Bekijk volle/desktop versie : Wil mij hart luchten!!! MAG IK??



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

15-10-2009, 20:57
Ik ben een meid van 27 jaar. Heb heel wat aanzoeken gehad. Heb veel mannen zien komen en gaan. Bij de een heb ik spijt en bij de ander heb ik zoiets van tja maakt mij niet uit.

Maar ja nou ben ik gearriveerd bij 27 jaar inchallah wordt ik binnenkort 28.
Ik heb een jongen leren kennen die ik graag mag en ik mag hem al vanaf mijn jeugd echter heeft de tijd ons uit elkaar gedreven. Doorverhuizingen en familie toestanden.

Gelukkig ben ik nou weer sinds kort samen met hem. Ik heb nooit een vriend gehad of er zelfs over nagedacht hij is altijd in mijn hart blijven bestaan. Van dag een tot nu vandaag. Heb zijn blik nog hoe we samen aan het knikkeren waren en daarover ruzie maakte dat hij vals speelde. ( Dat was de mooiste tijd van mijn leven)
We hebben samen sinds kort er uitgebreid over gehad om te trouwen etc....
Hij heeft echt een zicht op het toekomst en wil graag verder. Wat ik ook heel graag wil met hem!
Nou is hij sinds kort mijn hand komen vragen bij mijn ouders.
En mijn ouders zeggen dood normaal NEE. Ik snap hun niet het is geen leuke jongen met een leuke familie die ons repecteert en gehoorzaamt.

Het is wel een jongen met strafblad en hij rookt. Gelukkig zegt hij zelf dat hij van zijn straf veel geleerd heeft. En dit bevestigd mijn broer ook die zijn vriend is.
Mijn moeder zegt niet dat ze hem niet leuk vind maar het feit dat mijn nichtje met zijn neef getrouwd was en dat op een hel is geeindigd het niet prima vind.
Ik zal en zou net als mijn nicht behandeld worden. Aldus mijn moeder.
Mijn moede zegt ook dat ze dus als antwoord gaat geven dat het aan mij ligt. Dat ik dus niet wil. En niet dat het aan het verleden ligt ( neef en nicht).
Ik (hij ook) vindt dit heel erg want zo is het meteen gesloten zaak en eindig ik weer in die isoleercel. Ik haat dit en begin mijn moeder ook te haten ondanks alles.

Ik ben hopeloos. Kan met mijn moeder geen gesprek aan gaan omdat ik bang ben voor het feit dat ze boos op mij wordt en ook nog eens losse handjes heeft.
Ik heb dit besproken met mijn broers en die zien geen probleem in deze jongen. En tja verleden is dan jammer maar het is zo. Mijn oudeste broer vind hem wel een geschikte persooon voor mij!

Zusters wat moet ik doen. Moet ik afwachten moet ik mijn moeder aanspreken. Verder heb ik niemand met wie ik dit soort dingen bespreek, waarvan ik denk dat hij/zij ingang heeft bij mijn moeder.

Echt lig bijna dag en nacht te huilen. en spreek meer en meer met hem af wat nu ontzettend veel pijn doet als ik hem moet verlaten omdat het misschien wel voor de laatste keer zou zijn.

Hoor graag jullie mening inchallah

15-10-2009, 21:11


salaamoe alaikoem,

allereerst adviseer ik je beste zuster om afstand van hem te doen en niet meer met hem af te spreken, zoek je toevlucht bij Allaah en toon berouw voor deze zondige daad.

Ten tweede als mijn dochter thuiskomt met iemand die rookt dan is mijn antwoord per direct ook NEE gezien iemand die zich hier aan schuldig maakt zijn Heer niet vreest ( tenzij hij afstand neemt van deze zondige daad en oprecht tauwba verricht ).

Mijn antwoord bevalt je waarschijnlijk niet beste zuster maar vanuit islamitisch oogpunt kan ik er niets anders van maken.

