Bekijk volle/desktop versie : Islamtische Huwelijk!



Pagina's : [1] 2 3

17-10-2009, 17:31
Salaam 3eilekom zusters,

Zeg ik heb een vraagje aan alle zusters die een islamtische bruidloft willen geven.
Of zusters die op deze manier zijn getrouwd...

Hoe hebben jullie je wedding geven?
Zaal of moskee?
Gerechten? Jurken?
Decoratie??????


Wil zelf ook een islamitische bruidloft geven.
Alleen moet me iets meer erin verdiepen wat nou echt mag en wat nou echt niet!!!

Ik ben benieuwd....

3eilekom Wa Salaam

17-10-2009, 18:11



Citaat door Saloua:
Salaam 3eilekom zusters,

Zeg ik heb een vraagje aan alle zusters die een islamtische bruidloft willen geven.
Of zusters die op deze manier zijn getrouwd...

Hoe hebben jullie je wedding geven?
Zaal of moskee?
Gerechten? Jurken?
Decoratie??????


Wil zelf ook een islamitische bruidloft geven.
Alleen moet me iets meer erin verdiepen wat nou echt mag en wat nou echt niet!!!

Ik ben benieuwd....

3eilekom Wa Salaam


het is maar net de vraag, wat jij onder islamitische verstaat of de meeste leden hier.

tegenwoordig hebben ze DJ's erbij, waarbij een hele groep vrouwen die hun kont begint te schudden en mannen als apen beginnen te dansen, vervolgens weer een gezegende huwelijk verwachten?
daarna lopen ze een modeshow, er wordt met de bruidsschat indruk gewekt etc etc...dat zijn allemaal moslims die zogenaamd ook gelovig zijn en het binnen de grenzen van de islam vinden.

als je het echt islamitisch wilt doen meid. dan kan ik je dat in één zin uitleggen. en dat is: hou het simpel zonder excessieve zaken!

17-10-2009, 18:34

Citaat door foreigner:
het is maar net de vraag, wat jij onder islamitische verstaat of de meeste leden hier.

tegenwoordig hebben ze DJ's erbij, waarbij een hele groep vrouwen die hun kont begint te schudden en mannen als apen beginnen te dansen, vervolgens weer een gezegende huwelijk verwachten?
daarna lopen ze een modeshow, er wordt met de bruidsschat indruk gewekt etc etc...dat zijn allemaal moslims die zogenaamd ook gelovig zijn en het binnen de grenzen van de islam vinden.

als je het echt islamitisch wilt doen meid. dan kan ik je dat in één zin uitleggen. en dat is: hou het simpel zonder excessieve zaken!



Hoe zou jij je feest geven?
Hoe zie je het voor je...

17-10-2009, 18:48

Citaat door Saloua:
Hoe zou jij je feest geven?
Hoe zie je het voor je...


nikaah door de imam
wettelijk trouwen bij de stadshuis
en een etentje geven waarbij alleen dichte familie is uitgenodigd in een leuke restaurant.
that sit....

17-10-2009, 18:50



Citaat door foreigner:
nikaah door de imam
wettelijk trouwen bij de stadshuis
en een etentje geven waarbij alleen dichte familie is uitgenodigd in een leuke restaurant.
that sit....



Zou je voor 1 gerecht gaan...
2?
3?

17-10-2009, 18:52

Citaat door Saloua:
Zou je voor 1 gerecht gaan...
2?
3?


die zaken moet je maar met je vriend bespreken, niet op een forum met een wildevreemde eend als mij.

ik heb je globaal verteld hoe ik het zou gedaan hebben.

verder wens ik je succes dame

toedels...

17-10-2009, 18:55

Citaat door foreigner:
die zaken moet je maar met je vriend bespreken, niet op een forum met een wildevreemde eend als mij.

ik heb je globaal verteld hoe ik het zou gedaan hebben.

verder wens ik je succes dame

toedels...



Je gaf antwoord op mijn vraag...
Alleen ik vraag een beetje door...thats it meid...

Ghair Insallah

17-10-2009, 19:03

Citaat door Saloua:
Je gaf antwoord op mijn vraag...
Alleen ik vraag een beetje door...thats it meid...

Ghair Insallah


tis een 'man'.

17-10-2009, 19:15

Citaat door DiiamantJe:
tis een 'man'.

oke man

17-10-2009, 19:32

Citaat door foreigner:
nikaah door de imam
wettelijk trouwen bij de stadshuis
en een etentje geven waarbij alleen dichte familie is uitgenodigd in een leuke restaurant.
that sit....



17-10-2009, 19:35
Onder een islamitische bruiloft versta ik persoonlijk de volgende punten:

- géén muziek, alleen anacheed met doeff

- geen modeshow van 6 jurken, 1 jurk

- niet de hele avond op een stoel zitten, maar tussen de gasten zitten en gezellig praten

- niet te uitbundig eten...zoals we weten begaan veel mensen een ernstige dnoub met een bruiloftmaaltijd door een overschot aan eten te maken/bestellen...

