Bekijk volle/desktop versie : 3 kinderen



Pagina's : [1] 2

05-10-2009, 10:25
Hallo moeders wie van jullie heeft er drie kinderen, en hoe is het financieel
bij te houden. hebben jullie nooit spijt gekrgen dat jullie er drie hebben genomen en niet gestop bij twee. ik twijfel namelijk om een derde kind te nemen.

05-10-2009, 10:45



Citaat door bentbladie:
Hallo moeders wie van jullie heeft er drie kinderen, en hoe is het financieel
bij te houden. hebben jullie nooit spijt gekrgen dat jullie er drie hebben genomen en niet gestop bij twee. ik twijfel namelijk om een derde kind te nemen.



ik denk dat er geen enkele moeder is die zegt spijt te hebben om bewust een kind erbij te hebben genomen. Ieder kind is een geschenk uit de hemel een grotere Rizk is er volgens mij niet!

Wij willen inshallah ook voor een 3e gaan maar voorloppig ff niet ivm de drukte en ik wil de kids nu alle aandacht geven die ze verdienen.

05-10-2009, 10:48
ik had 2 kids en wilde een derde, maar kreeg een tweeling, dus nu heb ik 4 kids, tja ze zijn nog klein (oudste is 5 jr) dus financieel is het allemaal nog te doen, maar ik denk later dat het handen vol geld gaat kosten.

daarom insallah wil ik blijven werken en goed sparen voor hun toekomst, dus studie, etc.

05-10-2009, 10:57
elk kind wordt geboren met zijn eigen rizq! Maak je daar maar geen zorgen over!

05-10-2009, 13:48


als je vier kinderen onder de 5 hebt....kan je wel gaan werken...maar hoe doe je dat met oppas...dat gaat je zoveel geld kosten en believe me om positief qua saldo te blijven moet je wel echt minimaal 4.000 á 5.000 euro bruto verdienen...

05-10-2009, 13:51

Citaat door sultana_23:
als je vier kinderen onder de 5 hebt....kan je wel gaan werken...maar hoe doe je dat met oppas...dat gaat je zoveel geld kosten en believe me om positief qua saldo te blijven moet je wel echt minimaal 4.000 á 5.000 euro bruto verdienen...


ik werk al (nu nog verlof), en mijn kinderen gaan allemaal naar de KDV/BSO, en geloof me het valt allemaal mee wat het me kost, namelijk 400 euro per maand en ze gaan dan 3 dagen in de week, en wij hebben een normaal modaal inkomen.

05-10-2009, 13:55

Citaat door Amoura:
ik werk al (nu nog verlof), en mijn kinderen gaan allemaal naar de KDV/BSO, en geloof me het valt allemaal mee wat het me kost, namelijk 400 euro per maand en ze gaan dan 3 dagen in de week, en wij hebben een normaal modaal inkomen.


je betaalt 400 na aftrek van de kinderopvangtoeslag zeker he.

05-10-2009, 13:57

Citaat door Mienier_Kaktus:
je betaalt 400 na aftrek van de kinderopvangtoeslag zeker he.


ja, het is niet te geloven, maar ik krijg dus van de belasting 2774 euro op mijn rekening iedere maand, zodat ik opvang kan betalen, zo krom.............het is bijna het dubbele van wat ik per maand verdien

05-10-2009, 14:00
jah ik ken het...wij twijfelen ook afentoe

vooral omdat het me best druk lijkt

05-10-2009, 14:00
wat een westerse overgenomen tralalala wat misschien een derde kind, wat financieel haalbaar?
allah geeft elke kind elbaraka, zo moet je gaan denken, dan komt alles goed inshallah
onze ouders hadden 8 a 9 kinderen, zij hebben het tog ook goed gedaan, ik kwam ook niks tekort als kind van 8 zussen en broers, en jij praat over een mogelijke derde kind....

dit is geen aanval hoor maar ben gewoon zo verbaasd in hoe mensen tegenwoordig denken en nee ben geen oude griet, ben 29 jaar en moeder van 2 hamdolilah

05-10-2009, 14:02

Citaat door Amoura:
ja, het is niet te geloven, maar ik krijg dus van de belasting 2774 euro op mijn rekening iedere maand, zodat ik opvang kan betalen, zo krom.............het is bijna het dubbele van wat ik per maand verdien



dan zou k maar heel snel kijken hoe de vork in de steel zit, straks moet je alles gaan terugbetalen, is algemeen bekend dat belastingdienst heel veel fouten maakt en na een jaar of zoveel komen ze aan je deur, met de vraag of je al dat geld dat je teveel kreeg wilt terugbetalen.
je zou niet de eerste zijn....

05-10-2009, 14:05

Citaat door absami_2001@hot:
dan zou k maar heel snel kijken hoe de vork in de steel zit, straks moet je alles gaan terugbetalen, is algemeen bekend dat belastingdienst heel veel fouten maakt en na een jaar of zoveel komen ze aan je deur, met de vraag of je al dat geld dat je teveel kreeg wilt terugbetalen.
je zou niet de eerste zijn....


nee, gelukkig zit ik al heel lang bij een erkend KDV en de belatingdienst heeft al eerder een definitieve berekening gemaakt en ik moest toen maar 150 euro terugbetalen, ik ga er vanuit dat het klopt.

05-10-2009, 14:07



Citaat door Amoura:
nee, gelukkig zit ik al heel lang bij een erkend KDV en de belatingdienst heeft al eerder een definitieve berekening gemaakt en ik moest toen maar 150 euro terugbetalen, ik ga er vanuit dat het klopt.




ok dan, ik hoop het voor je, ik ben altijd zo voorzichting met die gasten..
ze maken echt heel veel fouten, ik ken iemand die moest 3000e afdokken, uiteraard in termijnen maar tog, het is niet leuk als t je overkomt.
krijgen is lekker maar tog, zeker weten of je er ook echt recht op hebt.

05-10-2009, 14:10
ik heb alhamdoulillah 3 kinderen en ik heb nooit gekeken of we het wel zouden redden...

Waarom? We eten, drinken hebben kleding, medicijnen, een dak boven je hoofd..

Dat is heeel belangrijk, en natuurlijk gezondheid en gelukkig zijn..

niet het geld!!

05-10-2009, 14:12
ja dat bedoel k dus, als ik straks een derde wil nemen, ga ik heus niet in mijn administratie kijken of ik het financieel kan redden.

Pagina's : [1] 2