Bekijk volle/desktop versie : - 'Hand vragen' verhalen



13-10-2009, 12:49
Hoe ging dat bij jullie?

13-10-2009, 12:55


Allemaal vrijgezel?

13-10-2009, 12:57
ik wel haha

hoe ging het bij jou?

13-10-2009, 13:01
Ik ben bijna aan de beurt incha'Allah, dus vind het wel leuk als jullie het met je willen delen.

13-10-2009, 13:21


bij mij is het al bijna een jaar geleden... Ik was heel zenuwachtig poeh..

We waren al vroeg wakker om alles schoon te maken de meeste was al gedaan omdat 3 dagen er voor mensen kwamen om de hand te vragen voor mijn zus.Al vroeg belde ik mijn man op om te zeggen wat hij aan moest ( jah ik ben een freak alles moet tip top uit zien) Om 12:00 haalde ik mijn nicht op zodat ze me ging helpen want ik wist het niet meer ik was o zo zenuwachtig en ik kon niet eens normaal mijn kleren strijken. Mijn zussen en schoonzus hadden beide woonkamers netjes opgeruimd en mooi gedecoreerd... Mijn man belde me rond 18:00 uur met de mededeling dat ze onderweg waren.."O my god dacht ik over een uur gaat het gebeuren.. Ik rende naar de keuken om tegen mama te zeggen dat ze onderweg waren en dat ze mijn papa moest bellen om te komen.. Mijn oom kwam toen binnen met zijn vrouw en mijn nichten 3 kwamen ook... Volle bak maar heel gezellig.. Ik stond met mijn tante bij het raam om te kijken wanneer ze kwamen en daar kwam hij aangereden... wajow wajow daar is hij wajow wajow ik kan het niet geloven riep ik de hele tijd.. hij kwam met zijn vader,moeder en broer. Ze hadden allemaal cadeaus voor mij en mijn moeder meegenomen. suiker, slagroomtaart, bosbloemen een geurtje voor mijn moeder een hele make-up set van estee lauder, een jelaba en een mooie satijne pyama set... ik was nog verstopt in de kamer en mijn tante ging om mijn schoonmoeder te groeten ik hoorde kusjes en marhba marhba hihii... Ik ging dan maar naa binnen gelukkig waren zaten de vrouwen appart.. Eerst was het ff stil bij de vrouwen maar toen begon het gezellig te worden.. Ik hoorde dat bij de mannen het ook gezellig was dus ik kon rustig adem halen... Mij nicht kwam naast me zitten en ik zei nog tegen haar zou je me alsjblieft willen knijpen want ik denk dat ik droom zit hij nou echt in de woonkamer met mijn papa Het was tijd om te eten, Op het menu stond vis uit de oven,vlees uit de oven en bavarois ijs met fruit... Na het eten riep mijn vader mij wajow wat doet hij nou dacht ik want bij mijn zus paar dagen ervoor deed hij het niet.. Ik wat is er nou... ik liep met een rode hoofd naar mijn vader. Ja papa wat is er Ja wat is jouw antwoord dochter" uuuuuh ja wat vind jij van hem ( mijn zusje zo ben je gek het is je vriendin niet dat je vraagt wat vind je van hem) Zegt me vader dochter het is jouw keus ik was stil en bleef op de grond kijken.. Toen zei mijn tante soukout 3alamaat arida (stilte wilt zeggen dat ze het accepteert.) Toen zei me vader luister dochter trouwen is een grote stap en je komt veel tegenslagen tegen maar blijf geduldig en niet met de eerste beste probleem die je hebt terug keren naar je ouders.. Je bent nu een vrouw// ik wow wat zegt hij allemaal ik zo oke papa. en toen liep ik terug naar de vrouwen... mijn schoonmoeder vroeg en dochter wat is jouw antwoord. ik kabla ( ik accepteer) toen begon mijn schoonmoeder met te zoenen en mijn nichten kwamen ook.. Na een uur gingen ze weg nadatz e weg gingen verstopte ik me in een kamer en de rest gingen praten in de woonkamer wat ze van de familie en hem vonden.Gelukkig waren ze te vreden en vonden ze zowel hem al zijn familie leuke mensen...

En na 5 maanden zijn we getrouwd...


sorry voor de te kort aan punten en komma's heb alles snel getypt

13-10-2009, 13:28
Waw! Dat is echt een prachtige verhaal. Heb er zelfs tranen van gekregen. Het is zo perfect verlopen. Alf mabrouk meid!
Hoe oud was je als ik vragen mag en kende je hem al? Je praat echt arabisch, ben je geen marokkaanse?

13-10-2009, 13:30

Citaat door Faith_:
Waw! Dat is echt een prachtige verhaal. Heb er zelfs tranen van gekregen. Het is zo perfect verlopen. Alf mabrouk meid!
Hoe oud was je als ik vragen mag en kende je hem al? Je praat echt arabisch, ben je geen marokkaanse?



soukran

ik was toen 21 ik kende mijn manneke al 2 jaar ik ben een marokkaanse

13-10-2009, 13:44

Citaat door Majdouline___:
soukran

ik was toen 21 ik kende mijn manneke al 2 jaar ik ben een marokkaanse


Superleuk! Lah i kamal blkhir

Volgens mij is iedereen verder vrijgezel