Bekijk volle/desktop versie : Tyson en Holyfield op bezoek bij Oprah



17-10-2009, 15:15

Citaat door DeZwarteKuffar:
CHICAGO - Twaalf jaar na hun legendarische gevecht in Las Vegas stonden zwaargewichten Evander Holyfield en Mike Tyson vrijdag weer tegenover elkaar. Dit keer in de veelbekeken Amerikaanse talkshow van Oprah Winfrey. Volgens de gastvrouw had Holyfield om een ontmoeting verzocht na de uitzending van haar interview met Tyson.
„Ik wil de jeugd laten zien dat als wij er samen uit kunnen komen, zij dat zeker kunnen”, zei Holyfield in de Oprah-studio's in Chicago. De twee boksers kregen voor het eerst sinds hun bokspartij op 28 juni 1997 de gelegenheid om met elkaar te praten. Tyson werd destijds gediskwalificeerd omdat hij tijdens het gevecht een stuk van Holyfields oor afbeet. Van vijandigheid tussen de voormalige rivalen was in ieder geval niets meer te merken, ze leken elkaar zelfs te bewonderen.

De 43-jarige Tyson bekende dat zijn eerdere verontschuldiging voor het bijtincident niet oprecht was geweest. Bij Oprah deed hij weer een poging. „Ik wil de wereld laten weten dat dit een mooie vent is”, aldus Tyson, die zich vervolgens tot Holyfield richtte. „Ik wil dat je weet dat het een genoegen is om bevriend met je te zijn.”

Bron: telegraaf
.