Bekijk volle/desktop versie : Trouwring



09-10-2009, 01:25

Citaat door Bleekhuid:
Wat is het nu... Hoort deze nu gedragen te worden aan de linker of de rechterhand? Ik weet dat het bij de Nederlanders gebruikelijk is om de ring aan de linkerhand te dragen. Soms zie ik deze gewoonte ook terug bij de Marokkanen, maar ik zie evenzo dat de ring aan de rechterringvinger wordt gedragen. I'm confused!
.

09-10-2009, 01:25


om je middelvinger

09-10-2009, 01:35
Volgens de Islam mag je geen ring om je wijsvinger zetten evenals andere vingers enkel je ringvinger.

Majah, dit is ook maar wat ik heb meegekregen..

09-10-2009, 01:38
Trouwring hoort aan de linkerhand gedragen te worden.

Waarom?

Precies daar bij je ringvinger is er 'n slagader en die leidt precies naar je aorta, hart .. De o zo liefde leidt zogenaamd door middel van je trouwring naar je hart toe.

09-10-2009, 01:41



Citaat door Bleekhuid:
Hahahah, ik zie nu pas dat er in het openingsbericht wijsvinger stond, daar moest vanzelfsprekend ringvinger staan. De vraag is: de rechter of de linkerringvinger?

Ohw, tjah..Ik antwoord op wat ik lees..

Elwafa heeft het antwoord trouwens..

09-10-2009, 01:52

Citaat door blondina220:
dat zie ik vaak bij vele mensen maar i kweet het niet zeker

Jij kent het verschil niet tussen rechts en links.

09-10-2009, 02:21
Links, want die leidt naar je hart, tenminste.. dat is de westerse verklaring. Wat de Islamitische gedachte hierachter is, zou ik niet weten.

09-10-2009, 02:28

Citaat door Redhead:
Links, want die leidt naar je hart, tenminste.. dat is de westerse verklaring. Wat de Islamitische gedachte hierachter is, zou ik niet weten.


Daar heeft hij ook niet naar gevraagd.. Maar een trouwring bestaat niet in de Islam..Het is enkel een imitatie van de westerlingen.

09-10-2009, 02:39

Citaat door intissare:
Daar heeft hij ook niet naar gevraagd.. Maar een trouwring bestaat niet in de Islam..Het is enkel een imitatie van de westerlingen.


, je doet alsof hij een vraag stelt over appels en ik begint te praten over vliegtuigen.

Bedankt, dit wist ik niet.

09-10-2009, 02:41

Citaat door Redhead:
, je doet alsof hij een vraag stelt over appels en ik begint te praten over vliegtuigen.

Bedankt, dit wist ik niet.


Nee, ik zie eerder de link van een sinaasappel en een mandarijn..

Trusten.

09-10-2009, 02:46

Citaat door intissare:
Nee, ik zie eerder de link van een sinaasappel en een mandarijn..

.


Ah, weer een geval van muggenziften.

Truste.

09-10-2009, 03:59

Citaat door intissare:
Daar heeft hij ook niet naar gevraagd.. Maar een trouwring bestaat niet in de Islam..Het is enkel een imitatie van de westerlingen.


maar jij bent geen moslim, jij bent een kanker kafir.

09-10-2009, 08:14


Rechterkant voor als je verloofd bent, en linkerkant als je getrouwd bent .