Bekijk volle/desktop versie : kipkrokketen



15-10-2009, 15:18
wie heeft het recept voor mij? heb hier op marokko.nl eens recept gevonden maar dan met la vache quiri maar kan em niet meer vinden.

15-10-2009, 18:06


Kipkroket a la vache qui rit

ingredienten:
1 kipfilet
2 grote uien in halve ringen fijn gesneden
2 teentjes knoflook
koriander fijn gesneden
kruiden:gember, peper, kurkuma, zout
10 stuks driehoekige kaas la vache qui rit
2 eiren
paneermeel

kook de kipfilet in het water met een bouillonblokje daarna laten afkoelen en in dunne reepjes snijden

bak de uien in olie, voeg daarna de koriander, geperste knoflook en de kruiden toe daarna de kipfilet en laten afkoelen
snijd elke driehoekige kaas in tween
pak kleine een beetje van het mengsel op je hand zoals op de foto en leg er een stukje kaas op doe je hand dicht en goed drukken zodat het mengsel aan elkaar plaakt haal de kroketten door het ei dan door het paneermeel, bak ze in de olie





15-10-2009, 18:13
Hmm kipkroket.

Ik koop ze altijd kant en klaar. Denk dat ik ze morgen zelf ga maken. Thanks!

16-10-2009, 21:58

Citaat door elfjes:
Kipkroket a la vache qui rit

ingredienten:
1 kipfilet
2 grote uien in halve ringen fijn gesneden
2 teentjes knoflook
koriander fijn gesneden
kruiden:gember, peper, kurkuma, zout
10 stuks driehoekige kaas la vache qui rit
2 eiren
paneermeel

kook de kipfilet in het water met een bouillonblokje daarna laten afkoelen en in dunne reepjes snijden

bak de uien in olie, voeg daarna de koriander, geperste knoflook en de kruiden toe daarna de kipfilet en laten afkoelen
snijd elke driehoekige kaas in tween
pak kleine een beetje van het mengsel op je hand zoals op de foto en leg er een stukje kaas op doe je hand dicht en goed drukken zodat het mengsel aan elkaar plaakt haal de kroketten door het ei dan door het paneermeel, bak ze in de olie







Ik ga het zondag uitproberen.

19-10-2009, 13:26


hartstikke bedankt deze zocht ik sorry voor de late reactie