Bekijk volle/desktop versie : een palestijnse baby geboren met steentje in z,n hand



02-06-2004, 00:22
Salaam 3Alikoêm WaRahmatu'Allah Wa Ta'Ala WaBarakatuhu broeders en zusters.



Een palestijnse baby is geboren met een steentje in zijn handje. Genaamd Mohamed Jouad hamdia.

Soubhana'Allah zal dit messchien een teken kunnen zijn voor de moslims om op jihaad te gaan??

Allah de meest verhevene zegt in de qoran over jihaad.

Allah heeft het strijden (Jihaad) verplicht gemaakt voor de Moslims en Allah heeft hieraan vele hoofdstukken en verzen in de Quran opgedragen zoals:

“Rukt uit, licht of zwaar, en strijd met jullie bezittingen en jullie levens op de Weg van Allah, dat is beter voor jullie, als jullie het weten.” Attauba(9) vers 41

En: “De strijd is jullie verplicht, terwijl jullie er een afkeer van hebben. Maar het kan zijn dat jullie afkeer van iets hebben, terwijl het goed is voor jullie; en het kan zijn dat jullie van iets houden, terwijl het slecht is voor jullie. En Allah weet, terwijl jullie niet weten.” Al-Baqara(2) vers 216

Het strijden is van nature niet geliefd door de menselijke ziel vanwege de kans om gedood te worden, gevangen genomen te worden, verwondingen op te lopen, bezittingen te verliezen of de vernietiging van het land waarin iemand leeft. Maar hiertegenover heeft Allah een onvoorstelbare beloning klaar gemaakt, die niet voor mogelijk gehouden kan worden door een menselijke ziel, voor degenen die gehoor geven aan Zijn oproep.

De verzen uit de Qoran en de Soenna van de Profeet s.a.w.s. moedigen aan om Jihaad te verrichten en hebben de beloning voor deze daad heel duidelijk gemaakt. Degenen die Jihaad praktiseren worden door Allah geprezen en hun worden de gunsten uitgelegd die zij zullen ontvangen van hun Heer. Dit is zo omdat de Moejahidien de soldaten van Allah zijn. Allah zal hun gebruiken om Zijn godsdienst op aarde te vestigen, de macht van Zijn vijanden te vernietigen en door hun zal Hij de Islam beschermen.

En het zijn de Moejahidien die tegen de vijanden van Allah vechten, zodat alleen Allah gediend zal worden, zonder deelgenoten en zodat Zijn woord superieur aan alle andere godsdiensten en ideologieën word.

Allah nodigt de gelovigen hiernaar uit, en belooft hen in de volgende verzen een immense beloning.

“O jullie die geloven, zal ik jullie een handel tonen die jullie van een pijnlijke bestraffing redden kan?” As Shaff(61) vers 10

Na de openbaring van dit vers werden de harten gevuld met enthousiasme en verlangen naar deze winstgevende handel waar Allah, De Heer der Werelden, de mensen naar toe uitnodigde.

Allah De Alwijze, De alwetende leidt dan de mensen verder naar deze handel, en zegt:

“(Het is) dat jullie in Allah en Zijn Boodschapper geloven en dat jullie op de Weg van Allah strijden met jullie bezittingen en jullie zielen. Dat is beter voor jullie, als jullie het wisten!” As Shaff(61) vers 11

Jihaad op de Weg van Allah is beter voor jullie, dan dat jullie thuis achter zouden blijven. De beloning die je kan krijgen word door Allah als volgt beschreven:

“Hij vergeeft jullie zonden en doet jullie Tuinen (het paradijs) binnengaan waar de rivieren onder door stromen. En Hij schenkt een goede woonplaats in de Tuin van ‘Adn. Dat is de geweldige overwinning.” As Shaff(61) vers 12

Je zou dan aannemen dat dit in het hiernamaals staat te wachten, maar dat er in het Wereldse leven geen aandeel zou zijn. Maar Allah gaat dan verder en zegt:

“En Hij schenkt nog iets waar jullie van houden: hulp van Allah en een nabije overwinning. En verkondig de gelovigen een verheugende tijding.” As Shaff(61) vers 13

Allemachtig! Hoe mooi zijn deze woorden, en hoe aantrekkelijk zijn ze voor de menselijke ziel. Kijk hoe deze woorden het menselijk hart raken, en hoe ze de dienaar naar de welbehagen van zijn Heer leiden.

Wanneer wij de volgende verzen lezen valt ons op hoe hoog de rang van een Moejahied wel niet is. In soerra Attauba word vermeld:

“Stellen jullie het geven van drinken aan bedevaartgangers en het verblijven in Masjid Alharam (in Mekka) gelijk aan degene die in Allah en het Hiernamaals gelooft en die strijdt op de Weg van Allah? Zij zijn niet gelijk bij Allah. En Allah leidt het onrechtplegende volk niet.” Attauba(9) vers 19

“Degenen die geloven en die zijn uitgeweken en die strijden op de Weg van Allah met hun bezittingen en hun levens zijn hoger in rang bij Allah. En zij zijn degenen die de overwinnaren zijn.” Attauba(9) vers 20

“Hun Heer verkondigt hun verheugende tijdingen over Barmhartigheid van Hem en welbehagen en Tuinen waarin voor hen een blijvende gelukzaligheid is.” Attauba(9) vers 21

“Zij zijn daarin eeuwig levenden, voor altijd. Voorwaar, bij Allah bevindt zich een geweldige beloning.” Attauba(9) vers 22

In de bovengenoemde verzen informeert Allah, De Meest Verhevene, ons over dat degenen die in Masjid Alharam verblijven (het doen van Itikaf en Tawaf) en hierin het gebed verrichten, en degenen die de bedevaartgangers van drinken voorzien niet gelijk zijn aan de gelovigen die op de Weg van Allah strijden, en dat de Moejahidien veel hoger in rang zijn, en dat zij degenen zijn die zullen welslagen.

