Bekijk volle/desktop versie : Loempia's voor her-gebruik altijd open!



Pagina's : [1] 2

01-10-2009, 15:30
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de Loempia's niet open gaan als ik ze de volgende dat wil frituren. Tips erg welkom!!!

01-10-2009, 16:21


smeer ze met meel en water

of eigeel

01-10-2009, 16:38
Als je ze uit de diepvries haalt moet je ze niet eerst ontdooien maar zo in de pan gooien. Dan gaan ze ook niet meer open

01-10-2009, 16:45
Thanks Kippenkont!! Ik heb dat echter al geprobeerd maar als nog gaan ze open. do you have other suggestions?

01-10-2009, 16:45



Citaat door soufian24:
Thanks Kippenkont!! Ik heb dat echter al geprobeerd maar als nog gaan ze open. do you have other suggestions?



Met wat plak je ze dicht als je ze oprolt?

01-10-2009, 16:49
Gewoon met meel en water. Kijk als ik ze vers heb gemaakt en ik bak ze dezelfde dag.is het geen probleem.. Maar als ik de overgebleven loempia's in de diepvries doe om het voor een andere keer te gebruiken. dan gaat dat meestal mis. Ze gaan meestal in het midden open.

01-10-2009, 16:52

Citaat door soufian24:
Gewoon met meel en water. Kijk als ik ze vers heb gemaakt en ik bak ze dezelfde dag.is het geen probleem.. Maar als ik de overgebleven loempia's in de diepvries doe om het voor een andere keer te gebruiken. dan gaat dat meestal mis. Ze gaan meestal in het midden open.


Vreemd...ik maak ze zelf ook op die manier, dus met meel en water. En als ik ze uit de diepvries haal gooi ik ze zonder te ontdooien in de hete olie en ze gaan niet open. Ik zou niet weten waar het aan kan liggen

01-10-2009, 17:08
Ja me too..Maar thanks for your speedy reply!!! Waarschijnlijk vul ik mijn loempia's te veel, waardoor er vocht vrij komt. I dont know :s

01-10-2009, 17:20
Iemand anders die ook hetzelfde heeft.. Come on ladies. This really frustrates me..haha

01-10-2009, 21:24
ik doe altijd voor de loempias die ik ga bewaren een vel door de helft en daar rol in ze nog een keer in dus nog een extra halve vel dat werkt echt
en dan gaan ze niet kapot en wanneer je ze gaat bakken niet eerst laten ontdooien maar alleen schoon vegen met keuken rol voor het geval dat er ijs op zit en dan in hete olie bakken

01-10-2009, 21:44
Ik had dit eerst ook altijd, maar dat komt omdat de vulling nog nat is, je moet de vulling in een vergiet doen en goed laten uitlekken, er moet geen vocht inzitten en de vulling moet droog zijn..

dan gaan ze niet meer open

02-10-2009, 11:18
Of wat je ook kan doen. Je moet gewoon de loemiaatjes vers maken die je gaat eten. EN de rest van de vulling doe je in een bakje en die vries je in. (dus niet in vellen doen) Later als je trek hebt in loempiaas ontdooi je dat bakje, en ga je nieuwe loempiaas maken.

Helpt echt.

02-10-2009, 11:23


Ik heb het nooit, ik rol ze met uitgelekte vulling op en plak ze goed dicht met meel en water.

Daarna invriezen en helemaal bevroren afbakken (dus ook niet een minuutje ontdooien) en de olie moet heet genoeg zijn (niet te heet) zodat ze niet open gaan.

02-10-2009, 13:03
vaak zitten er al kleine scheurtjes in als je ze uit de vriezer haaldt,en van elkaar afhaaldt ik doe ze alltijd apart verpakken in plastic zakkjes en dat werkt.

03-10-2009, 16:19
Thanks meiden..Ik ben heel wat wijzer geworden. I will keep you all posted.

Pagina's : [1] 2