Bekijk volle/desktop versie : Maagdelijkheid



03-06-2004, 10:38
Hoe komt het toch dat door alle eeuwen heen moeders hun kinderen toch telkens weer opvoeden met het idee dat een meisje vooral maagd MOET blijven en dit van een jongen helemaal niet verwacht wordt? (retorische vraag)

Natuurlijk weet ik het antwoord, maar als er duidelijk in de Koran staat dat beiden maagd zouden "moeten" zijn voor het huwelijk dan is dat toch niet anders uit te leggen?

Of komt het doordat vrouwen door de eeuwen heen niet zo werden aangespoord om te leren lezen en mannen die niet konden lezen via de imam andere info kregen? Ik snap het wel, maar ik snap niet dat ze daarbij de Koran verloochend hebben.

Vertel eens.....

03-06-2004, 11:32


asalaam oe3aleikom,

zoals je weet worden wij vrouwen door de eeuwen heen onderdrukt door de mannen... in verschillende culturen worden de meisjes thuis gelaten om te leren hoe ze later voor hun man moeten zorgen... de jongens daaren tegen worden vrij gelaten in hun doen en laten.. je ziet dit terug in elke cultuur ..
Als je bijvoorbeeld alleen de boeken leest over vrouwen in verschillende culturen:
Sultana...
Souad: geschonden
het verboden dakterras: Fatima Mernissi
En nog meer van dit soort boeken dat zie je dit terug in allerlei culturen... en de vrouwen weten dat ook weinig over de islaam evenmin als de mannen by the way...
Ik persoonlijk ben van mening dat dit komt doordat de vrouwen niet worden onderwezen en dan ook niet beter weten..

Daarom is onderwijs zoooo belangrijk en is het belangrijk jezelf te onderwijzen over de islaam... zowel de vrouwen als de mannen!!! OOkal is het niet te bewijzen bij de mannen dat ze geen maagd meer zijn, wat overigens de grootste boul is ... wat ALLAH swt ziet alles!!!

wasalaam oe3aleikom

je zuster fi dien

03-06-2004, 11:53
ze hebben het zo meegekregen van moeder op dochter enz. En de mannen van toen tja die interpreteerden de Islam op hun manier zodat het in hun voordeel is. Het is zo met de paplepel ingegoten dat ze "niet beter weten".

Als je nu zegt van dit en dit staat in de koran, dan knikken ze wel en doen er voor de rest ook nix mee.

Wat bij hun ook meer telt is hoe de omgeving van hun denkt. Het hoog houden van de cultuur is belangrijker dan de Islam. Vele ontkennen dit, maar ze doen het wel.
Ze zijn bang voor de roddels van andere mensen. Wat zullen de mensen ervan vinden als blijkt dat mijn dochter geen maagd meer is. Er wordt niet gedacht wat vind Allah ervan.

Een jongen, tja een jongen maakt niet uit, want je merkt bij een jongen tog niet of hij maagd is of niet een meisje wel (dat denken de meeste, ze3ma als ze bloedt) (ook iets wat niet in de Koran staat).

Je zou denken dat dit geval is bij de ouders die niet konden lezen enz, maar hoe zit het met de ouders van nu? Velen maken nog steeds die onderscheid.

03-06-2004, 11:58

Citaat:
Origineel gepost door Angel21


Je zou denken dat dit geval is bij de ouders die niet konden lezen enz, maar hoe zit het met de ouders van nu? Velen maken nog steeds die onderscheid.
nou schat de meeste ouders van nu zijn ook niet onderwijs.. vergis je niet... en degene die wel onderwijzen zijn die voeden hun dochters net zoo als hun zoons... en ik weet dat dit niet bij iedereen het geval is maar bij de meeste wel....

je kan het ze in principe ook niet kwalijk nemen, het enige wat je kan doen is zelf op onderzoek gaan in de islaam en je ouders ook meer onderwijzen...

wasalaam
oegtik fi dien

03-06-2004, 14:24


Het is nu meer cultuur geworden dan het geloof zelf .....

Iedereen weet dat zowel jongen als een meisje maagd moet blijven voor het huwelijk, maar jah wie houdt zich eraan zucht....

03-06-2004, 20:20
Is er ergens op deze wereld een plek waar de moslims wonen en jongens en meisjes een gelijkwaardige opvoeding geven?

03-06-2004, 22:16
dan wil ik weten waar

03-06-2004, 22:20

Citaat:
Origineel gepost door Berberia83
Is er ergens op deze wereld een plek waar de moslims wonen en jongens en meisjes een gelijkwaardige opvoeding geven?
Ik zou zeggen: "geef het goede voorbeeld". Als je bij jezelf begint is de kans aanwezig dat je de rest aansteekt (insjahallah)!

04-06-2004, 14:36
en wat mij ook erg veel pijn doet, is dat er nog steeds bij veeel families het maagd voor het huwelijk zijn heerst.. En als je niet bloed op je huwelijksnacht dan ben je geen maagd meer.... dit is echt niet normaal en wekt zooveeel woede in mij op... Plus nog die doekje die en plein de public wordt getoond... Hasoumaaa bezaaaf en absoluut non-islaam!!!



04-06-2004, 14:38

Citaat:
Origineel gepost door Farkoessa
en wat mij ook erg veel pijn doet, is dat er nog steeds bij veeel families het maagd voor het huwelijk zijn heerst.. En als je niet bloed op je huwelijksnacht dan ben je geen maagd meer.... dit is echt niet normaal en wekt zooveeel woede in mij op... Plus nog die doekje die en plein de public wordt getoond... Hasoumaaa bezaaaf en absoluut non-islaam!!!


Cultuurdebielen.

04-06-2004, 20:43

Citaat:
Origineel gepost door jamalb4
Cultuurdebielen.
jah toch???