15-10-2009, 21:13

Citaat door smurfin25:
salaamoe alaikoem,

allereerst adviseer ik je beste zuster om afstand van hem te doen en niet meer met hem af te spreken, zoek je toevlucht bij Allaah en toon berouw voor deze zondige daad.

Ten tweede als mijn dochter thuiskomt met iemand die rookt dan is mijn antwoord per direct ook NEE gezien iemand die zich hier aan schuldig maakt zijn Heer niet vreest ( tenzij hij afstand neemt van deze zondige daad en oprecht tauwba verricht ).

Mijn antwoord bevalt je waarschijnlijk niet beste zuster maar vanuit islamitisch oogpunt kan ik er niets anders van maken.


Is roken haram dan??

15-10-2009, 21:19

Citaat door delara:
Is roken haram dan??


Ja want Allah swt zegt in de Koran:

"En Hij beveelt hun het behoorlijke en hij verbiedt hun het verwerpelijke, en hij staat hun de goede dingen toen en Hij verbiedt hun de slechte dingen" (Q. 7:157)


"En doodt julliezelf niet. Allah is voor jullie Meest Barmhartig." (Q. 4:29)

Zaken die schadelijk voor je gezondheid zijn haram.

15-10-2009, 21:22


Zuster ik vind het heel erg voor jou wat jij mee hebt gemaakt. Zoals ander lid al zegt: Ga berouw tonen. Gehoorzaam Allah swt. Spreek hem niet meer af want het maakt jou nog verdrietiger en kwetsbaarder.

Jouw moeder heeft niet voor niets nee gezegd. Zij wilt dat jij gelukkig wordt. Zij wilt dat jij in een goede handen ligt. Moeders-instinct liegen niet. Ga toevlucht zoeken bij Allah swt. Want alleen Hij kan jou helpen om doorheen te komen. Smeek Allah swt dat Hij jou moet leiden op de goede weg. Smeek Allah swt dat Hij de goede weg aan jou moet laten zien. De weg van Allah swt is de beste weg en de enige weg die naar jouw geluk zal leiden insha Allah.

15-10-2009, 21:35
chokran zusters.

15-10-2009, 22:23
salaamoe aleikoem,

Ik ga ervan uit dat je bij de beoordeling van deze man ook je verstand gebruikt. het is natuurlijk heel gemakkelijk om terug te vallen op zoete herinneringen uit je jeugd, maar het is verstandiger om te kijken naar hoe hij nu is. Dat hij rookt, zou voor mij al een reden zijn om hem af te wijzen, maar ja zo heeft iedereen weer andere criteria.

Ik kan uit je verhaal niet opmaken of je vader nog leeft? Kan je dit niet met hem bespreken? je bevindt je in een onderhandelingspositie, waarbij jouw belang is om met deze man te trouwen. Je ouders belang is dat jij niet een slecht huwelijk tegemoet gaat. Wees dankbaar dat ze zich zo beschermend opstellen bij jou. Wat als je het zonder hun steun en leiding zou moeten doen? Ik denk dat er zeker nog mogelijkheden liggen om met ze te praten. Het is alleen dan wel belangrijk om goed uit te leggen, waarom je wilt trouwen met deze man, zodat je ze kan overtuigen. Verhalen over zijn knikkerkwaliteiten, zijn dan niet toereikend.

Enne........elke nacht huilen om iets wat niet van jou is........das best wel zonde van je tranen.

