Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Wie kan mij helpen met mijn IMAGO ONDERZOEK?



16-10-2009, 17:15
Ik moet een fieldresearch houden voor ICI PARIS XL.

In deze opdracht staat imago-onderzoek centraal, de winkelorganisatie wil met de gehanteerde winkelformule een bepaald beeld oproepen bij de consument.
Met andere woorden komt de winkelformule bij de consument over, zoals de detailist dat graag wilt.

Mijn vraag aan jullie is,


Kunnen jullie mij suggesties geven voor het bedenken van vragen, waar ik op moet letten en welke vragen ik kan bedenken?

Alvast bedankt.

Ps. alleen serieuse reacties AUB.

17-10-2009, 22:42


Hee meid

ik heb dat ook gedaan vorig jaar hele marktonderzoek doen voor een Hammam ; moet je daarbij enquetes afleggen ?

17-10-2009, 22:47
Jaah, en ook nog eens bij 250 klanten..

DRAMAAAA

maar waar gingen jou vragen over?

17-10-2009, 23:09

Citaat door poesje:
Jaah, en ook nog eens bij 250 klanten..

DRAMAAAA

maar waar gingen jou vragen over?


Ik moest eerst een probleemstelling hebben en aan de hand van die stelling moest ik vragen verzinnen en ze afleggen bij 400 mensen ....

euhmm bijv. zoiezo eerst vragen met waar je vandaan komt etc.
locatie van hammam, welke prijzen zij hanteren , hoeveel ze uitgeven aan behandelingen, wat er absoluut moet komen in een hammam zodat het publiek trekt, tips en tops ... mijn klasgenoot heeft et ook over de ici paris gedaan ik zal m vragen hoe hij m heeft gemaakt

17-10-2009, 23:34


Oohh jaa zoiets moet ik ook doen..

Kun je dat voor me vragen..?

Gtzzzzzz

17-10-2009, 23:59
Bij een imago onderzoek zou ik o.a. de zinvoltooingstest afnemen. Bv:
Mijn parfum koop ik bij.........
Iemand die producten bij Ici Paris XL koopt is...........
Ik ga naar Ici Paris XL als.......

Zo kan je erachter komen wat voor imago Ici Paris heeft onder consumenten en of dat hetzelfde is als wat Ici Paris wil.