heeft macha'Allah zoveel intresse. In plaats van dat ze oordeelt noemt ze juist de positieve dingen van de islam op. Is dat ook niet een teken van positieve interesse in het geloof?
Ze gelooft trouwens helemaal niet.
En ook zij toont zeker geen interesse vanwege de mannen. Dat is duidelijk te merken. Die wanna-be marokkanen ben ik ook tegenkomen helaas, maar gelukkig is dat niet het geval bij haar.

Hoe hebben jouw ouders erop gereageerd?

Ik zal incha'Allah deze topic verwijderen, en dan kunnen via de pm verder

17-10-2009, 21:41


Het is inderdaad wel zo dat je niks te snel moet doen. Maar ook zeer zeker niet te langzaam..

Je moet de informatie die je geeft wel vers houden om het zo maar even uit te drukken..
Wat trouwens ook heel goed als eerste informatie zijn boeken voor kinderen over de islam. Het wordt daar op een simpele manier uitgelegt dat de basis van de islam heel duidelijk is..

Mijn ouders reageerde er niet verbaasd op, aangezien ze al langere tijd doorhadden waarmee ik bezig was.

Waar ik de laatste tijd wel veel aan denk zijn kleine dingetjes. Van wat als ik ga trouwen, hoe combineer ik de bruiloft met zijn/mijn famillie..

Ik ben nu nog vrijgezel, dus een bruiloft is nog niet echt dichtbij maar dat zijn van die kleine dingetjes die er bijkomen waar je over na gaat denken.

En wat ook erg hard is, is soms de reactie's van nederlanders die gewoon keihard onwetend zeggen. Hoe kan je dat nou doen?!

17-10-2009, 21:45
dus zoals ik het lees. Is het wel heeel moeilijk om die stap te nemen en eng of neit?

17-10-2009, 21:46
Eng zeker.. Maar als je goed weet waarmee je bezig bent dan voel je geen onzekerheid meer..

17-10-2009, 21:47


Zo een nederlandse vriendin van mij wilt hamdoelilah ook bekeren ik neem haar morgen mee naar de moskee en stuur haar eerst zoveel dingen door over de geloofsovertuiging! Volgende week gaat ze die insha allah uitspreken. Ook vind ze het fijn dat ik haar steun!

Steun je vriendin en niet meteen het diepe ingooien rustig aan doen

17-10-2009, 21:48
wie heeft je door dit allemaal gesteund?
Sorry als ik teveel vragen stel

17-10-2009, 21:51

Citaat door _soraya__:
wat is dan de eerste stap die ik kan nemen.
Wat kan ik doen, waardoor ze denkt wauw volgens mij is de islam het antwoord op al mijn vragen...heb jij enig idee


Veel meer kan je niet doen, gewoon de weg wijzen, haar aanraden om over de islam te lezen.

Maar het is Allah die bepaalt of ze geleid wordt of niet.

17-10-2009, 21:52

Citaat door mocro_biebiej:
Zo een nederlandse vriendin van mij wilt hamdoelilah ook bekeren ik neem haar morgen mee naar de moskee en stuur haar eerst zoveel dingen door over de geloofsovertuiging! Volgende week gaat ze die insha allah uitspreken. Ook vind ze het fijn dat ik haar steun!

Steun je vriendin en niet meteen het diepe ingooien rustig aan doen


macha'Allah, prachtig gewoon dat je dat mag meemaken.
Hoe begon ze in Allah te geloven, hoe pakte jij dat aan

17-10-2009, 21:55

Citaat door renee:
Veel meer kan je niet doen, gewoon de weg wijzen, haar aanraden om over de islam te lezen.

Maar het is Allah die bepaalt of ze geleid wordt of niet.


Dat laatste daar is geen twijfel over mogelijk.
Maar als ik helemaal niks doe, heb ik dan mijn plicht genegeerd. snap je wat ik bedoel. Onze profeet heeft zoveel moeten doorstaan om de boodschap bij de mensen over te brengen.
Hij is onze grote voorbeeld

17-10-2009, 21:55

Citaat door _soraya__:
macha'Allah, prachtig gewoon dat je dat mag meemaken.
Hoe begon ze in Allah te geloven, hoe pakte jij dat aan



Ze heeft bestudeerd en wou het zo graag met een goede intentie! Zij vroeg mij dingen en probeerde haar zoveel mogelijk te helpen je moet weten wat je zegt want sommige pakken dingen verkeerd op! Gewoon rustug aangedaan niet teveel gestuurd ze moest eerst zoveel weten over de geloofsovertuiging de rest leer ik haar wel later insha allah!

17-10-2009, 21:57
bij mij is het trouwens zo gegaan dat ik zelf naar een vriendin van me ging. en vragen ging stellen..

Ze heeft me toen altijd antwoord gegeven, en steunt me nu nog steeds..!!

Daarom is zij op me moeder na, de belangrijkste vrouw in me leven..

Ik vind trouwens dat je wel veel kan doen, zolang zij erin mee op gaat.
Jij bezit informatie die zij graag wilt, dus wat weerhoudt jou ervan die informatie te geven omdat je bang bent dat je alles te snel doet?

Zolang zij ernaar vraagt heeft ze jou steun en antwoorden nodig.. Ook ik had af en toe een duwtje in de goede richting nodig omdat ik bang was iets fout te doen, of fout uit te spreken..

17-10-2009, 22:12
ik snap dat zij een belangrijk persoon is. En zij zal dankzij jou ook veel hasanaats krijgen.

Hoe was ze trouwens in omgang met jou.

Precies, ik heb info die ik krijg wil delen, maar ik wil haar niet het gevoel geven dat ik haar wil laten bekeren. Ze moet er uiteindelijk echt zelf voor kiezen. Maar ik wil haar gewoon die eerlijke keus geven..

17-10-2009, 22:13



Citaat door mocro_biebiej:
Ze heeft bestudeerd en wou het zo graag met een goede intentie! Zij vroeg mij dingen en probeerde haar zoveel mogelijk te helpen je moet weten wat je zegt want sommige pakken dingen verkeerd op! Gewoon rustug aangedaan niet teveel gestuurd ze moest eerst zoveel weten over de geloofsovertuiging de rest leer ik haar wel later insha allah!


incha'Allah
Het is wel moeilijk, want ook ik weet niet alles...

17-10-2009, 22:34
ik ben niet zo een iemand die veel uitga. Dus dat wordt ietsjes moeilijker.
Maar je hebt me echt veel opweg geholpen. Weet nu hoe ik het ongeveer ga aanpakken. Bedankt zuster! Moge Allah jou belonen met al het goede. En ik hoop incha'Allah dat je een rechtgeschapen man zult vinden incha'Allah

18-10-2009, 13:52

Citaat door _soraya__:
incha'Allah
Het is wel moeilijk, want ook ik weet niet alles...


Jaaa ik begrijp het ik heb ook soms dingen waarvan ik denk oeiii maar je kan altidj hulp vragen bij andere zusters moge allah jou bijstaan

Pagina's : 1 [2] 3