Allah, De Meest Verhevene, heeft de Moejahied superieur gemaakt aan degenen die in de moskeeën verblijven, ondanks dat deze laatste groep door Allah in de Qoran geprezen word. In Soerra Attauba staat:

“Voorwaar, de moskeeën van Allah worden slechts onderhouden door wie in Allah en de Laatste Dag geloofd, en die de salaat onderhoudt en de zakat geeft en die niemand vreest dan Allah. Hopelijk zijn zij degenen die tot de rechtgeleiden zullen behoren.” Attauba(9) vers 18

In een overlevering heeft de Profeet s.a.w.s. gezegd: “Bij hem Wiens hand Moehammed's leven is, ware het niet dat het hard voor de moslims zou zijn, ik zou geen groep laten achterblijven die voort kan gaan om te strijden op Allah's weg, maar ik beschik niet over de middelen om hen vervoer te verschaffen en zij beschikken daar evenmin over en het zou hard voor hen zijn om achter te blijven, terwijl ik voort zou gaan. Bij hem in Wiens hand Moehammed's leven is, ik zou op Allah's weg willen strijden en gedood worden en weer strijden en weer gedood worden.(overgeleverd door Moslim)

De Boodschapper van Allah (saaws) zei: “De poorten van het Paradijs liggen onder de schaduwen van de zwaarden.” (Overgeleverd door Moeslim)


Denk diep na beste broeder in de Islam over hoe Allah en Zijn Profeet s.a.w.s. de mensen aanmoedigen om op de Weg van Allah te strijden, en om het woord van Allah te verheffen en om de onderdrukten te redden.

En denk diep na over de verbintenis van Jihaad met Salaat en Zakaat. Het is duidelijk gemaakt dat Jihaad gelijk aan Salaat en Zakaat is, en het is door dezelfde Heer verplicht gesteld voor de gelovigen.

Kijk hoe Allah de mensen aanmoedigt om zichzelf in de strijd te werpen:

“O jullie die geloven, wat is er met jullie dat wanneer er tot jullie wordt gezegd: “Rukt uit op de Weg van Allah,” jullie bezwaard op de grond zakken? Hebben jullie dan meer behagen aan het wereldse leven dan aan het Hiernamaals? En de genieting van het wereldse leven is slechts kort in vergelijking tot het hiernamaals.” Attauba(9) vers 38

Beste broeder open je hart en kijk hoe Allah degenen waarschuwt die achterblijven, en niet willen strijden op de Weg van Allah.

“Als jullie niet uitrukken, dan zal Hij jullie met een pijnlijke bestraffing bestraffen en een ander volk voor jullie in de plaats nemen en jullie kunnen Hem geen enkele schade toebrengen. En Allah is Almachtig over alle zaken.” Attauba(9) vers 39

Ik vraag Allah vergiffenis voor mijn tekortkomingen, en smeek Hem dat Hij ons mag gebruiken om Zijn woord te verheffen. Amien Walhamdullilahi Rabbil’Alamien.

02-06-2004, 00:30


ik ben helaas geboren met een gat in mijn hand maar voor de rest gaat het wel oke met mij.

02-06-2004, 00:46
wajaauw masha alah dit is echt erg man, lijpe shit ik zeg niks.

MACHA ALAH DIT IS ECHT IETS UNIEKS IK DENK DAT DAG DER OORDEELS VLAKBIJ IS BROEDERS EN ZUSTERS

02-06-2004, 02:13

Citaat:
Origineel gepost door charming20
wajaauw masha alah dit is echt erg man, lijpe shit ik zeg niks.

MACHA ALAH DIT IS ECHT IETS UNIEKS IK DENK DAT DAG DER OORDEELS VLAKBIJ IS BROEDERS EN ZUSTERS
soebhan allahi walhamdoelillahi wa lailaha illa allah wa allahu akbar !

ja broeder je hebt gelijkt, aan veel dingen kunnen we zien dat de dag des oordeels dichtbij is. De tijd vliegt, de vrouwen hebben kleren aan en zijn toch naakt of tewel ze verkopen hun lichaam en zijn een lust object geworden. De islam gaat achteruit. elmoehim er zijn veel signalen en toch houden de mensen zich blind....... , maar jah ooit gaat de wekker en worden ze wakker, maar als het te laat is valt er niet meer veel aan te veranderen,

ewa allah yahdiena ou safi,

wa ssalaam wa 3alaykom wr wb,
nadoria85

02-06-2004, 09:10


MashaAllah, wannneer is de baby geboren?

02-06-2004, 09:30
Masha'allah

en wanneer is dit kind geboren

02-06-2004, 22:58

Citaat:
Origineel gepost door Fitrah
MashaAllah, wannneer is de baby geboren?
het is afgelopen maandag geboren staat in dat stukje uit de krant

03-06-2004, 01:45
soubhanallah......moge incha allah dit een teken zijn voor diegene die het goede pad niet volgen.......ma3a salama

05-06-2004, 19:45
Masha'Allah..