Bekijk volle/desktop versie : Makkelijke Koekjes Recepten...



09-10-2009, 14:33
wil iedereen die een makkelijk koekjes recept heeft het hier voor mij droppen aub..

alvast heel erg bedankt lieve lieve m.nl leden

09-10-2009, 16:02


Marmerkoekjes zijn erg lekker en makkelijk,
hoeven ook niet in de oven,

k zal zo t recept voor je plaatsen

09-10-2009, 16:07
ja graag bedankt!

09-10-2009, 16:08
Marmer koekjes:



Ik doe de pindas en koekjes op gevoel

ongezouten pindas
pak maria koekjes
1 blikje nestle melk


witte chocola
melk chocolade

Maal de noten in de keukenmachine niet al te fijn en niet te grof.
zo ook met de koekjes
Doe de melk erbij en goed kneden met je handen, het is een heel plakkerig mengsel
Doe het mengsel op een dienblad of bakplaat die je heb bedekt met plastic,leg wat plastic op het mengsel en rol daarover heen met een deegroller(deegroller mag niet in aanraking komen met het mengsel want het blijf er aan vast plakken).
Als je de goede dikte heb,smelt je de de witte chocola aubain-marie met 1-2 eetl olie en smeert het over het notenmengsel dan nog even schudden met de bakplaat totdat je geen afdrukken ziet.
Laat het hard worden(koelkast)
Als het hard is geworden draai je het om en smeert de rest van de witte chocolade erop,smelt de melkchocola doe het in een spuitzak,hennanaald of gebruik net als ik een diepvrieszakje,of een puntsnoepzak en knip dan en beetje van het puntje,maak verticale lijnen en dan horizontale lijnen.


(zelf doe ik de strepen aan beide kanten, maar dat is aan jou)

09-10-2009, 16:13


Lange vinger gebakjes


Lange vingers
melk
cocos
slagroom
vanilliesuiker
slagroomversteviger
papiertjes om cakjes in te doen

Dit is eigelijk een cakje maar superlekker en erg makkelijk
Slagroom kloppen met vanillesuiker en beetje slagroomversteviger
lange vinger in melk dompelen en dan slagroom op smeren, andere lange vinger ok in melk dompelen en dan op de andere leggen en rollen in cocos
In papiertjes doen en klaar

09-10-2009, 16:30
dank je wel meid!

09-10-2009, 16:34
Zandkoekjes (heb geen plaatje maar google maar voor het plaatje )

x 250gr bloem
x 1 pakje vanille suiker
x 100 gr suiker
x 125 gr roomboter (boter kun je in een pannetje vloeibaar maken, dat is vaak makkelijker)
x 1 ei

Bereiding

Meng de bloem, suiker, vanilliesuiker, ei en boter in een kom en kneed het (met je handen) tot een goed deeg. Strooi wat bloem op een werkblad en leef je uit met uitsteksels of boetseerzelf enz. leg de koekjes op een bakplaat (met zo papier, of anders ingevet) en stop het 15 min in een oven van 200 graden zo. Vergeet niet tussendoor te kijken, want soms gaat t sneller dan 15 min.