Bekijk volle/desktop versie : Ik ben terug beginnen bidden en.... enkele opmerkingen over het dagelijkse leven ;)



07-10-2009, 23:33

Citaat door prettybaby:
Ik bid ongeveer 3 weken opnieuw, en de mensen rondom mij merken het echt op

iedereen zegt dat ik zo veranderd ben, een 'vrede' over me heb.. Ik voel me ook véél véél beter dan voor ik bad..

zie.. ik was min of meer een 'gangstertype', wou snel rijk worden door drugs, zou er alles voor over gehad hebben..

Nu het gebed er terug is, ben ik niet meer paranoia, woellahi toen ik op straat stapte, mensen vreesden mij, maar ik vreesde hen nog meer, overal waar ik keek, dacht ik dat iemand me wou pijn doen.

De mensen bekeken me ook raar, met kwade blikken soebhanAllah, nu ik opnieuw bid, lachen mensen naar me. De meest gevaarlijke drarie waar je bang voor zou zijn, lachen, steken hun hand omhoog en laten me netjes oversteken op straat! SoebhanALLAH!

Ik merk op dat de angst in men hart verdwenen is! Ik bid!!! ALLAH beschermt me! Ik gehoorzaam Hem!!! Ik voel me dicht tot hem! Dit zijn allemaal opmerkingen die ik met men EIGEN OGEN HEB GEZIEN!

Mijn moeder zei me ernet nog: 'je bent echt veranderd'! Masha'Allah

Een andere zegening is: TIJD... Ik ga niet meer naar discotheken, hou me niet meer bezig met vrouwen, en muziek heb ik bijna volledig afgezworen.

Dit brengt me ZOVEEL meer tijd op, ik win elke dag soebhanAllah 2, 3 uur.. Elk weekend win ik men nachtrust en men veiligheid.. Want discotheken en de straten s nachts zijn plaatsen van shayatien waar alcohol wordt geconsumeerd, waar er wordt geblowed, gedeald en geprostitueert.

Mijn levensverwachting is zoveel gestegen, zonder dat ik het zelf wel goed besef! De kansen dat iemand me iets gaat misdoen omdat ik per ongeluk zijn chickie sta te hosselen of omdat ik op een verkeerde gangster bots zijn zoooo enorm gedaald! ALAMDOULILLAH, Allah is geprezen, want ik was onredbaar, ik was praktisch een kafir en door Zijn wil ben ik terug op het goede pad!

Een andere opmerking is: reinheid! Ik ben veel properder, mentaal en lichamelijk! Ik bevredig mezelf (sorry voor deze expliciete woorden) bijna NIET meer, ik win 2 uur tijd alleen door het NIET kijken naar vieze films terwijl ik ..... Ik ben constant in een staat van ghoesl...

Gisteren merkte ik op dat ik er nood aan had al de vrouwen van men msn te verwijderen, soebhanALLAH er zijn véél goede zusters nog, maar ik zocht de gedwaalde mensen op, met de intentie hen te gebruiken, en zij stemden toe met de intentie mij te gebruiken voor hun verlangens! Ik merkte op dat ik ze moest verwijderen, en me excuseren bij hun.

Ik heb nu praktisch geen meiden meer op mijn msn!... Ik wéét dat praten met niet mahram vrouwen haraam is hopelijk hou ik dit ook vol...

Mijn persoonlijkheid is ook aan het veranderen. Mijn vroegere idolen waren tupac en tony montana stagfirullah, en ik gedroeg mij alsof ik de grootste en sterkste man op de wereld was, en dat ik de grootste mafioso was die er rondliep. Sinds ik mijn hoofd buig voor Allah, en tijdens bijvoorbeeld het dohr gebed 8 keer de soejoed doe, merk ik op dat ik slechts een 'kleine mier' ben op deze planeet. Een sterveling, een mens, broos en breekbaar, maar wel een mier die geleid is door God amdoulillah
Ik ben niet de grootste, ik ben niet de sterkste noch de gevaarlijkste.. Ik ben slechts 1 persoon! Nederigheid is zo belangrijk.. Wat was ik toch mis, waar zat ik met men domme gedachtes, soebhanAllah shitaan is zoooooooo sluw en gevaarlijk!!!

Dit zijn slechts enkele kleine opmerkingen over de DRASTISCHE veranderingen die ik meemaak sinds ik opnieuw bid! En ik ben zeker dat naarmate mijn imaan gaat stijgen, er nog veel 'wonders' gaan gebeuren, want tijdens onze soejoed zijn we het dichtste bij Allah!


Citaat:

Hou vast aan het gebed!!! Hou vast aan het gebed!!!! wat er ook gebeurt, na de shahada is het de belangrijkste pilaar in je geloof! Hou vast aan het gebed, het maakt je een ander mens WOELLAHI!!!
Vertel hier, HOE JIJ het gebed ervaart, wat er veranderde toen je begon te bidden, enzoverder, enzoverder!!!
.

08-10-2009, 00:02


Abshir broeder.

Allahoema thabatna wa iyyaak.

08-10-2009, 00:04
Alhamdullilah. Moge de shabaab geleid worden, en Allah hun harten weer doen herleven.

08-10-2009, 00:45
Macha Allah! Moge Allah je sterk maken en houden.

08-10-2009, 01:07


Salaam oe aleikoum broeder.
Alhamdoulilah heb je het licht van Allah Subhanahu Wa Ta3ala gezien.
InshaAllah blijf je op het pad van onze mooie dien.

Moge Allah jou standvastig maken in het geloof inshaAllah