Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk ik was me geslachtdeel meer dan 4 keer in een dag maar toch ...?



Pagina's : [1] 2

01-06-2004, 21:11
komt er steeds van die gele slijm uit en een raare geur maar ben ik de enige of hebben alle meisjes dat echt raar ik was het meer dan 4 keer per dag

01-06-2004, 21:14


misschien ligt het aan het soort ondergoed dat je draagt ofzo!

01-06-2004, 21:43

Citaat:
Origineel gepost door marocgirl18
komt er steeds van die gele slijm uit en een raare geur maar ben ik de enige of hebben alle meisjes dat echt raar ik was het meer dan 4 keer per dag
Dan was je het misschien te vaak (met zeep is ook niet goed), of misschien draag je te strakke broeken of strings/ ondergoed.
Dit kunnen allerlei (mogelijke) oorzaken zijn voor je probleem.

Liefs Zoya.

01-06-2004, 21:51
jah ik was het wel vaak en draag geen string

01-06-2004, 22:02


afscheiding is heel normaal dat heeft elke vrouw, de een wat meer dan de ander. Dus maak je niet ongerust. Als het niet aangenaam ruikt dan zou ik ff naar de dokter gaan misschien heeft ze daar een middeltje voor.

ciao

01-06-2004, 22:06
ik heb ff wat voor je opgezocht van internet



Afscheiding uit de schede


De meeste vrouwen hebben wel eens wat afscheiding uit hun schede. Deze afscheiding is bijna altijd normaal.

Het gebeurt wel eens dat deze afscheiding ineens anders wordt. Dit is meestal niet het gevolg van een ziekte maar een normaal gebeuren.



Waardoor komt het?



In de wand van de schede bevinden zich cellen die een klein beetje vocht afgeven. Behalve vocht, maken deze cellen ook suikers. Deze cellen worden beïnvloed door vrouwelijke geslachtshormonen.

Tegen de wand van de schede leven melkzuurbacterien. Deze bacteriën leven van suikers die in de wand van de schede worden gemaakt. Doordat deze bacteriën melkzuur maken, kunnen andere bacteriën of schimmels meestal niet goed groeien in de schede.

In de schede wordt dus maar een klein beetje vocht gemaakt. Dit vocht is wel belangrijk. Het speelt een rol bij de afweer tegen schadelijke bacteriën en schimmels. De kleur van dit vocht is meestal wit of lichtgeel.

Het onderste stukje van de baarmoeder wordt de baarmoederhals genoemd.Ook hier wordt vocht gemaakt dat in de schede komt.

Rond het midden van de menstruatiecyclus is dit vocht helder. Als een vrouw dit met haar vingers aanraakt dan trekt dit gemakkelijk draden. Door dit heldere slijm kunnen zaadcellen gemakkelijk de baarmoeder bereiken.

Vlak voor de menstruatie is dit slijm veel troebeler. Het vormt dan een prop waar zaadcellen niet doorheen kunnen. Ook het slijm dat door de baarmoederhals wordt gemaakt kan invloed hebben op de afscheiding uit de schede.



Vooral veranderingen van de geslachtshormonen in het lichaam van een vrouw geven een verandering in de kleur en de hoeveelheid van het vocht dat uit de schede komt.

Hormonale veranderingen zijn hiervoor veel vaker de oorzaak dan een ontsteking door bacteriën of schimmels. Een tumor van de baarmoederhals kan ook de reden zijn van abnormale uitvloed maar dit is toch heel zeldzaam.



Oorzaken van meer of andere afscheiding kunnen zijn:

Hormonale veranderingen door de menstruatiecyclus;
De pil en andere medicijnen met geslachtshormonen;
Stress en emotie;
Seksuele opwinding;
Overmatige groei van abnormale bacteriën of schimmels;
Geslachtsziekten;
Een tampon of baarmoederring die te lang wordt gebruikt of niet wordt schoongemaakt;
Een kind dat iets bij zichzelf in de schede stopt;
Afwijkingen van de baarmoedermond of baarmoederhalskanker (gelukkig zeer zeldzaam.


Wanneer is het verstandig om naar de huisarts gaan?



Uitvloed uit de schede is normaal. Maar wanneer de uitvloed anders is dan je gewend bent kun je jezelf toch beter een keer door de huisarts laten onderzoeken.

01-06-2004, 22:55
Ik heb gelezen dat inlegkruisjes zorgen voor meer afscheiding.
Maar als ik die niet gebruik dan zit het allemaal in me slip.
En dan moet ik die steeds verschonen op 1 dag voordat ik salaat ga doen.
Wat doen jullie gebruiken jullie wel gewoon inlegkruisjes????

01-06-2004, 23:07

Citaat:
Origineel gepost door 4-ever friends
Ik heb gelezen dat inlegkruisjes zorgen voor meer afscheiding.
Maar als ik die niet gebruik dan zit het allemaal in me slip.
En dan moet ik die steeds verschonen op 1 dag voordat ik salaat ga doen.
Wat doen jullie gebruiken jullie wel gewoon inlegkruisjes????
ja

01-06-2004, 23:25

Citaat:
Origineel gepost door DaNGeRouZLy
ja
oke

01-06-2004, 23:28

Citaat:
Origineel gepost door 4-ever friends
Ik heb gelezen dat inlegkruisjes zorgen voor meer afscheiding.
Maar als ik die niet gebruik dan zit het allemaal in me slip.
En dan moet ik die steeds verschonen op 1 dag voordat ik salaat ga doen.
Wat doen jullie gebruiken jullie wel gewoon inlegkruisjes????
Ik heb geen last van en het is idd zo dat als je inlegkruisjes gebruikt het meer wordt, de boel zit dan een beetje strak gewoon niet met zeep wassen, maar met water en ook niet te vaak doen.

02-06-2004, 14:25
Ik gebruik altijd inlegkruisjes.
Is dat dan slecht?

02-06-2004, 14:31

Citaat:
Origineel gepost door Berberia83
Ik gebruik altijd inlegkruisjes.
Is dat dan slecht?
Door inlegkruisjes krijg je meer afscheiding.
OF het slecht is??. denk het niet

02-06-2004, 14:32


Dat verschilt gewoon per meisje denk ik... als je een inlegkruisje gebruikt en iets straks draagt krijg je meer last van.. maar tja zal wel per vrouw verschillen... ik gebruik geen inlegkruisje... alleen als ik bijna ongesteld ben

02-06-2004, 17:59
waneer gaat het weg of blijft het voor altijd zo?

18-08-2004, 15:28
hoiii, dit is een naturlijke afscheidning bij de vrouwen.bij sommige vrouwen duurt dit heel de maand door
dus het geeft nix te maken met 4 maal te wassen ofzo.het enigste dat je kan doen is een inlegkruisje gebruiken.


thallai

Pagina's : [1] 2