Bekijk volle/desktop versie : Tradities



Pagina's : [1] 2

05-10-2009, 10:42
Hallo dames,

Ik zou heel graag op mijn bruiloft een aantal traditionele elementen willen toevoegen. Nou kom ik zelf uit Al Houceima, zijn er in die omgeving bepaalde kledingstylen of dingen die gedaan worden.
Het enige wat m'n moeder me kon vertellen was dat ze opgehaald werd op een paard en ik heb foto's gezien van bruidjes met een soort van puntmuts op. Zijn er nog andere tradities uit onze cultuur?

05-10-2009, 10:54


up voor jou, fijn dat je dat wilt doen. Persoonlijk vind ik dat altijd leuker om te zien

Ik zou geen tradities uit al hoceima kennen maar hebben jullie niet altijd die twee staarten? misschien dat iets

05-10-2009, 10:55
zoals op de hennadag komt de man .. naar zijn vrouw en brengt een bord vol met henna en een witte kanten doek met zich mee..

het bruidje dient naar het bord van de henna te kijken ... en het kanten witte doek wordt dan over haar hoofd gedaan ... en zo blijft ze een minuut naar de hennabord kijken ....

05-10-2009, 10:57
of als het bruidje opgehaald wordt vanuit huis ... nemen ze een spiegel mee ... het bruidsmeisje loopt vanaf de auto tot aan waar het feest gehouden wordt.---- met de spiegel achter het bruidspaar aan .. dit ivm voor boze ogen ... en geluk voor het bruidspaar

05-10-2009, 10:59


ojaa .. tijdens de henna gebruiken ze eieren ... in de henna .. dus hele eiren gekookt....zetten ze in de henna,.,,,,,dit geeft vruchtbaarheid aan ..

na 7 dagen dienen de bruid en de bruidegom dit op te eten.


oja het bruidje dient na 7 dagen .. naar de resten van de henna in haar bord te bekijken..

05-10-2009, 11:00
ojaa .. een armband .. om de suikerklomp heen doen .. dit heeft te maken met het huwelijksnacht .. had ik zo gehoord .. dus een soort symbool voor sex...

suikerklomp is de penis en de armband .. de vagina .-... mensen corrigeer mij want dit heb ik echt zo gehoord ..

05-10-2009, 11:01
ja en de beruchte tyraditie met het doekje de hele feestavond mee zwaaien en dan op de daad w8 ..

05-10-2009, 11:02

Citaat door amira00:
ojaa .. tijdens de henna gebruiken ze eieren ... in de henna .. dus hele eiren gekookt....zetten ze in de henna,.,,,,,dit geeft vruchtbaarheid aan ..

na 7 dagen dienen de bruid en de bruidegom dit op te eten.


oja het bruidje dient na 7 dagen .. naar de resten van de henna in haar bord te bekijken..

die kunnen ze dan gelijk wegdragen naar het ziekenhuis

05-10-2009, 11:26
Bednakt voor de reacties dames. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een echt traditionele bruiloft meegemaakt. Het is toch meestal zo'n standaard bruiloft ofwel een discotheekachtige sfeer ofwel echt islamitisch. Met henna avonden heb ik wel vaak meegemaakt dat die traditioneler gehouden worden. Met de oudere dames (eerste generatie) die spontaan gaan zingen. Vind dat heel erg mooi en een intieme sfeer. Dat zou ik eigenlijk ook voor de bruiloft willen.

Dus graag meer plaatsen. Als mensen plaatjes hebben van traditionele kleding ook heel erg welkom. Een aantal jaar geleden was er een bedrijfje berbersbruidje. Helaas kan ik die niet meer terug vinden.

05-10-2009, 13:30
ik heb in m'n zoektocht de volgende website gevonden: http://www.labeauteberbere.com/bijouterie.html

05-10-2009, 13:54

05-10-2009, 13:55

05-10-2009, 13:56



05-10-2009, 13:57
Pr8 die fotos wauwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

05-10-2009, 13:58
maargoed het moet je ook staan ... dat meid op de foto is een pr8vrouw!

Pagina's : [1] 2