Bekijk volle/desktop versie : Egyptische overheid wil nikab verbieden in lycea



14-10-2009, 13:28
Egyptische overheid wil nikab verbieden in lycea

Egyptische meisjes mogen niet langer met een nikab, een sluier die enkel de ogen bloot geeft, naar lyceumscholen komen als het van de Egyptische minister van Onderwijs Yousri al-Gamal afhangt. De minister pikt een beslissing, goedgekeurd door het Grondwettelijke Hof in Egypte, uit 1995 terug op. Die verbiedt het dragen van nikabs door leerlingen en leerkrachten in de klaslokalen op lycea.

De Egyptische autoriteiten en bepaalde religieuze vertegenwoordigers zijn niet opgezet met de opkomst van de nikaab, want volgens hen is dat een teken dat de fundamentalistische islam zich verankert in Egypte, een land dat sowieso al zeer conservatief is op dat vlak.

Het debat werd vorige week nieuw leven ingeblazen door verklaringen van de imam van de belangrijke Al-Azharmoskee in Kaïro, die een leerlinge verplichtte om haar nikab uit te doen. "De nikab is niets meer dan een traditie die niets te maken heeft met religie", verklaarde hij. Daarop eiste het Moslim Broederschap, de belangrijkste oppositiegroep, zijn ontslag. (afp/bdr)
13/10/09 13u14


http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1014942/2009/10/13/Egyptische-overheid-wil-nikab-verbieden-in-lycea.dhtml

14-10-2009, 13:43


yes eindelijk iemand die verstandig is . gewoon die boerka en niqaab verbieden.

14-10-2009, 14:59
goh, wat stil hier.

14-10-2009, 15:16
Egyptische overheid wilt kontenlikken..

14-10-2009, 15:18


en deze staatshoofden noemen zich tegenwoordig moslim ??

14-10-2009, 23:23

Citaat door ReleasePeace2th:
Egyptische overheid wilt kontenlikken..



14-10-2009, 23:42
de onderdrukking van moslims in moslim landen



free palestina

free taliban

15-10-2009, 00:23

Citaat door BoerZoekMoslima:
Jij draagt toch ook geen nikab? Lekkere islamiet ben jij..


15-10-2009, 01:56

Citaat door Mister1979:
Egyptische overheid wil nikab verbieden in lycea

Egyptische meisjes mogen niet langer met een nikab, een sluier die enkel de ogen bloot geeft, naar lyceumscholen komen als het van de Egyptische minister van Onderwijs Yousri al-Gamal afhangt. De minister pikt een beslissing, goedgekeurd door het Grondwettelijke Hof in Egypte, uit 1995 terug op. Die verbiedt het dragen van nikabs door leerlingen en leerkrachten in de klaslokalen op lycea.

De Egyptische autoriteiten en bepaalde religieuze vertegenwoordigers zijn niet opgezet met de opkomst van de nikaab, want volgens hen is dat een teken dat de fundamentalistische islam zich verankert in Egypte, een land dat sowieso al zeer conservatief is op dat vlak.

Het debat werd vorige week nieuw leven ingeblazen door verklaringen van de imam van de belangrijke Al-Azharmoskee in Kaïro, die een leerlinge verplichtte om haar nikab uit te doen. "De nikab is niets meer dan een traditie die niets te maken heeft met religie", verklaarde hij. Daarop eiste het Moslim Broederschap, de belangrijkste oppositiegroep, zijn ontslag. (afp/bdr)
13/10/09 13u14


http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1014942/2009/10/13/Egyptische-overheid-wil-nikab-verbieden-in-lycea.dhtml


er zitten een heleboel laffe leiders in egypte net zoals husny mubarak, maar als deze actie waar is dan hopen wij dat het de vlam van de moslimbroederschap alleen aanwakkert en een revolutie begint in egypte...

want zo kan het niet meer langer !


ik eis aljazeera vragen !

15-10-2009, 02:01
Dit geldt alleen voor klassen waarbij vrouwen aanwezig zijn. Stommelingen.

15-10-2009, 02:04
binnenlandse nieuwsartikelen zijn al niet te vertrouwen...


laat staan buitelands nieuws, dus het kan ook een fabeltje zijn zoals vele....

15-10-2009, 09:08

Citaat door mooiboy24:
en deze staatshoofden noemen zich tegenwoordig moslim ??


is het nou zo moeilijk om te begrijpen dat een vrouw zich van top tot teen dient te bedekken met UITZONDERING van handen en gezicht. dit is wat de islam voorschrijft dus die man heeft harstikke gelijk.

15-10-2009, 09:17



Citaat door storyteller:
is het nou zo moeilijk om te begrijpen dat een vrouw zich van top tot teen dient te bedekken met UITZONDERING van handen en gezicht. dit is wat de islam voorschrijft dus die man heeft harstikke gelijk.


islamitische landen moeten het toelaten. ik ben zeker niet tegen nikab. ik vind het zelfs een recht van elk vrouw. een vrouw hoeft geen nikab aan en het hoeft ook niet in de zwarte kleur. een vrouw hoort zich bedekt te kleden, dat kan ook met islamitische kleding...

mijn aanstaande vrouw draagt in ieder geval ZEKER geen nikab . vind ik eerlijk gezegd gewoon niet mooi

16-10-2009, 18:47

Citaat door mooiboy24:
islamitische landen moeten het toelaten. ik ben zeker niet tegen nikab. ik vind het zelfs een recht van elk vrouw. een vrouw hoeft geen nikab aan en het hoeft ook niet in de zwarte kleur. een vrouw hoort zich bedekt te kleden, dat kan ook met islamitische kleding...

mijn aanstaande vrouw draagt in ieder geval ZEKER geen nikab . vind ik eerlijk gezegd gewoon niet mooi


in islamitische landen horen ze de islam correct te volgen dus de mensen (man en vrouw) dienen zich daar ook correct te kleden. burka/nikab horen daar niet bij dus dit dient ook niet gedragen te worden.