15-10-2009, 22:33

Citaat door smahan2:
Salam meid,

Ik vind het jammer voor je dat je dit moet meemaken, het lijkt mij ook een hele moeilijke situatie. Maar wat je moeder zegt zit wel waarheid in, je moeder wilt het beste voor je en wil niet dat je net als je nicht eindigt.
Je zegt dat hij rookt en een strafblad heeft en in het verleden dingen heeft gedaan die verboden zijn, je hebt een hele grote kans dat er een terugval voor hem zal komen..je moet verder kijken dan je neus lang is! Stel dat hij die terugval krijgt en jullie hebben al een gezin samen, wat ga je dan je kinderen zeggen waar hun vader is?..trouwen is echt niet iets wat je zo doet..je moet veeeeeel verder denken en het maakt niet uit hoelang je iemand kent, sommige kunnen zich goed voordoen voordat je onder 1 dak woont..

elmohim om mijn conclusie naar voren te brengen..GEHOORZAAM je moeder dan zal je zekr weten dat je nergens spijt van krijgt, je moeder wilt het beste voor je..veel succes



Doe niet zo dramatisch mens. Zijn soms alle bloedverwanten hetzelfde?

Kans op terugval is net zo groot als trouwen met iemand die ineens een strafblad zal krijgen. Risico loop je sowieso. Je kunt zult de persoon waarmee je trouwt nooit helemaal kennen, noch zal die persoon zichzelf helemaal kennen. Heden is belangrijker dan het verleden.

15-10-2009, 22:37

Citaat door Woestijnroos:
salaamoe aleikoem,

Ik ga ervan uit dat je bij de beoordeling van deze man ook je verstand gebruikt. het is natuurlijk heel gemakkelijk om terug te vallen op zoete herinneringen uit je jeugd, maar het is verstandiger om te kijken naar hoe hij nu is. Dat hij rookt, zou voor mij al een reden zijn om hem af te wijzen, maar ja zo heeft iedereen weer andere criteria.

Ik kan uit je verhaal niet opmaken of je vader nog leeft? Kan je dit niet met hem bespreken? je bevindt je in een onderhandelingspositie, waarbij jouw belang is om met deze man te trouwen. Je ouders belang is dat jij niet een slecht huwelijk tegemoet gaat. Wees dankbaar dat ze zich zo beschermend opstellen bij jou. Wat als je het zonder hun steun en leiding zou moeten doen? Ik denk dat er zeker nog mogelijkheden liggen om met ze te praten. Het is alleen dan wel belangrijk om goed uit te leggen, waarom je wilt trouwen met deze man, zodat je ze kan overtuigen. Verhalen over zijn knikkerkwaliteiten, zijn dan niet toereikend.

Enne........elke nacht huilen om iets wat niet van jou is........das best wel zonde van je tranen.



komt hard aan dat mijn tranen zonde zijn.
bedankt voor je reactie en nee zal het verleden met knikkers niet tegen mijn moeder zeggen
ik ben zelf 27 en weet wel wat ik kan en mag zeggen???

15-10-2009, 22:44

Citaat door delara:
komt hard aan dat mijn tranen zonde zijn.
bedankt voor je reactie en nee zal het verleden met knikkers niet tegen mijn moeder zeggen
ik ben zelf 27 en weet wel wat ik kan en mag zeggen???



wel typisch dat je van mijn hele epistel dit eruit filtert. Er staat wel wat belangrijkers dan dat. Dat over de knikkers is meer figuurlijk bedoeld. Ik probeer te zeggen, dat het knikkeren jou herinnert aan een leuke tijd in je jeugd en dat is prima. Maar uiteindelijk moeten er ook zaken zijn, die er echt toe doen. Waarom is dit dé man die goed voor jou is? Deze zaken moet je voor jezelf helder hebben, voordat je met je ouders praat.

Waarom komt dat hard aan over jouw tranen? Als het niet zonde is, wat is het dan wel?

15-10-2009, 22:49

Citaat door Woestijnroos:
wel typisch dat je van mijn hele epistel dit eruit filtert. Er staat wel wat belangrijkers dan dat. Dat over de knikkers is meer figuurlijk bedoeld. Ik probeer te zeggen, dat het knikkeren jou herinnert aan een leuke tijd in je jeugd en dat is prima. Maar uiteindelijk moeten er ook zaken zijn, die er echt toe doen. Waarom is dit dé man die goed voor jou is? Deze zaken moet je voor jezelf helder hebben, voordat je met je ouders praat.

