Bekijk volle/desktop versie : Verliefdheid is een psycholigische ziekte...



Pagina's : [1] 2

15-10-2009, 17:17
Love is a psychological sickness, and if it grows strong it affects the body, and becomes a physical sickness, either as diseases of the brain, which are said to be diseases caused by waswaas, or diseases of the body such as weakness, emaciation and so on. (Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah (may Allaah have mercy on him) said in Majmoo’ al-Fataawa (10/129))

Eens of oneens?

15-10-2009, 17:32


Figuurlijk gesproken mee eens Letterlijk helemaal niet mee eens.

Die sheik beweerd dat het een echte ziekte is als dat zo is dan zou driekwart van de wereldbevolking hieraan lijden.

15-10-2009, 17:35
Mijn stijve teen is ook een psychologische ziekte.

15-10-2009, 17:36

Citaat door tanger_lover:
Figuurlijk gesproken mee eens Letterlijk helemaal niet mee eens.

Die sheik beweerd dat het een echte ziekte is als dat zo is dan zou driekwart van de wereldbevolking hieraan lijden.


Verliefdheid is een emotionele reactie, vaak irrationeel en primitief. Ben je hiermee eens?

15-10-2009, 17:36



Citaat door tanger_lover:
Figuurlijk gesproken mee eens Letterlijk helemaal niet mee eens.

Die sheik beweerd dat het een echte ziekte is als dat zo is dan zou driekwart van de wereldbevolking hieraan lijden.

Ben het eens met jou

15-10-2009, 17:38

Citaat door Phoenix_:
Die gozer heeft het bij het juiste eind.

Beetje meer respect voor die "gozer" zo spreek je hem niet aan.

15-10-2009, 17:39

Citaat door smile1234:
Verliefdheid is een emotionele reactie, vaak irrationeel en primitief. Ben je hiermee eens?

Hier ben ik het wel mee eens jah

15-10-2009, 17:40

Citaat door Slaz:
Beetje meer respect voor die "gozer" zo spreek je hem niet aan.


Waarom?

15-10-2009, 17:41

Citaat door Vydushki:
Waarom?

Sheikhb Ibn Tayyihim (moge allah hem genadig zijn) spreek je niet aan met gozer, nog geen enkele sheikh, dat is disrespectvol tegenover de geleerden en Islam an sich.

15-10-2009, 17:42

Citaat door Slaz:
Sheikhb Ibn Tayyihim (moge allah hem genadig zijn) spreek je niet aan met gozer, nog geen enkele sheikh, dat is disrespectvol tegenover de geleerden en Islam an sich.


Ze spreekt 'm ook niet aan. Daarbij is hij gewoon een gozer.

15-10-2009, 17:43

Citaat door Vydushki:
Ze spreekt 'm ook niet aan. Daarbij is hij gewoon een gozer.

Zoek je aandacht? Krijg je niet.

15-10-2009, 17:45

Citaat door Slaz:
Zoek je aandacht? Krijg je niet.


Hij is gewoon een gozer.

_|_ @ u

15-10-2009, 17:45



Citaat door Vydushki:
Hij is gewoon een gozer.

_|_ @ u

op de negeer dan maar.

15-10-2009, 17:46

Citaat door tanger_lover:
Hier ben ik het wel mee eens jah


Maar je uiten op een irrationele of primitieve manier kan toch nooit goed zijn? :/

Een persoon die je idealiseert, missen als hij/zij niet in de buurt is, verliezen van concentratie, het continu denken aan je geliefde, enzovoort noem jij geen psychologische ziekte?

15-10-2009, 17:54

Citaat door smile1234:
Maar je uiten op een irrationele of primitieve manier kan toch nooit goed zijn? :/

Een persoon die je idealiseert, missen als hij/zij niet in de buurt is, verliezen van concentratie, het continu denken aan je geliefde, enzovoort noem jij geen psychologische ziekte?

Nee dat noem ik gewoon dom zijn

Als je het zo bekijkt kan ik je wel gelijk geven.
Maar dat heeft dan niks te maken met verliefd die fase is een persoon allang voorbij.
Dan gaat tie richting gestoord.

Plus de redenen die je opgeeft kunnen ook toegepast worden op ouders broers,zussen etc.
Als dit waar is dan ben ik soms zwaaaar gestoord

Pagina's : [1] 2