Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Wat is Jouw Haarritueel?



Pagina's : [1] 2

09-10-2009, 23:13
Wat doe jij allemaal met/in/op je haar voor het zit hoe je het wilt hebben?

Ik zal beginnen.

Ik was mijn haar met nivea diamond gloss shampoo en vervolgens met de cremespoeling.

Vervolgens gaat het bij elk haarmodel anders.

Bij stijl haar:

- Laat ik mijn haar gewoon drogen aan de lucht.
- Dan stijl ik mijn haar, ik gebruik de Ga.Ma stijltang.
- Als laatst doe ik er wat amandelolie op (eem heel klein beetje)

Bij golvend haar (een beetje zoals jeanine):

- Na het wassen doe ik gelijk perfecte krul creme in mijn haar (klein beetje om pluis tegen te gaan)

- Ik doe mijn haar in een hoge halve staart en laat het zo drogen.

- Als het droog is maak ik het los en doe om het in model te brengen er nog wat perfecte krul bovenop (maar niet met mijn vingers erdoorheen)

Als ik krullen wil:

- Terwijl mijn haar nog nat is doe ik er perfecte krul in.
- Doe het even in een hoge halve staart.
- Als het nog vochtig is en niet helemaal droog doe ik het los en doe ik er een beetje shine gel in (die goedkope)
- Ik föhn het met een difuser met mn hoofd ondersteboven voor het volume.
- Ik doe nog wat amandelolie en perfecte krul in mijn haar maar hierbij kneed ik het wel helemaal in mijn haar.


En bij een bad hair day heerlijk ouderwets een knot .

Anyway dames, hebben jullie een ander ritueel of verbeteringen voor mijn of elkaars ritueel. Laat me weten wat je allemaal gebruikt voor je haar!

10-10-2009, 17:26


Komop dames, samen delen!

10-10-2009, 17:35
Krullen:

Ik was mijn haren met ( Nu nog effe die antiroos shampoo van elvive ) en daarna die conditioner van Elvive Royal Jelly. 1 keer per week die ik die masker daar van. Na het wassen spoel ik me haren met koud water ( Zo gaat je haren glanzen en komen er minder klitten en pluist het ook veel minder) daarna laat ik me haren gewoon natuurlijk drogen. Dus geen fohn enzo. Veelste slecht voor je haren. Ik doe er verder niks in. Ik slaap dan met los haar. De volgende die ik een beetje mousse in me haar van Wella Flex. Ik ben er niet tevreden mee, maar weet effe niks anders om erin te stoppen. Heb veel producten geprobeerd maar niks helpt Btw die crulcreme van Andrelon; die is ook heel slecht voor je haar heb ik me laten vertellen. Zitten sicilonen ofzo in. Heb dat spul ook lang gebruikt, en merkte dat me haar er ook niet op vooruit ging

10-10-2009, 17:41
Krullen :
Wassen met andrelon perfecte krul, conditioner idem.
Drogen tot het BIJNA droog is, andrelon pk creme, en droogfohnen
klein beetje cremevoeding in mijn handen wrijven, en mijn haar beetje kneden. klaar

Stijlen :
zorgen dat mijn haar goed schoon is, dus shampoo & conditioner
goed droog fohnen
fantasia ic, dat roze flesje met aloe vera, klein beetje in mijn haar doen
stijlen met ga.ma stijltang, klaar

10-10-2009, 18:03


Ik was mijn haar met royal yeli van elvive.Daarna smeer ik er een spul in! maakt mij niet uit wat voor spul het is ( haha meestal andrelon krul control) En daarna laat ik em los.
Verder doe ik niks met mn haar.

Lkkr simpel eh haha..

10-10-2009, 20:23

Citaat door -SSS.:
Krullen:

Ik was mijn haren met ( Nu nog effe die antiroos shampoo van elvive ) en daarna die conditioner van Elvive Royal Jelly. 1 keer per week die ik die masker daar van. Na het wassen spoel ik me haren met koud water ( Zo gaat je haren glanzen en komen er minder klitten en pluist het ook veel minder) daarna laat ik me haren gewoon natuurlijk drogen. Dus geen fohn enzo. Veelste slecht voor je haren. Ik doe er verder niks in. Ik slaap dan met los haar. De volgende die ik een beetje mousse in me haar van Wella Flex. Ik ben er niet tevreden mee, maar weet effe niks anders om erin te stoppen. Heb veel producten geprobeerd maar niks helpt Btw die crulcreme van Andrelon; die is ook heel slecht voor je haar heb ik me laten vertellen. Zitten sicilonen ofzo in. Heb dat spul ook lang gebruikt, en merkte dat me haar er ook niet op vooruit ging


Vind je die royal jelly werken? Ik heb m gehad maar vond dat ie niets deed voor m'n haar. (hij rook wel heerlijk)

Dat van dat koud water is idd echt een aanrader! Ik deed dat ook een tijdje in de zomer maar nu niet meer, ben een echte koukleum!

Ikheb echt gemerkt dat mousse niet werkt. Probeer anders een keer die goedkope shine gel waar ik het over had. Die blijft goed zitten en je krullen worden er glanzend van. (alleen uitkijken dat je niet teveel doet anders krijg je van die harde krullen en dat ziet er niet uit)

In bijna alle cremes voor het haar zitten siliconen, dat helpt ze3ma tegen die pluis. Ik kan helaas niet meer zonder, anders zit mijn haar echt niet.

