Bekijk volle/desktop versie : helpp mij aub!!!!!



16-10-2009, 13:03
Salaamu alaikum lieve dames,

wie kan mij aub helpen??

ik wil heeel graag leren hoe ik lekkere marmita kan maken, met vlees en met kip.

en ik wil ook heel graag recepten van andere marokkaanse gerechten.

wie kan me helpen, ik kan nog helemaal niks en kom niet echt ver met mijn risotto's en ovenschotels

ik wil dit heeeel graag leren!! wil je me aub helpen??

16-10-2009, 13:10


niemand????

16-10-2009, 13:41
help me nou!!!

16-10-2009, 14:31
Meid kijk op andere topic`s daar heb je allerlei marokkaanse gerechten met foto`s

16-10-2009, 14:51



Citaat door Mevr0uwtje_S:
Meid kijk op andere topic`s daar heb je allerlei marokkaanse gerechten met foto`s



maar kan ze niet vinden van marmita

16-10-2009, 14:53
Ik zal even voor je kijken als ik iets vind laat ik het je weten.

16-10-2009, 14:53

Citaat door hoi_heey_hallo:
Salaamu alaikum lieve dames,

wie kan mij aub helpen??

ik wil heeel graag leren hoe ik lekkere marmita kan maken, met vlees en met kip.

en ik wil ook heel graag recepten van andere marokkaanse gerechten.

wie kan me helpen, ik kan nog helemaal niks en kom niet echt ver met mijn risotto's en ovenschotels

ik wil dit heeeel graag leren!! wil je me aub helpen??



marmita is makkie joh.. eerste wat ik leerde toen ik 12 was ofzo

ik denk dat het lastig is om zo uit te leggen je moet het ook zien is beter.. en ik kook meestal naar gevoel dus is lastig om het hier neer te schrijven.. maar mocht je nog niet geholpen zijn let me know.. insha Allah ga ik je dan uitleggen maar dat wordt niet vandaag.. ik moet zo weg

16-10-2009, 14:56

Citaat door Mevr0uwtje_S:
Ik zal even voor je kijken als ik iets vind laat ik het je weten.



insha Allah,

barakallaho fieki

16-10-2009, 14:57

Citaat door gebroken_hart:
marmita is makkie joh.. eerste wat ik leerde toen ik 12 was ofzo

ik denk dat het lastig is om zo uit te leggen je moet het ook zien is beter.. en ik kook meestal naar gevoel dus is lastig om het hier neer te schrijven.. maar mocht je nog niet geholpen zijn let me know.. insha Allah ga ik je dan uitleggen maar dat wordt niet vandaag.. ik moet zo weg



ik laat het je insha Allah weten als ik het nog niet gevonden heb.

16-10-2009, 14:58
Ik heb het gevonden het is indd heel erg makkelijk en je maakt het met gevoel. In iedergeval hier heb je het recept Eet Smakkelijk!

Recept Marmita

Benodigdheden:

x vlees of kip in gelijke stukken gesneden/verdeeld
x uien (snipperen)
x aardappelen (schillen en door de helft snijden als het kleine zijn en anders door 3e)
x wortelen (door 2e of 3e snijden moeten niet te grote stukken worden en niet te kleine.)
x doperwten
x sperziebonen
x tomaten in grote stukken snijden
x olijf en zonnebloemolie
x koriander en peterselie
x marokkaanse kruiden en zout

- Verwarm in een grote pan een hoeveelheid olijf en zonnenbloemolie.
- Doe vervolgens het vlees/kip erbij, en laat dit even goed doorbakken tot het licht een kleurtje krijgt, voeg klein beetje zout toe.
- Voeg ui(en) toe, even laten bakken ,en doe vervolgens sperziebonen, doperwten en wortel(s) en tomaat(en) erbij.
- Voeg kruiden toe en laat het geheel op een zachte stand goed doorbakken.
- Giet een kleine hoeveelheid water erbij voor de rmaak(jus), en laat alles weer op zachte stand verder bakken.
- Als laatste doe je de aardappelen erbij. en strooi ook hier een beetje zout bovenop, en indien gewenst kan je een spaanse peper op leggen, en weer de deksel op de pan, en alles op een laag pitje laten doorbakken.


p.s. aantal uien/tomaten etc. dat je gebruikt is afhankelijk van hoeveel je kookt, dit geldt ook voor de hoeveelheid zout en/of andere kruiden (voor hoeveel personen)

Je kan ook de wortelen en sperziebonen van tevoren eerst apart in water koken en dan later toevoegen aan de mamita, vlak voor je de aardappelen toevoegt.



Als ik mamita ga maken doe ik van de uien en tomaat 1

16-10-2009, 14:58
is goed meid.. ik moet nu gaan..

succes

16-10-2009, 15:07

Citaat door Mevr0uwtje_S:
Ik heb het gevonden het is indd heel erg makkelijk en je maakt het met gevoel. In iedergeval hier heb je het recept Eet Smakkelijk!

Recept Marmita

Benodigdheden:

x vlees of kip in gelijke stukken gesneden/verdeeld
x uien (snipperen)
x aardappelen (schillen en door de helft snijden als het kleine zijn en anders door 3e)
x wortelen (door 2e of 3e snijden moeten niet te grote stukken worden en niet te kleine.)
x doperwten
x sperziebonen
x tomaten in grote stukken snijden
x olijf en zonnebloemolie
x koriander en peterselie
x marokkaanse kruiden en zout

- Verwarm in een grote pan een hoeveelheid olijf en zonnenbloemolie.
- Doe vervolgens het vlees/kip erbij, en laat dit even goed doorbakken tot het licht een kleurtje krijgt, voeg klein beetje zout toe.
- Voeg ui(en) toe, even laten bakken ,en doe vervolgens sperziebonen, doperwten en wortel(s) en tomaat(en) erbij.
- Voeg kruiden toe en laat het geheel op een zachte stand goed doorbakken.
- Giet een kleine hoeveelheid water erbij voor de rmaak(jus), en laat alles weer op zachte stand verder bakken.
- Als laatste doe je de aardappelen erbij. en strooi ook hier een beetje zout bovenop, en indien gewenst kan je een spaanse peper op leggen, en weer de deksel op de pan, en alles op een laag pitje laten doorbakken.


p.s. aantal uien/tomaten etc. dat je gebruikt is afhankelijk van hoeveel je kookt, dit geldt ook voor de hoeveelheid zout en/of andere kruiden (voor hoeveel personen)

Je kan ook de wortelen en sperziebonen van tevoren eerst apart in water koken en dan later toevoegen aan de mamita, vlak voor je de aardappelen toevoegt.



Als ik mamita ga maken doe ik van de uien en tomaat 1


je bent een schat!!

16-10-2009, 15:12



Citaat door hoi_heey_hallo:
je bent een schat!!



Dat weet ik


Nee geintje veel sucses en als je hulp nodig hebt moet je maar pme

16-10-2009, 15:57

Citaat door Mevr0uwtje_S:
Dat weet ik


Nee geintje veel sucses en als je hulp nodig hebt moet je maar pme



choukran