Bekijk volle/desktop versie : Ik ben nog geen Moslima maar draag al wel een hoofddoek al 6 maanden. Mag dat?????

01-06-2004, 11:46
Ik ben een hoofddoek gaan dragen omdat dat moest toen ik met een algerijn ging en nu draag ik hem nog steeds en ik wil moslima worden.

Maar nu is mijn vraag
mag je dan wel een hoofddoek dragen of niet????

Beslema

01-06-2004, 12:03

Citaat:
Origineel gepost door imraanirene
Ik ben een hoofddoek gaan dragen omdat dat moest toen ik met een algerijn ging en nu draag ik hem nog steeds en ik wil moslima worden.

Maar nu is mijn vraag

Beslema
Dus je wil moslima worden? En de hoofddoek is een gewoonte gebleven? waarom wil je moslima worden? Weet je al iets over de islam af?

01-06-2004, 12:12

Citaat:

Maar nu is mijn vraag

Beslema
Ik denk niet dat we hier spreken van wel en niet mogen... Het gaat hier om wat je zelf wilt.

Als kanttekening wil ik maken dat je hem met de verkeerde intentie bent gaan dragen en dat het misschien verstandig is om hem te gaan dragen als je weet wat het dragen ervan precies betekent... Dusse ik zou zeggen effe wachten

01-06-2004, 14:09

Citaat:

Maar nu is mijn vraag

Beslema
moet je je rijbewijs bij je hebben als je niet aan het autorijden bent

NEE !

01-06-2004, 17:36

Goede vraag..

01-06-2004, 18:49
Natuurlijk mag je een hoofddoek dragen.
Er zijn toch genoeg niet-Moslima's die ook
gewoon een doek op hun hoofd dragen, als het regent ofzo?!
Maar dit heeft weinig met de Islam te maken.

Maar zoals al eerder gezegd raad ik je aan
om na te gaan waarom je een hoofddoek moet dragen
in de Islam.
De Islam moet eerst binnen goed zijn en dan kan het naar buiten komen. De Islam begint niet met een hoofddoek. Het begint met de Shahada en de vijf zuilen naleven.

Je kunt wel een hoofdoek dragen, maar als je je niet aan de regels houd, heb je er ook niets aan.

Ik wens je veel succes en sterkte.

P.s. misschien kun je ook bij "Islam en ik" terecht.

01-06-2004, 20:00
Als je streeft naar een ware moslima te worden,je doel meer van de islam te leren en kennis op te doen.Te leven voor Allah en je intenties niet verkeerd zijn is de hoofddoek een stap in de goede richting.Wel moet je weten wat er allemaal bij komt kijken.Wat de verhaal achter de hijab(hoofddoek) is en de voorwaarden die eraan verbonden zijn.
Het is iets met inhoud,geen mode-object die je even opzet als je een slechte haardag hebt.

Moge Allah je in ieder geval je bijstaan bij het maken van de juiste keuzes..

02-06-2004, 00:43
dank jullie allemaal voor jullie reacties ik denk wel dat ik er uit kom bedankt