10-10-2009, 20:25

Citaat door femme-arab:
Krullen :
Wassen met andrelon perfecte krul, conditioner idem.
Drogen tot het BIJNA droog is, andrelon pk creme, en droogfohnen
klein beetje cremevoeding in mijn handen wrijven, en mijn haar beetje kneden. klaar

Stijlen :
zorgen dat mijn haar goed schoon is, dus shampoo & conditioner
goed droog fohnen
fantasia ic, dat roze flesje met aloe vera, klein beetje in mijn haar doen
stijlen met ga.ma stijltang, klaar

Wat doet dat fantasia voor je haar?

10-10-2009, 20:25

Citaat door miss_ielhem:
Ik was mijn haar met royal yeli van elvive.Daarna smeer ik er een spul in! maakt mij niet uit wat voor spul het is ( haha meestal andrelon krul control) En daarna laat ik em los.
Verder doe ik niks met mn haar.

Lkkr simpel eh haha..

En zit het dan ook goed?

10-10-2009, 20:48
Byna iedereen heeft Ga.ma stijltang.....

11-10-2009, 10:02

Citaat door HeiligeHo:
En zit het dan ook goed?



Ja zit heel goed.. Me haar krult dan vanzelf zodra het is opgedroogd.

11-10-2009, 11:36
Mijn haar valt uit dus kan niks meer doen

11-10-2009, 12:37

Citaat door HeiligeHo:
Wat doet dat fantasia voor je haar?


het beschermt en zorgt ervoor dat je het beter kan stijlen

11-10-2009, 21:02



Citaat door HeiligeHo:
Vind je die royal jelly werken? Ik heb m gehad maar vond dat ie niets deed voor m'n haar. (hij rook wel heerlijk)

Dat van dat koud water is idd echt een aanrader! Ik deed dat ook een tijdje in de zomer maar nu niet meer, ben een echte koukleum!

Ikheb echt gemerkt dat mousse niet werkt. Probeer anders een keer die goedkope shine gel waar ik het over had. Die blijft goed zitten en je krullen worden er glanzend van. (alleen uitkijken dat je niet teveel doet anders krijg je van die harde krullen en dat ziet er niet uit)

In bijna alle cremes voor het haar zitten siliconen, dat helpt ze3ma tegen die pluis. Ik kan helaas niet meer zonder, anders zit mijn haar echt niet.


Mwaa gaat wel. Het is geen wondermiddel, maar hij ruikt idd heerlijk

Nee, idd mousse werkt totaaaal niet. Ik kreeg er trouwens ook haar uitval van. Je krijgt er veel klitten van ook, omdat je het er natuurlijk ik moet ' knijpen' zeg maar.

Bedoel je die die krul gel ofzo van kruitvat merk? Ik heb gehoord die werkt wel goed. Maar gel is toch helemaal slecht voor je haar?



Citaat door UnKnownSister:
Stijlen

me haren wassen laten drogen
beetje van dat bescherm spray
en stijlen die handel

Krullen
me haren wassen. dan op nat haar doen ik een lotion in van sofn'free(kan je alleen in die surinaamse winkels kopen) in
dan me haar hoog in een knot en wachten tot volgende dag. meestal is me haar dan nog vochtig en dan doe ik er een beetje gel in en beetje droog fohnen

en heb ik mijn curly hair



Die heb ik ooooooooooook! Mijn haar wordt er echt vettig van. Maar ruikt wel lekker en je haren worden een beetje zacht. Je moet trouwens je haar niet in een knot doen als je dat spul in heb gedaan. Je haar wordt alleen mar vettiger. Het kan zeg maar niet intrekken in je haren, daardoor lijkt het alsof het nat is, maar dat is gewoon dat spul. Ik wil dat trouwens weer proberen

12-10-2009, 16:45

Citaat door UnKnownSister:
Stijlen

me haren wassen laten drogen
beetje van dat bescherm spray
en stijlen die handel

Krullen
me haren wassen. dan op nat haar doen ik een lotion in van sofn'free(kan je alleen in die surinaamse winkels kopen) in
dan me haar hoog in een knot en wachten tot volgende dag. meestal is me haar dan nog vochtig en dan doe ik er een beetje gel in en beetje droog fohnen

en heb ik mijn curly hair

Dat soft 'n free werkt dat goed? Beter dan krul control? En hoeveel kost het. bvd!


Citaat door BCHRAAA:
Byna iedereen heeft Ga.ma stijltang.....
Ja, ik denk dat ie populair is omdat ie evengoed werkt als de chi maar dan goedkoper.

12-10-2009, 16:47

Citaat door miss_ielhem:
Ja zit heel goed.. Me haar krult dan vanzelf zodra het is opgedroogd.

Oh dan heb j egewoon makkelijke krullen. Ik heb zelf beetje pluizige krullen dus moet er echt wat in doen.


Citaat door Dobitta:
Mijn haar valt uit dus kan niks meer doen

Mijn haar valt dus ook heel erg uit. Daarom heb ik besloten het niet meer te stijlen en geen gel meer te gebruiken. Ik ga nu komende tijd alleen nog wassen en amandelolie derin doen. En dan afwisselend in een vlecht en los. Heb je al iets geprobeert om het uitvallen tegen te gaan?


Citaat door femme-arab:
het beschermt en zorgt ervoor dat je het beter kan stijlen

Ohh oke.

Pagina's : [1] 2