Bekijk volle/desktop versie : 'Kwart wereldbevolking is moslim'



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

08-10-2009, 10:22
'Kwart wereldbevolking is moslim'

De wereld telt op dit moment circa 1,57 miljard moslims. Dat staat gelijk aan ongeveer 23 procent van het totale aantal mensen op aarde, zo meldde een Amerikaans onderzoeksinstituut in een rapport dat vandaag werd gepubliceerd.

Het PEW Research Center's Forum on Religion & Public Life stelt in het 62 pagina's tellende document dat 87 tot 90 procent van de moslims aanhanger is van de soennitische stroming. De schatting van het aantal sjiieten loopt uiteen van 10 tot 13 procent. De meeste sjiieten (tussen de 68 en 80 procent van het totaal) leven in slechts vier landen: Iran, Pakistan, India en Irak.

Iets meer dan een op de twintig inwoners van Europa staat te boek als moslim. Bijna de helft van alle 38 miljoen Europese moslims woont in Rusland. Nederland telt volgens de Amerikaanse onderzoekers 946.000 islamieten. Dat is ongeveer 5,7 procent van de bevolking.

Bron

08-10-2009, 10:25


ge-wel-dig,!

08-10-2009, 10:27

Citaat door s0emia:
ge-wel-dig,!


Hoezo is het een wedstrijd?

08-10-2009, 10:28
Volgens mij is iemand die alleen al in een moslims gezin geboren wordt, moslim. Het is als met christenen vroeger, geboren in een katholiek gezin, dan ben dat en baptist dan evenzo...

Volgens mij heeft het te maken met een keus die je maakt, en ben je niet wat je zegt maar wat je doet en vaak niet doet...

Als iemand wel zegt dat hij moslim is, maar niet als moslim leeft.

08-10-2009, 10:28


Is net een spelletje.

08-10-2009, 10:28

Citaat door varken:
Hoezo is het een wedstrijd?



Is het de bedoeling dat wij alleen bij wedstrijden geweldig mogen zeggen?
Het is geen wedstrijd ik kan je vertellen waarom er veel moslims en christelijke mensen zijn.. Omdat wij degene zijn met meestal veel kinderen en ik zeg je eerlijk dat ben ik trotst op.


Bovendien zien mensen de waarheid eindelijk voor ogen.)
als de islam zo slecht was hadden sommige Nederlanders zich daar niet tot bekeerd

08-10-2009, 10:29

Citaat door Horus:
'Kwart wereldbevolking is moslim'

De wereld telt op dit moment circa 1,57 miljard moslims. Dat staat gelijk aan ongeveer 23 procent van het totale aantal mensen op aarde, zo meldde een Amerikaans onderzoeksinstituut in een rapport dat vandaag werd gepubliceerd.

Het PEW Research Center's Forum on Religion & Public Life stelt in het 62 pagina's tellende document dat 87 tot 90 procent van de moslims aanhanger is van de soennitische stroming. De schatting van het aantal sjiieten loopt uiteen van 10 tot 13 procent. De meeste sjiieten (tussen de 68 en 80 procent van het totaal) leven in slechts vier landen: Iran, Pakistan, India en Irak.

Iets meer dan een op de twintig inwoners van Europa staat te boek als moslim. Bijna de helft van alle 38 miljoen Europese moslims woont in Rusland. Nederland telt volgens de Amerikaanse onderzoekers 946.000 islamieten. Dat is ongeveer 5,7 procent van de bevolking.

Bron



Wat een geruststelling voor Wilders en z'n kliek..3kwart van de Aardkloot is dus geen Moslim.

08-10-2009, 10:30
Ja, de god met de meeste aanhangers is de juiste immers.

Dat is al tijden de christelijke god, die de laatste tijd, vanwege met name bekeringen in China, weer aan een heuse opmars bezig is.

Allah is, zoals altijd, tweede.

08-10-2009, 10:31
Ik zie dadelijk een tweedeling komen, eu zal steeds meer regels en wetten geven die het uiteindelijk onmogelijk maken om bepaalde geloven te leven, ik denk dat dit verder gaat dan alleen moslim die er hinder van hebben...

Islam is een praktisch geloof, je moet er een hoop voor doen en vaak voor laten, en zie wat er de laatste maanden al verboden is of aangepast. Maar of het daar alles zoveel beter van gaat worden, dat durf ik in twijfel te trekken...

08-10-2009, 10:31
driekwart wereldbevolking is niet moslim

08-10-2009, 10:32

Citaat door Horus:
Volgens mij is iemand die alleen al in een moslims gezin geboren wordt, moslim. Het is als met christenen vroeger, geboren in een katholiek gezin, dan ben dat en baptist dan evenzo...

Volgens mij heeft het te maken met een keus die je maakt, en ben je niet wat je zegt maar wat je doet en vaak niet doet...

Als iemand wel zegt dat hij moslim is, maar niet als moslim leeft.



Mee eens.

08-10-2009, 10:32

Citaat door Einherjer:
Wat een geruststelling voor Wilders en z'n kliek..3kwart van de Aardkloot is dus geen Moslim.


Ik las je en moest denken aan die fles die halfvol is

08-10-2009, 10:33



Citaat door mrmpf:
Ja, de god met de meeste aanhangers is de juiste immers.

Dat is al tijden de christelijke god, die de laatste tijd, vanwege met name bekeringen in China, weer aan een heuse opmars bezig is.

Allah is, zoals altijd, tweede.


De snelst groeiende levensfilosofie is het atheisme, en daar zit geen clubje achter die z'n best doet om te groeien.

08-10-2009, 10:33

Citaat door mrmpf:
Ja, de god met de meeste aanhangers is de juiste immers.

Dat is al tijden de christelijke god, die de laatste tijd, vanwege met name bekeringen in China, weer aan een heuse opmars bezig is.

Allah is, zoals altijd, tweede.

faking ezel, Allah en God zijn dezelfde

08-10-2009, 10:34
La Illaha InAllah!

.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22