Bekijk volle/desktop versie : Waarneer weet je zeker dat Hij de ware is?



01-06-2004, 00:24
Asalem moerlaikoem warahmatoelahie,

Bismillah ierahmen ierahiem,

alle lof aan allah Aza waljal!

Lieve broeders en zusters,

mischien hebben julile advies voor mij.
Waarneer weet je zeker dat je er goed aan doet om te trouwen met een persoon..
ik bedoel ik wil insha allah gaan trouwen met een aghie, en ik twijfel niet of hij goed is, en ik twijfel niet of hij goed voor me zal zijn!!
hij leeft volgens de regels van ahloes sounna waljam'ha!
en dat is masha allah...maar als ik dan vervolgens verhalen hoor van vrouwen die denken dat ze goede mannen trouwen en vervolgens erachter komen dat hun mannen deelnemen aan bid'ah(a3oedoebillah), en hun leven helemaal niet zo afhangt van islam..maar van aggressie en nafs!!
wallahoe e3lem...
maar tips mischien

djazaka allahoe gairen
Asalem moerlaikoem warahmatoelahie Ought Koem Fi dien

01-06-2004, 13:52


Salaam aleykoem

lieve oegtie..je kan het best Salaat isigarah doen, dat heb ik ook gedaan voor datik ging trouwen..

Allah oe Allem of hij de juiste partner voor je is maar oegtie besef wel dat er maar weinig mannen nog zijn die zich aan de soennah houden dat is niet zomaar iets (tegenwoordig) en Alhemdoelilah doet hij dit wel....

moge Allah swt wat slecht is voor je weg nemen en wat is goed is naar je toe brengen Amien

oegtie fie dien

01-06-2004, 14:23
bedenk je wel, niemand is perfect. Dus zijn tekortkomingen zul je pas meemaken als je getrouwd bent

01-06-2004, 14:56
oum_ismael, djazka allahoe gairen voor je advies en dua, oughty!!
stel ik zeer op prijs!
en, muzzyAA dat weet ik..tekortkomingen zal hij ook bij mij merken, gair insha allah..maar we moeten beiden open staan voor veranderingen en kritiek vane lkaar..we trouwen isnhaa llah om ons geloof beter te kunnen praktiseren!!
en insha allah zal dat lukken, maar ja toch heb je die gedachte wel in je achterhoofd zitten...
insha allah ga ik salath istigarah doen..

djazaka allahoe gairen

asalem moerlaikoem

01-06-2004, 15:07


Wanneer je je beseft dat er geen betere persoon voor jou buiten rondloopt, dan de persoon met wie je bent; dan is dat de ware.

01-06-2004, 15:09
dan moet ik naar saoudie arabie verhuizen, naar de beste geleerden

01-06-2004, 15:09
assalaam alajakom wara7matoe allahi wabaraktoe3oe.

beste zuster,

zoals zuster oum ismael heeft gezegd salaat elistigara dat is de grootste hulpmiddel.
en dan heb ik nog iets voor je.
allah zegt inde quran selchte vrouwen zijn voor de slechte mannen en de slechte mannen voor slechte mannen.
en de goede vrouwen voor goede manenn en goede mannen voor goede vrouwen.

en kijk naar je zelf in welke categorie je ziit.
en insh allah van de goede.

IK hoop dat allah jullie insh aallah allah bij elkaar brengt.


mabroek insh aallah

jama3akoemoe allah fi gayr insh aallah

waslaam alajakom wara7matoe allahi wabarakatoe3oe
abou bakr

01-06-2004, 15:11

Citaat:
Origineel gepost door dhikroellah
dan moet ik naar saoudie arabie verhuizen, naar de beste geleerden
Een geleerde hoeft niet direct de ware te zijn.


01-06-2004, 15:13

Citaat:
Origineel gepost door elmoettaqi
en kijk naar je zelf in welke categorie je ziit.
en insh allah van de goede.
Hoe kun je nu van jezelf weten of je in de goede categorie zit?

01-06-2004, 15:23
..asalem moerlaikoem amuttaqi,

Ja net als wat filistiene zegt: ik kan niet van mezelf zeggen dat ik slecht ben, maar ik vindt me zelf ook niet goed..
ik doe me beste om mij te houden aan de quren en sounna...maar het kan altijd beter..je bent er nooit helemaal!!
dus als ik slecht ben, ben ik gedoemd te trouwen met iemand die slecht is..
wat allah aza waljal daarmee zegt is:

Äls je een slechte vrouw bent werk aan jezelf zodat je een goede vrouw word en opdat je een goede man zult huwen, als je dus niet aan jezelf werkt ben je gedoemd met een slechte man....
Dat is een stimulans voor moslims om harder aan jezelf te werken, want wie wil er nou een slechte man of vrouw??

djazaka allahoe gairen aghie en oughie

01-06-2004, 19:37
Salaam aleikoum,

Masdha´Allah dat jij iemand hebt gevonden die volgens de sounna leeft. Insha´Allah zul je snel een antwoord op jevraag krijgen als je slaat elistighara doet.

Ik ben echt blij voor je dat je inieder geval zo een persoon bent tegengekomen, want er zijn weinig jongens die volgens de sounna leven. Wij zusters hiero mogen dromen dat we met een prakkie trouwen, aangezien die er hier niet zijn.

Ik hoop dat hij de ware voor je is en dat jullie gelukkig met elkaar zullen leven in de dounia en aghira insha´Allah.

Salaam aleikoum

01-06-2004, 22:13

Citaat:
Origineel gepost door amitaf84
En toch trouw je met iemand die in jouw ogen perfect is en neem je de tekortkomingen voor lief.. De tekortkomingen maakt iemand perfect voor een ander...


Zal wel..
Iemand is perfect in zijn imperfectie.


02-06-2004, 00:13


whahaha...dames..
het ging om mij weten jullie nog?
hahaha..nee hoor grapje...

02-06-2004, 11:10

Citaat:
Origineel gepost door amitaf84
Jij begrijpt mij..



Ik begrijp jou..
Zou het wat betekenen? Ben jij de ware?


02-06-2004, 19:20
oem mujahid: djazaka allahoe gairen voor je advies

asalem moerlaikoem