Bekijk volle/desktop versie : sex vraagje

Pagina's : [1] 2

02-06-2004, 01:29
ik heb gehoord dat tijdens de gemeenschap geen ogen mogen gericht zijn naar de geslachts delen dat het haram is, dat dus zelfs hemem(marokkaanse sauna) haram is,dus ook alle andere dingen je weet wel wat ik bedoell, hahaha ik schaam me rot om die stomme vraag ik bedoel hier mee, xxxxxx en xxxxxx en zulke toestanden..

klopt dat?

sorry voor zo een domme vraag maarik wil wel graag antwoord

02-06-2004, 02:34

wejew geen reactie echt domme vraag dus...sorry mensen

02-06-2004, 03:34
Nee is niet dom.

Niemand anders dan jou man mag jou geslachtsdeel zien dus tijdens de daad elkaar helemaal zien is ook niks mis mee.

04-06-2004, 00:47
is helemaal geen domme reactie,, ik zou je graag willen helpen maar ik weet alleen dat HAMAM zwaar HARAM is misschien dat je er wat aan hebt

04-06-2004, 00:54

Tijdens het eerste keer bedrijven van de liefde, op huwellijksnacht neem ik aan inscha'allah voor iedereen. Is het verstandiger om niet elkaars schaamgedeelte te zien, vooral als vrouw. want dit kan misschien je lust, verlangens naar je man doen afnemen. Want je hebt zo iets nooit zo gezien, je gaat je man op een ander manier zien. Dit is wat ik heb gelezen in een boekje in maar weet niet meer welke.Maar weet ook niet of dat ook haram is. Maar daarna is het helemaal toegestaan je schaamgedeelte onbedekt te laten bij je man, maar zeker niet bij een openbare gelenheid als 'hamam' zoals eerder vermeld is dat zwaar haram!!!!!!!!!!!

Yem

04-06-2004, 01:14

Citaat:
Origineel gepost door zineb21
ik heb gehoord dat tijdens de gemeenschap geen ogen mogen gericht zijn naar de geslachts delen dat het haram is, dat dus zelfs hemem(marokkaanse sauna) haram is,dus ook alle andere dingen je weet wel wat ik bedoell, hahaha ik schaam me rot om die stomme vraag ik bedoel hier mee, xxxxxx en xxxxxx en zulke toestanden..

klopt dat?

de reden daarvoor is volgens mij het feit dat wanneer je de geslachtsdeel bekijkt.
dat je dan weet hoe het eruit ziet, en als je dat weet dan kan je dat vergelijken met die van anderen.
als je het vergelijkt is de kans groter dat de geslachtsdeel van de andere mooier is of groter dan die van jou partner..
dat zou een gezonde huwelijk ondermijnen.

05-06-2004, 00:43

Citaat:
Origineel gepost door gewoon1nickname
de reden daarvoor is volgens mij het feit dat wanneer je de geslachtsdeel bekijkt.
dat je dan weet hoe het eruit ziet, en als je dat weet dan kan je dat vergelijken met die van anderen.
als je het vergelijkt is de kans groter dat de geslachtsdeel van de andere mooier is of groter dan die van jou partner..
dat zou een gezonde huwelijk ondermijnen.
Kiefesch vergelijken sommige meiden is het voor de eerste keer dat ze een geslachtsdeel zien

05-06-2004, 01:18

Citaat:
Origineel gepost door Azrak
Kiefesch vergelijken sommige meiden is het voor de eerste keer dat ze een geslachtsdeel zien
jajajaj:
internet, boeken, fotos, tv enz.

30-04-2005, 19:23
is geen stomme vraag hoorr maar ik heb dat ook wel eens gehoord jeman mag daar niet naar kijken hij mag niet verder dan je navel gaan heb het maar gehoord weet niet zkr of het so is

30-04-2005, 22:31

Citaat door zineb21:

klopt dat?

Ik wil graag zien wat ik eet

30-04-2005, 22:43
Salaamu aleikoom wa rahmatullah,

Het is niet haraam om naar het geslachtsdeel van je man te kijken, of andersom.