Waarom komt dat hard aan over jouw tranen? Als het niet zonde is, wat is het dan wel?



Sorry was niet vervelend bedoeld en waardeer iedere meningdie men hier zet.En waarom vin dik het tijd dit omdat ik al 27 jaar oud ben. Deze jongen is een achter neef avn mij wat mij echt aanspreekt zijn gedrag naar zijn familie toe en hoe hij omgaat met zijn zusjes en broertjes spreekt mij aan.
Het is een leuke gast vandaar

15-10-2009, 22:52

Citaat door delara:
Sorry was niet vervelend bedoeld en waardeer iedere meningdie men hier zet.En waarom vin dik het tijd dit omdat ik al 27 jaar oud ben. Deze jongen is een achter neef avn mij wat mij echt aanspreekt zijn gedrag naar zijn familie toe en hoe hij omgaat met zijn zusjes en broertjes spreekt mij aan.
Het is een leuke gast vandaar



Ghair, ik val jou ook niet aan, ik ben alleen bot van nature. Moge Allah het makkelijk voor je maken, ameen.

15-10-2009, 22:56



Citaat door Woestijnroos:
Ghair, ik val jou ook niet aan, ik ben alleen bot van nature. Moge Allah het makkelijk voor je maken, ameen.

chokram zuster en sorry van net.

15-10-2009, 23:57
Meid als je er zeker van bent dat dit de man is waar je mee wil trouwen zou ik me er niet zo snel bij neerleggen. Wat erg sommige reacties van de andere leden. Dus omdat hij een slecht verleden heeft verdient hij geen 2e kans?!

Als Allah swt ons kan vergeven waarom kunnen wij elkaar niet vergeven dan? Ik snap dit nooit. Fouten zijn er om van te leren. En dat hij nu rookt wil niet zeggen dat hij hier niet mee kan stoppen.

Luister meid, laat je moeder eerst een beetje afkoelen. En begin er over een tijdje weer rustig over. Zeg haar dat je er goed over na hebt gedacht en dat je haar standpunt begrijpt, maar dat ze zich geen zorgen om je hoeft te maken dat jou hetzelfde als je nicht overkomt.

Dat is een fout die we veel maken, iedereen over 1 kam scheren. Dit gaat om 2 verschillende personen. Dat ze familie zijn, wil niet zeggen dat ze beiden slecht zijn.

Ik wens je veel sterkte en hoop dat je krijgt wat je wil Inshallah.

xxx

16-10-2009, 08:16

Citaat door ilhame:
Meid als je er zeker van bent dat dit de man is waar je mee wil trouwen zou ik me er niet zo snel bij neerleggen. Wat erg sommige reacties van de andere leden. Dus omdat hij een slecht verleden heeft verdient hij geen 2e kans?!

Als Allah swt ons kan vergeven waarom kunnen wij elkaar niet vergeven dan? Ik snap dit nooit. Fouten zijn er om van te leren. En dat hij nu rookt wil niet zeggen dat hij hier niet mee kan stoppen.

Luister meid, laat je moeder eerst een beetje afkoelen. En begin er over een tijdje weer rustig over. Zeg haar dat je er goed over na hebt gedacht en dat je haar standpunt begrijpt, maar dat ze zich geen zorgen om je hoeft te maken dat jou hetzelfde als je nicht overkomt.

Dat is een fout die we veel maken, iedereen over 1 kam scheren. Dit gaat om 2 verschillende personen. Dat ze familie zijn, wil niet zeggen dat ze beiden slecht zijn.

Ik wens je veel sterkte en hoop dat je krijgt wat je wil Inshallah.

xxx



Bedankt voor je reactie.
Ik laat het op me afkomen en zie wel. Inchallah komt het goed en is hij inchallah mijn man!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6