- het liefst gewoon thuis als locatie, maar gezien het feit we niet z'n grote huizen hebben als in Marokko, is een kleine zaal de beste optie

- kinderen zijn ook welkom...je zorgt voor een oppas, springkussen, popcornapparaat, dvd bijv (ik vind het echt erg dat veel mensen op hun uitnodiging schrijven dat kinderen niet welkom zijn, kinderen moeten van jong af aan al worden geconfronteerd met de vorm van een islamitisch huwelijk)

- schrijf niet als tip op je uitnodiging een envelop (ze3ma we willen geld krijgen)...

- geen enkele man is welkom in de zaal...geen broers, vaders etc etc

- geen toeters en bellen als 3amalia bijvoorbeeld

- een bedankje in de trend van een qoran of cd met een mooie lezing over het huwelijk

- je opent met een recitatie uit de qoran (om te openen vind ik zelf an nisa een hele mooie surah)

- als afsluiting een doe3a...

- ojaaa voor de broeders sadaqa in de masjid...

- de bruiloft duurt niet de hele avond en nacht...

- geen gebed wordt overgeslagen...

17-10-2009, 20:25

Citaat door Femme_du_Tiznit:
Onder een islamitische bruiloft versta ik persoonlijk de volgende punten:

- géén muziek, alleen anacheed met doeff

- geen modeshow van 6 jurken, 1 jurk

- niet de hele avond op een stoel zitten, maar tussen de gasten zitten en gezellig praten

- niet te uitbundig eten...zoals we weten begaan veel mensen een ernstige dnoub met een bruiloftmaaltijd door een overschot aan eten te maken/bestellen...

- het liefst gewoon thuis als locatie, maar gezien het feit we niet z'n grote huizen hebben als in Marokko, is een kleine zaal de beste optie

- kinderen zijn ook welkom...je zorgt voor een oppas, springkussen, popcornapparaat, dvd bijv (ik vind het echt erg dat veel mensen op hun uitnodiging schrijven dat kinderen niet welkom zijn, kinderen moeten van jong af aan al worden geconfronteerd met de vorm van een islamitisch huwelijk)

- schrijf niet als tip op je uitnodiging een envelop (ze3ma we willen geld krijgen)...

- geen enkele man is welkom in de zaal...geen broers, vaders etc etc

- geen toeters en bellen als 3amalia bijvoorbeeld

- een bedankje in de trend van een qoran of cd met een mooie lezing over het huwelijk

- je opent met een recitatie uit de qoran (om te openen vind ik zelf an nisa een hele mooie surah)

- als afsluiting een doe3a...

- ojaaa voor de broeders sadaqa in de masjid...

- de bruiloft duurt niet de hele avond en nacht...

- geen gebed wordt overgeslagen...



Mashallah!

17-10-2009, 20:28



Citaat door Femme_du_Tiznit:
Onder een islamitische bruiloft versta ik persoonlijk de volgende punten:

- géén muziek, alleen anacheed met doeff

- geen modeshow van 6 jurken, 1 jurk

- niet de hele avond op een stoel zitten, maar tussen de gasten zitten en gezellig praten

- niet te uitbundig eten...zoals we weten begaan veel mensen een ernstige dnoub met een bruiloftmaaltijd door een overschot aan eten te maken/bestellen...

- het liefst gewoon thuis als locatie, maar gezien het feit we niet z'n grote huizen hebben als in Marokko, is een kleine zaal de beste optie

- kinderen zijn ook welkom...je zorgt voor een oppas, springkussen, popcornapparaat, dvd bijv (ik vind het echt erg dat veel mensen op hun uitnodiging schrijven dat kinderen niet welkom zijn, kinderen moeten van jong af aan al worden geconfronteerd met de vorm van een islamitisch huwelijk)

- schrijf niet als tip op je uitnodiging een envelop (ze3ma we willen geld krijgen)...

- geen enkele man is welkom in de zaal...geen broers, vaders etc etc

- geen toeters en bellen als 3amalia bijvoorbeeld

- een bedankje in de trend van een qoran of cd met een mooie lezing over het huwelijk

- je opent met een recitatie uit de qoran (om te openen vind ik zelf an nisa een hele mooie surah)

- als afsluiting een doe3a...

- ojaaa voor de broeders sadaqa in de masjid...

- de bruiloft duurt niet de hele avond en nacht...

- geen gebed wordt overgeslagen...




- niet te uitbundig eten...zoals we weten begaan veel mensen een ernstige dnoub met een bruiloftmaaltijd door een overschot aan eten te maken/bestellen...



Wat versta je daaronder?

1 gerecht?
2 gerechten?


Noem eens wat op waar van jij denkt,deze maaltijd zou perfect zijn op een bruidloft!!!

Niet overdreven...precies goed

17-10-2009, 20:42
uuuuuuuuuuuuuuuuppppppppp

17-10-2009, 21:15
je kan sfa doen en vlees en daarna fruit

Pagina's : [1] 2 3