Bekijk volle/desktop versie : Heb de MEEST RARE vraag ooit over het gebed, maar dit is héél serieus!!



05-10-2009, 00:58

Citaat door prettybaby:
SoebhanAllah sinds ik bid broeders en zusters voel ik me goed amdoulillah en de slechte mensen in men leven verdwijnen, Allah beschermt me en de goede mensen komen terug in men leven, alle dank aan ALLAH de Heer der Werelden..

Nu men volgende vraag is (en dit is een superserieuze vraag, ALLAH is men Getuige)...
Citaat:


Ik wil dat bolletje niet op men voorhoofd krijgen... Julie weten wel wat ik bedoel, mensen die vaak bidden krijgen met de jaren zo een gebedsplek op hun voorhoofd..
Ik heb een héél gevoelige huid en na het gebed ziet die plek van soejoed altijd lichtjes rood, maar amdoulillah gaat dit weg. Ik smeer men gezicht ook elke morgend en avond in met hydraterende zalf..

Enige suggesties??? (en ik herhaal, dit is insha'ALLAH een heel SERIEUZE vraag)

Barakallahoe fiekoem
.

05-10-2009, 01:05


Bolletje??? : ))))

Je bedoelt die "sujuud teken". Dat is een wond op de voorhoofd, wegens teveel prostraties.

Er zijn mensen die hun voorhoofden over de grond heen en weer schuiven om die teken te krijgen, zodat mensen zeggen: "Masha'Allaah! Hij is een aanbidder!" Dit is shirk al-ashgar.

Ik heb gehoord dat Imam Malik iets zachts onder zijn voorhoofd zou plaatsen, uit ANGST dat zo'n sujoed teken op zijn voorhoofd komt ...

05-10-2009, 03:49

Citaat door prettybaby:
jaah soebhanAllah, maar ik wil dat teken gewoon niet vind het niet mooi..
Er is niks mis mee met zo'n sjuud teken, het heeft ook niet te maken dat iemand veel bid. Het heeft inderdaad te maken dat je gewoon te gevoelig huid hebt voor sjuud. Daar is niks mis mee. Ik heb trouwens ook zo'n sujuud teken als je zo mag noemen. Bij mij is inmiddels al bruin geworden en ik maak me er niet meer zo druk om. Je moet alleen uit kijken dat je niet mee gaat prokken want dan ben je wel verkeerd bezig.

05-10-2009, 04:00

Citaat door sangar:
Bolletje??? : ))))

Je bedoelt die "sujuud teken". Dat is een wond op de voorhoofd, wegens teveel prostraties.

Er zijn mensen die hun voorhoofden over de grond heen en weer schuiven om die teken te krijgen, zodat mensen zeggen: "Masha'Allaah! Hij is een aanbidder!" Dit is shirk al-ashgar.

Ik heb gehoord dat Imam Malik iets zachts onder zijn voorhoofd zou plaatsen, uit ANGST dat zo'n sujoed teken op zijn voorhoofd komt ...


Ik zou eerder denken aan ria, dan aan shirk al ashgar.
Maar wie ben ik omdat te klacificeren.

05-10-2009, 10:31



Citaat door prettybaby:
SoebhanAllah sinds ik bid broeders en zusters voel ik me goed amdoulillah en de slechte mensen in men leven verdwijnen, Allah beschermt me en de goede mensen komen terug in men leven, alle dank aan ALLAH de Heer der Werelden..

Nu men volgende vraag is (en dit is een superserieuze vraag, ALLAH is men Getuige)...
Ik heb een héél gevoelige huid en na het gebed ziet die plek van soejoed altijd lichtjes rood, maar amdoulillah gaat dit weg. Ik smeer men gezicht ook elke morgend en avond in met hydraterende zalf..

Enige suggesties??? (en ik herhaal, dit is insha'ALLAH een heel SERIEUZE vraag)

Barakallahoe fiekoem


Bolletje haha so een rondje bedoel je. Ik zie dat als een soort 'speciale' stempel. Maar ik kan begrijpen dat je het vervelend vind. Misschien kan je op een hele zachte tapijtje bidden, want volgens mij krijg je een rooie plek doordat je tapijtje te ruw was. en voor het bidden nog een cremmetje smeren..

05-10-2009, 10:33
Ik vraag me af waarom de dames er niet zo veel last van hebben? Misschien een ander huid ofso?!

05-10-2009, 13:43
Ik heb dat ook. Vervaagt vanzelf (bij mij dan). Je moet niet te veel druk op je voorhoofd zetten als je de sudjuud verricht, maar wel de grond raken natuurlijk.

05-10-2009, 13:44

Citaat door miss_ielhem:
Ik vraag me af waarom de dames er niet zo veel last van hebben? Misschien een ander huid ofso?!


Wij krijgen bescherming van de hijaab bij ons voorhoofd, dan raakt het niet de ruwe vloer/gebedskleden. Maar dan nog kan je het krijgen als je n gevoelige huid hebt, maar wel minder.