Bekijk volle/desktop versie : 'Stop criminaliteit Marokkaanse jongeren'



12-10-2009, 10:01
'Stop criminaliteit Marokkaanse jongeren'

Uitgegeven: 12 oktober 2009 09:17
Laatst gewijzigd: 12 oktober 2009 09:17
RIJSWIJK - De Marokkaans-Nederlandse gemeenschap moet een actieve rol spelen bij de bestrijding van criminaliteit onder haar jongeren.
© ANP

Een actiegroep van Marokkaanse professionals uit onder meer de jeugdzorg en het onderwijs doet deze oproep maandag in de Volkskrant.

''Veel initiatieven om jongeren van de straat te houden werken al goed, maar niet afdoende voor de Marokkaanse jongeren'', zegt oprichter Ibrahim Wijbenga.

De 31-jarige welzijnswerker wil daar met zijn actiegroep Stop criminaliteit Marokkaanse jongeren iets aan doen.

Kleine groep

Wijbenga merkt dat de overlast die een kleine groep Marokkaanse jongens veroorzaakt, er steeds vaker toe leidt dat veel Nederlanders van Marokkaanse afkomst als tweederangsburgers worden gezien. Om deze ontwikkeling een halt toe te roepen, richtte hij de actiegroep op. W

ijbenga roept Marokkaanse Nederlanders op zich aan te sluiten aan zijn netwerk, om te bekijken hoe de Marokkaanse gemeenschap het probleem het beste kan oplossen.
© ANP

Bron

12-10-2009, 10:02


Ik wil wel weten wat hij "anders" gaat doen dan de mensen die al bezig zijn met de Marokkaanse Jongeren.......

12-10-2009, 10:06
Volgens mij willen veel die rol ook wel, maar als ze dan iets doen is het weer net andersom dan is het weer dat ze hard aangepakt worden en dan is dat weer de oorzaak van het gedrag...

Vraag is eerder, wat mag het kosten en welke middelen mogen daarbij gebruikt worden. Laat ze maar een stel Marokkaanse agenten mee laten lopen met onze agenten...

Dan kunnen ze nog wat leren, onze overheid is eerder die stinkende wonden achterlaat met hun inadequaat handelen. Er moest eerst maar eens duidelijkheid komen en helemaal het besef in onderscheid, dat de ene de andere niet is...

Anders spreek je een hele hoop goede jongens aan, terwijl je die juist moet laten spreken en samen handelen...

Samenwerken lijkt soms zo moeilijk met al die verschillende belangen en gevoelens en toch denk ik dat het nodig is, misschien zelfs cruciaal kan zijn...

12-10-2009, 10:07
JA stop.

Eerder dat de problemen enigszins opgelost zijn ben ik al 80.

12-10-2009, 10:10


Ik hoop dat hij de spirit blijft houden en niet de moed opgeeft...want hij zal toch moeten samenwerken met mensen die al in het veld zitten.....en dat kan knap klote zijn........

12-10-2009, 10:10
Ik heb er niks mee te maken dus de tering voor mensen met vooroordelen!!!

12-10-2009, 10:23

Citaat door Nourdine21:
Ik heb er niks mee te maken dus de tering voor mensen met vooroordelen!!!


Dan heb jij je ook niet aangesproken te voelen, er staat niet;

'Stop criminaliteit Marokkaanse Nourdine21"



Maar je noemt wel iets, dat is wat ik bedoel met dat je dus ook de verkeerden, dus prima mensen die er niets mee te maken hebben, op die bult. Zeg, hoe zou jij zoiets dan brengen, wat zou je wel noemen en wat zou je niet noemen, om wel dat onderscheid tussen en die één en die ander te benadrukken?!?

12-10-2009, 10:26
Heel goed deze aktie, wel erg laat, maar beter laat dan nooit.

Rechts heeft met dit hardop te zeggen t.a.v. de Marokkaanse jongeren heeft uitwerking in de maatschappij.

12-10-2009, 10:55
Wat willen de jongeren?

12-10-2009, 11:06
Vast dat één van die oprichters hier lezen, ik wil ze echt adviseren om eens contact te zoeken met de oude Molukkers in Smilde!!

12-10-2009, 13:35
Basis naar de klote....toekomst naar de klote.