Het gaan naar badhuizen, hammams,, is voor vrouwen wel haraam. Voor mannen is het alleen toegestaan als ze niet naakt zijn. Zij moeten zich bedekken van de knieën tot de navel.

Yem, dat boekje wat je hebt gelezen, is dat toevallig "sexualiteit in de islam"??
Dat boekje zou ik niet zo heel serieus nemen. Ik heb het zelf ook, en heb er al heel veel fouten in ontdekt. Ik heb het zo niet allemaall bij de hand, maar er staat onder meer in dat je in de laatste weken van je zwachterschap geen seks mag hebben omdat je dan weer zwanger kunt raken ????
Er staan wel wat interessante dingen in, maar zeker niet veel.

Liefs,
wa salaamu aleikom wa rahmatullah

30-04-2005, 23:05
Inderdaad het is helemaal niet haram om elkaars geslachtsdelen te zien(sexualiteit in de islam) stukje wat erin staat.

De geleerde Inb Hajar zegt: 'Men heeft zich op deze Hadith gebaseerd voor de toelating voor de man om het geslacht van zijn echtgenote te zien en omgekeerd.De toelating wordt ook ondersteund door de vraag van Ataa aan Aisha, en bovendien is het een tekst die een directe relatie heeft met het onderwerk.Ook een Al Boekhari een hoofdstuk gewijd aan deze Hadith, namelijk '' De wassing van de man en zijn echtgenote''
Ibn Urwa al Hanbali- Moge Allah tevrede zijn over hem- zegt: ''Het is toegestaan voor elk van de echtgenoten om te kijken naar het geslacht, door (het argument in) deze hadith, want het is toegelaten van het slacht te genieten , dus het is toeglaten ernaar te kijken en het aan te raken net zoals de rest van het lichaam.
Moeaawiya Ibn Hida-Moge Allah tevreden zijn over hem- Heeft overgeleverd dat hij gezegd heeft:
'' O Boodschapper van Allah! Wat mogen we van onze naaktheid laten zien en wat niet?
Hij antwoordde: Ewaar je naaktheid, Behalve tegenover je echtgenote en tegenover de slavinnen waarover je beschikt.
dit stukje hierboven staat in het boek Sexualiteit in de islam(Ethiek, Beleving en Raadgevingen) blz 82 en 83 uitgeverij Almadina

Ik hoop dat je hier wat aan hebt meid.....

02-06-2005, 07:55

Salaam aleykoum,

ja dat klopt dat is een hadith sahieh, waar Aicha r.a. overleverd 'ik zach het zijne (geslachtsdeel) niet en hij het mijne niet...' maar over deze hadith is discussie bij de 3oulamaa en ze weten niet exact wat hier mee wordt bedoelt. Ik zal insha Alah nog eens vragen aan een leraar wat de betekenissen van deze hadith konden zijn...

02-06-2005, 10:18
ik dacht al ben je getrouwd mag je niet eens naar het geslachtsdeel kijken van je man.. hoe moet dat dan als je iets wilt doen met dat ding daar beneden.. ahumm sorry maar daar dacht ik even aan.. hahaha het is begrijpelijk datj e niet naar andere mannen mag kijken (van zelfsprekend.. ) je mag niet naar ze kijken en al helemaal niet naar dat ding van een andere man ( als je een getrouwde vrouw bent of niet..)

02-06-2005, 12:09

Citaat door zineb21:

klopt dat?

het is niet haram om naar elkaars geslachtedelen te kijken, er is aleen een hadith dat de profeet saw dat nooit deed, maar er staat nergens dat eht ahram is. als je getrouwd bent ben je mahram van elkaar en mag je elkaar helemaal zien.
maar in tegenstelling tot dit. die marrokaanse sauna dat is hartstike haram. want je kijtk daar naar mensne die je neit eens kent, je ziet hun prive lichaamsdelen, een vrouw moet bedekt zijn tot haar polsen en enkels en haar haar ook. dus als je daar andere vrouwen ziet dan is er toch eits zwaar mis. is net zoiets als da tmannen elkaar ook niet mogen zien tussen de navel en de knieen,

Pagina's : [1] 2