Bekijk volle/desktop versie : Barça: Ribéry, Robinho en Cesc



11-10-2009, 20:01
Wanneer het gaat over het technische beleid van Barcelona wordt al snel de naam van voorzitter Joan Laporta genoemd, maar velen vergeten dat hij niet verantwoordelijk is voor de spelers die komen en gaan. Die taak ligt bij Txiki Begiristain, de technisch directeur die in Sport uitgebreid ingaat op de toekomstplannen van Barça. Drie spelers worden met bovengemiddelde interesse gevolgd: Francesc Fàbregas, Robinho en Franck Ribéry.


De namen van de drie spelers worden niet voor het eerst in verband gebracht met Barcelona. In de wandelgangen verschenen al vaker geruchten over Fàbregas, Robinho en Ribéry, maar die werden lang niet altijd bevestigd. Begiristain vindt het onzin om te gaan ontkennen en geeft toe dat de spelers van Arsenal, Manchester City en Bayern München hoog op de verlanglijst staan.

Voor Ribéry meldde Barcelona zich deze zomer al. “Dat klopt. We hebben een geweldige relatie met Bayern München en uiteindelijk hebben we de club laten weten dat we Franck Ribéry graag wilden overnemen. Twee keer vroegen we wat ze voor hem wilden hebben, maar twee keer kregen we te horen dat hij niet te koop was. Als hij op de markt komt, zullen we zeker geïnteresseerd zijn”, zei Begiristain.

Omdat het niet in de lijn der verwachting ligt dat Bayern spoedig mee zal werken aan een vertrek van de Franse dribbelkoning, denkt Barcelona ook aan andere vleugelaanvallers. Robinho bijvoorbeeld. “Hij is een zeer interessante speler, die bovendien in de Champions League kan uitkomen”, vervolgde Begiristain. Daarmee benadrukte dat Barcelona in de winterstop de transfermarkt op zal gaan.

Of Arsenal in de aankomende transferperiode een belletje kan verwachten is niet helemaal duidelijk. Wel is duidelijk dat iedereen binnen Barcelona voormalig jeugdexponent Fàbregas wil hebben. “Hij is een speler die uitstekend in het profiel past”, besloot Begiristain. “Hij is hier opgegroeid en op een dag zal hij terugkeren in het Camp Nou. Daar heb ik geen twijfels over.”

11-10-2009, 21:05


ik denk dat ze zich zullen concentreren op één speler, in mijn ogen is Cesc de beste optie, aangezien Henry ouder wordt en al lang niet meer de speler is wie hij ooit was.

En Cesc speelt het beste in een vrije rol achter de spitsen zwervend
Zou goed samengaan in het teambelang van barca vooral in de profielen iniesta en xavi.

Of ze moeten zich richten op individuel belang: Rybery.

Robinho vindt ik een slechte optie, zijn laatste paas ontbreekt altijd, gelet op zijn wedstrijden bij City. Hij speelt meer voor eigenbelang en dat gaat niet meer zo geweldig zoals vroeger.

11-10-2009, 21:08
Ribery wil naar REAL MADRID waarom geeft Barca het gewoon niet op


Fabregas zie ik ook wel bij Real Madrid

11-10-2009, 21:12

Citaat door Yunus23:
Ribery wil naar REAL MADRID waarom geeft Barca het gewoon niet op


Fabregas zie ik ook wel bij Real Madrid



ik verwacht ribery echt niet bij barca, denk eerder dat cesc komt, omdat teambelang bij barca voorgaat.

Ribery is sterker individuel, mocht cesc vertrekken naar madrid, dan is dat echter alleen om het geld.

Gezien zijn vele intervieuws die cesc gaf, heeft hij nog wat te bewijzen in barca zijn stad en hoopt terug te keren naar zijn stad.

11-10-2009, 21:14


Fabregas heeft ook gezegd als Real Madrid en Barca zouden komen dat hij twijfelt

11-10-2009, 21:20

Citaat door Yunus23:
Fabregas heeft ook gezegd als Real Madrid en Barca zouden komen dat hij twijfelt




ja in het voetbal weet je het nooit, ik zou het ook zeggen, dan gaat een voetbalclub laten blijken en zien wat moeite ze voor jou jou als speler overhebben en hoe graag ze een speler willen hebben.

gewoon tactisch economisch slim van cesc en zijn manager, hij wilt ook waardering zien, door de bal in de handen te gooien van de trekkende partijen, in dit geval: barca en real.


maar hij heeft nooit zijn liefde voor barca onder de banken geschoven.

11-10-2009, 21:26
Nee dat niet maar hij weet niet wat hij moet kiezen Real vind hij ook een prachtige club