Bekijk volle/desktop versie : Hoeveel wil jij betalen/ontvangen aan sadaaq/bruidssom.



Pagina's : [1] 2 3 4 5

31-05-2004, 13:27
Hoeveel wil jij betalen/ontvangen aan sadaaq (bruidssom). (Bericht #)

Hallo mensen.

Ik zie tegenwoordig dat er grote verschillen zitten in de sadaaq
dat men geeft.
Bepaalde streken geven meer dan het ander.

Een vriendin is pas getrouwd en heeft 5000 euro gekregen wat ze
overigens te weinig vondt.
Me nicht heeft 6000 euro gekregen, maar me buurmeisje weer 3000 euro.

En mijn vriend heeft 7000 euro moeten betalen.

Nu is me vraag aan jullie, wat is normaal bij jullie.
En om te checken of het streekgebonden is wil ik jullie ook vragen om erbij te vermelden waar jullie vandaan komen.

Ik kom uit Temseman en bij ons is het gemiddeld 5000 of 6000 euro.


groetjes Abdu

31-05-2004, 13:37


:schok: :schok:


das veel!

bij ons is dat 2500euro en dat moet ik zeker NIET HEBBEN.


beste vrouw is wiens sadaq makkelijk is, en niet de vrouw die man makkelijkste kan kaalplukken...but hé....dat is mijn mening.



31-05-2004, 13:55
Bij ons in de familie is 5000 euro gewoonlijk , m n sis had een uitzondering van 8000 euro ..

We zijn ait bouyachie uit arouit , onze streek heet afsoe , in het arabisch qerwaw genaamd..

31-05-2004, 13:58
nou bij ons in de familie allemaal boven de 8000 euro. 2500 is wel erg weinig he.

greetzzz moi

31-05-2004, 14:28


wajoe dat is veel geld 5000euro en derboven.
wij doen onder de 5000euro meer dan genoeg.

31-05-2004, 14:46
Salaam.

Dus die bedragen die ik opnoemde zijn normaal.

Ik heb gemerkt dat mensen uit de grote stad dus Nador of
Alhoceima toch wat meer vragen/ontvangen dan mensen uit
dorpjes in arif.

Maar komop zusters en broeders, ik wil meer bedragen zien.


31-05-2004, 14:46
Als gaf hij me 1 cent .., dan nog vind ik het genoeg! Ik trouw met hem en niet met zijn geld..~! Maar het moet nou eenmaal volgens de wet van de islam!

31-05-2004, 15:35
gemiddelde prijs is +- 5000 € mr das gewoon overdreve nr mn mening! vr mn sadaq wil ik echt ni zoveel ontvange, hetgeen hij kan geve is hetgeen ik wil, al wast mr een dadel... lhmd!

ik kom van hoceima

Tatou.

31-05-2004, 15:49
poe hee wat een bedragen.

I ben al heel blij met mijn mannetje voor mij is geld niet aan de orde

31-05-2004, 16:33
Ik krijg inschaalah 3000 euro, omdat hij het wil geven. MIjn vader zei tegen hun ik ben geen boer die een koe verkoopt, wat jullie willen geven mogen jullie geven.

31-05-2004, 16:42
streek streek jullie praten allemaal over streek ik praat over moslim zijnde

en doe mij maar onder de 500 euro!!!!!

31-05-2004, 16:56
Sdaq hoeft niet zoveel te bedragen. Het is wat een man kan betalen. En die bedragen die hier worden opgenoemt zijn vrij hoog. Je hoeft je man niet kaal te plukken voordat je een toekomst met hem hebt opgebouwt.

Geld gaat op, het gaat om hoe jij en je vrouw met elkaar leven. Sdaq is verplicht, maar het is ook iets wat iemand kan geven. Straks ben je getrouwd en dan deel je toch alles met elkaar.

Ik ben zelf Tangawia, maar het heeft niets met je afkomst te maken. Mensen die maken het zelf zo extreem. Dit gebeurt overal, het heeft gewoon met een persoon zelf te maken en hoeveel iemand wil of kan geven.

Ma3a salama

31-05-2004, 19:29



Citaat:
Origineel gepost door snoopie
Ik krijg inschaalah 3000 euro, omdat hij het wil geven. MIjn vader zei tegen hun ik ben geen boer die een koe verkoopt, wat jullie willen geven mogen jullie geven.
Daar ben ik het 1000% mee eens. Ik weet zeker dat mijn vader hetzelde zal zeggen...

Mijn vader hoeft echt geen bod op mij te doen. Ik ben niet te koop!! Het is maar dat het moet van de islam, anders hoefde het echt niet van mij.........

31-05-2004, 21:47

Citaat:
Origineel gepost door Abdurahman
Hoeveel wil jij betalen/ontvangen aan sadaaq (bruidssom). (Bericht #)

Hallo mensen.

Ik zie tegenwoordig dat er grote verschillen zitten in de sadaaq
dat men geeft.
Bepaalde streken geven meer dan het ander.

Een vriendin is pas getrouwd en heeft 5000 euro gekregen wat ze
overigens te weinig vondt.
Me nicht heeft 6000 euro gekregen, maar me buurmeisje weer 3000 euro.

En mijn vriend heeft 7000 euro moeten betalen.

Nu is me vraag aan jullie, wat is normaal bij jullie.
En om te checken of het streekgebonden is wil ik jullie ook vragen om erbij te vermelden waar jullie vandaan komen.


groetjes Abdu [/B]
[FONT=courier new" -->Wil je met me trouwen



Trouwens die absurd hoge bedragen die werden opgenoemd zijn 'super overdreven' je trouwt niet met een Firauwn la hawla wa la qwata ila bilah!.

31-05-2004, 22:36
hoi ik kom uit arouit, en ik heb toendertijd 5000 gulden gekregen. Ben ik heeeeel blij mee en het was maar goed ook, anders had mijn man zich in de schulden moeten steken om mijn sadaaq te betalen en dat is naar mijn mening niet de bedoeling van een sadaaq. en 8000 euro? is dat niet erg veeeeeeeeeel? kun je dat niet beter in de toekomst investeren, een stuk grond in marokko kopen, studiekosten voor kinderen of zoiets?????

Pagina's : [1] 2 3 4 5