Bekijk volle/desktop versie : veiligheidsraad VN voert druk op Israel op



15-10-2009, 22:22
Veiligheidsraad VN voert druk op Israël op
Geplaatst op donderdag 15 oktober 2009 om 06:42
NEW YORK (ANP) - De druk op Israël om serieus werk te maken van onderzoek naar mogelijke oorlogsmisdaden van militairen tijdens de Gazaoorlog neemt steeds verder toe. Dat bleek woensdag tijdens een vergadering van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties in New York.

De VN-ambassadeurs van de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Frankrijk schaarden zich achter een oproep van VN-topman Ban Ki-moon aan het adres van Israël en de Palestijnen om geloofwaardig onderzoek uit te voeren.

Tijdens de vergadering werd de situatie in het Miden-Oosten besproken. Een van de onderwerpen van discussie was het rapport van de Zuid-Afrikaanse oud-rechter Richard Goldstone. Daarin staat dat Israël en de Palestijnse Hamas oorlogsmisdaden hebben gepleegd en mogelijk ook misdaden tegen de mensheid.

Israëls VN-ambassadeur Gabriela Shalev wees de suggestie voor een nieuw diepgravend onderzoek zoals verwacht af. Daarmee volgde ze de regering van Israël, die tot nog toe niets wil weten van welke kritiek dan ook op het optreden van het leger.

Bron:http://www.metronieuws.nl/index.php?actie=nieuws&c=1&id=171108


Mag ik ook als wereldburger vragen hoe het met soedaan zit en de mensen rechten in Iran.

15-10-2009, 22:23



Citaat:
Mag ik ook als wereldburger vragen hoe het met soedaan zit en de mensen rechten in Iran.
Inderdaad.....

15-10-2009, 22:24

Citaat door tamar:



Mag ik ook als wereldburger vragen hoe het met soedaan zit en de mensen rechten in Iran.


dat MAG jij zeker

15-10-2009, 22:25
het zijn de joden de vn voert druk de veto steekt bijna uit.

de mensenrechten in china, rusland?