Bekijk volle/desktop versie : Ik werd net gebeld door een vreemde man



Pagina's : [1] 2

15-10-2009, 20:11
Met een heel vreemd verhaal. Het was 20.00 savonds, hij belde anoniem, had een zwaar marokkaans accent, en vertelde dat hij van de uwv is. En dat hij me dossier had en wilde weten of ik in sept. inkomsten heb gehad ivm voorschot van de aanvraag Dus ik zeg dat ik nooit om een voorschot heb gevraagd, en wat een vreemd tijdstip om daarover te bellen?? Hij vertelde dat ze ook savonds werken omdat ze een achterstand hadden. Dus ik zeg dat ie me consulente maar moest bellen, zij heeft me dossier. Ik vroeg nog effe door, en hij kapte 't af door te zeggen dat ie wel genoeg wist. Wat vreeemd????

15-10-2009, 20:15


Ik ga morgen met uwv bellen, want ik vind dit toch heel verdacht.

15-10-2009, 20:17
heel vreemd dit, want systemen bij het uwv blijven niet langer dan tot 18:00 uur toegangbaar

althans toen ik daar werkte...

15-10-2009, 20:18
hmmmm dat is idd raar!! Misschien wilde hij zo achter jouw pincode en zo komen...

15-10-2009, 20:22


raar


en hoe wist hij dat ik in sept. een aanvraag had gedaan? niemand in mijn omgeving weet dat, behalve me oude werkgeefster.

15-10-2009, 20:26
misschien wilde iemand je testen

15-10-2009, 20:28
wat willen ze testen, of ik inkomsten heb gehad? Ja, die heb ik gehad, en dat heb ik ook doorgegeven. En dan?

15-10-2009, 20:33
misschien wilde hij testen.
is een keer bij mij gebeurd.
althans mijn moeder had opgenomen en zij had alles gezegd en zo.
toen ik er was zei ze ja je werkgever had gebeld.
ik stond raar te kijken.
ik zeg werkgever hoe heet die dan en wat wou die dan dat kan niet want ik was net op werk...
zei ze ja het is een marokkaanse man.
nou ik zei opeens ik heb geen marokkaanse werkgever maar een NL werkgever.
hij had haar een nummer gegeven maar toen ik belde was dat nummer niet in gebruik.
ik vroeg wat die wou, opeens kreeg ik het antwoord dat hij bankgegevens nodig had en dat hij mijn nummer nodig had.
zo een paar dagen later verdween geld uit mijn bankrekening.
heb meteen alles veranderd

15-10-2009, 20:35
slim van je moeder maar zij kon het meskina ook niet weten

15-10-2009, 20:42

Citaat door berkania_lovely:
misschien wilde hij testen.
is een keer bij mij gebeurd.
althans mijn moeder had opgenomen en zij had alles gezegd en zo.
toen ik er was zei ze ja je werkgever had gebeld.
ik stond raar te kijken.
ik zeg werkgever hoe heet die dan en wat wou die dan dat kan niet want ik was net op werk...
zei ze ja het is een marokkaanse man.
nou ik zei opeens ik heb geen marokkaanse werkgever maar een NL werkgever.
hij had haar een nummer gegeven maar toen ik belde was dat nummer niet in gebruik.
ik vroeg wat die wou, opeens kreeg ik het antwoord dat hij bankgegevens nodig had en dat hij mijn nummer nodig had.
zo een paar dagen later verdween geld uit mijn bankrekening.
heb meteen alles veranderd


hoe kan het geld verdwijnen als ze geen bankpasje en pincode hebben? Alleen een bankrek. nummer is niet voldoende. Ook heel vreemd dit.
Ik weet niet wat ze willen bereiken. Misschien kan me provider wel achterhalen van wie dat anonieme nummer is.

15-10-2009, 20:51
Ik ben laatst ook een heel raar telefoontje gehad. Man met Antiliaans accent. Hij had het over een uitvaartverzekering die ik volgens hem bij hun had lopen. Heel vaag allemaal, want ik heb hier geen dergelijke verzekering lopen. Dat zei ik ook, maar bleef maar doorgaan met zijn vage verhaal...dat hij gegevens nodig had om voort te kunnen zetten en bla bla. op gegeven moment gaf ik mijn man en er werd heel snel opgehangen..

15-10-2009, 20:57
wat gek. Ik werd eens gebeld. Was het een man die wilde een afspraak maken voor een sollicitatiegesprek. Somde al mijn gegevens op ze3ma.

Ik schok en dacht dat ik me verslapen had ofzo. Ik probeerde nog mijn "ik slaap helemaal niet stem'' op te zetten. Opeens keek ik naar de klok en zag ik dat het 5 uur sóchtends was. Toen ik vroeg waarom ze zo vroeg belden, kreeg ik te horen dat ze vanuit hun kantoor in Engeland belden.

Toen wist ik genoeh en hing ik op. Maar ze wisten dus een heleboel van me. Daarna ben ik nog vaak snachts gebeld en op een gegeven moment hield het vanzelf op.

15-10-2009, 21:04



Citaat door Shinny:
hoe kan het geld verdwijnen als ze geen bankpasje en pincode hebben? Alleen een bankrek. nummer is niet voldoende. Ook heel vreemd dit.
Ik weet niet wat ze willen bereiken. Misschien kan me provider wel achterhalen van wie dat anonieme nummer is.


meid tot nu toe weet ik het ook niet.
ik had nog mijn moeder gevraagd wat ze gegeven heeft zei ze maskina echt al je bankgegevens.
eerst zei ik niks tegen haar, totdat zij een keer aan mij vroeg over diegene die gebeld had
toen pas zei ik tegen haar het is niet waar wat hij zei en zo.
ze voelde zich echt schuldig en begon ook te huilen maskina.
tot nu toe weet ik echt niet hoe dat allemaal kon gebeuren

15-10-2009, 21:27
van die uitvaartverzekering is alleen maar smoesje om je zo'n verzekering aan te smeren, zal wel zo'n call centre in rotterdam zijn, daar stikt 't van de antilianen.

15-10-2009, 21:35
Ik had dat ook een keer. Ik werd gebeld door een Marokkaanse jongen (kon duidelijk aan zn accent merken) en hij zei zijn naam niet eens.. hij zei letterlijk: Hoi ik ben van het uitzendbureau..wil je vandaag werken? Was op een zaterdag en dan zijn ze dicht toch.. hij belde heel vroeg dus ik sliep half.. ik zei heel slaperig.. Nee en ik hing op.. was met een prive nummer ook en uitzendbureau belt gewoon met vaste lijn altijd. Echt vaag. Werd daarna weer prive gebeld, maar ik nam niet meer op.

Pagina's : [1] 2