Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Beugel..



Pagina's : [1] 2

05-10-2009, 21:45
Salaam aleykoum,

Wie van jullie heeft zijn beugel er eerder uit laten halen? Ik ben erover aan het twijfelen, want ik ben bang dat mijn tanden binnen de kortste keren weer scheef staan. Deel jullie ervaringen mee please..


05-10-2009, 22:14


Dat heb ik laten doen... 3 maanden eerder als ik het goed heb. Het is nu alweer bijna 2 jaar terug en mn tanden zijn nog steeds recht. Je moet ervoor zorgen dat je zo een ijzeren draadje (spalk) krijgt achter je tanden. Die zorgen ervoor dat je tanden niet scheef gaan staan.

06-10-2009, 12:07
Laat het gewoon totdat de ortho het zegt, of niet?

06-10-2009, 12:15
Soms blijft die beugel er langer in terwijl het niet nodig is. Die ortho's hebben daar baat bij, hoe langer zij een klant behouden hoe meer geld. Als je vindt dat je tanden recht genoeg zijn dan moet je het er gewoon uithalenxD.

06-10-2009, 12:33



Citaat door anonumous__:
Dat heb ik laten doen... 3 maanden eerder als ik het goed heb. Het is nu alweer bijna 2 jaar terug en mn tanden zijn nog steeds recht. Je moet ervoor zorgen dat je zo een ijzeren draadje (spalk) krijgt achter je tanden. Die zorgen ervoor dat je tanden niet scheef gaan staan.



Ik heb begrepen dat ik geen spalkje krijg als ik de behandeling voortijdig stopzet. Terwijl je er gwn zelf voor moet betalen toch?

06-10-2009, 12:40

Citaat door Moslima4ever:
Laat het gewoon totdat de ortho het zegt, of niet?



Mijn tanden en kiezen staan al helemaal recht. En mijn ortho wil dat ik de beugel nog 16 maanden door ga met de behandeling! Vandaar dat ik erover twijfel...

06-10-2009, 12:48
Ff een vraagje dames..

Kan je ook een nacht beugel krijgen van de tandarts als je daarom vraagt?

06-10-2009, 12:59
Heb ik ook gehad, als ik jou was zou ik hem gewoon in houden, minstens twee jaar! mij werd gezegt dat ik 2jaar in moest na amper 1jaar mocht het eruit en gingen me tanden weer scheef staan, nou heb ik er weer een! dus als je het doet doe het meteen goed. dus blijf ze dragen meid!

06-10-2009, 14:36

Citaat door Dounya-Helwa:
Ik heb begrepen dat ik geen spalkje krijg als ik de behandeling voortijdig stopzet. Terwijl je er gwn zelf voor moet betalen toch?



Je betaalt er idd wel zelf voor. Ik vind het onzin dat je geen spalkje krijgt. Dat hoor je gwn te krijgen zodra jij je beugel eruit haalt. Of tenminste een nachtbeugel(dat raad ik je niet aan). Hoelang heb je die beugel al?

06-10-2009, 15:52

Citaat door Dounya-Helwa:
Mijn tanden en kiezen staan al helemaal recht. En mijn ortho wil dat ik de beugel nog 16 maanden door ga met de behandeling! Vandaar dat ik erover twijfel...


Ooww dat is een ander verhaal.. 16 maanden?! Ik zou het wel eerder weg laten halen ALS ik dat spalkje aan de achterkant kreeg. Maar zoniet dan zou ik het echt niet doen, je tanden gaan later scheef staan, is gebeurt bij een vriendin.


06-10-2009, 16:49
Me beugel mag er over 4 weken uit, maar dat wouden ze niet doen totdat ik met een goede reden kwam. En nu krijg ik gewoon spalk boven en beneden. En moet ik om de week naar de ortho.

06-10-2009, 22:20

Citaat door miszz_beni_said:
Me beugel mag er over 4 weken uit, maar dat wouden ze niet doen totdat ik met een goede reden kwam. En nu krijg ik gewoon spalk boven en beneden. En moet ik om de week naar de ortho.



En wat is die goede reden, als ik vragen mag?
Want ik wil de mijne er ook eerder uit laten hale

07-10-2009, 00:15



Citaat door _Tarifucht_:
Ff een vraagje dames..

Kan je ook een nacht beugel krijgen van de tandarts als je daarom vraagt?
Ik zou het echt niet weten meid. Bel anders voor de zekerheid nog ff na

07-10-2009, 00:23

Citaat door Lamyya:
Heb ik ook gehad, als ik jou was zou ik hem gewoon in houden, minstens twee jaar! mij werd gezegt dat ik 2jaar in moest na amper 1jaar mocht het eruit en gingen me tanden weer scheef staan, nou heb ik er weer een! dus als je het doet doe het meteen goed. dus blijf ze dragen meid!


Maar ik vind het zo zonde om dat ding in te houden terwijl mijn tanden en kiezen al recht staan . Zijn jou tanden weer scheef gaan staan terwijl jij een spalkje/nachtbeugel had. Of had je geen van beiden?

07-10-2009, 00:32

Citaat door anonumous__:
Je betaalt er idd wel zelf voor. Ik vind het onzin dat je geen spalkje krijgt. Dat hoor je gwn te krijgen zodra jij je beugel eruit haalt. Of tenminste een nachtbeugel(dat raad ik je niet aan). Hoelang heb je die beugel al?


Ik heb de beugel ietsjes meer dan 1 jaar in. Hoezo raad je een nachtbeugel niet aan meid? Slechte ervaringen ermee?


Pagina's : [1] 2