Bekijk volle/desktop versie : “Huilen uit angst voor Allah is mij geliefder”



Pagina's : [1] 2

30-09-2009, 19:32
Ka’b Al-Ahbaar heeft gezegd:

لأن أبكى من خشية الله فتسيل دموعي على وجنتي أحب إلى من أن أتصدق بوزني ذهباً
“Te huilen uit angst voor Allah waardoor tranen over mijn wangen vloeien is mij geliefder dan mijn gewicht in goud te schenken in liefdadigheid.”

{”Siyaar A’laam An-Nubala”, 3/490}.

30-09-2009, 20:10


SubhanAllaah..

04-10-2009, 03:22
SubhanAllah.

04-10-2009, 12:03

Citaat door 72rozijntjes:
Want? Voor allah moet je bang zijn???? Waarom? Heeft Allah slechte dingen voor met zijn dienaren ofzo?

Enge of boze god of enge of boze geleerden, ik weet niet wat het is, maar ik weet wel dat het eng is.


De mens heeft vele zonden op zijn geweten, en bang is dat Allah deze niet zal vergeven.

04-10-2009, 12:49



Citaat door 72rozijntjes:
Want? Voor allah moet je bang zijn???? Waarom? Heeft Allah slechte dingen voor met zijn dienaren ofzo?

Enge of boze god of enge of boze geleerden, ik weet niet wat het is, maar ik weet wel dat het eng is.



Ook in de Hebreeuwse Bijbel wordt over "jira shamayim" (de vreze des hemelen) gesproken. "hemelen" slaat op de Schepper. Volgens de Bijbel prees Allaah Abraham en Mozes om hun godvrezendheid en dat ze de weg van rechtschapenheid volgden.

04-10-2009, 14:11
En wie interesseert het een drol wat jij vind?

04-10-2009, 14:30

Barak Allaahoe feek.

Zoals Ibn Al-Qayyim (ra7imahu Allaah ) heeft gezegd:

"Het hart is tijdens zijn reis naar Allah, de Verhevene, net als een vogel. Liefde is zijn hoofd, vrees en hoop zijn twee vleugels. Wanneer het hoofd en de twee vleugels correct zijn, vliegt de vogel elegant. Als het hoofd wordt gescheiden, sterft de vogel, en als de vogel één van zijn vleugels verliest, wordt het een doel voor elk jager of roofdier."

04-10-2009, 15:12

Citaat door 72rozijntjes:
Ik vind dat er in de islam veel nadruk wordt gelegd op angst. Ik snap best dat men een bepaalde vorm van godvrees moet hebben, maar dat hoeft nog geen angst in te houden. Het moet meer iets zeggen over jouw heiliging van God zelf, het ontzag wat je voor God dient te hebben.
Jezus zegt immers ook: "Wie nog angst kent, kent de ware liefde niet."
En zo is het maar net! God is liefde (tenminste, de bijbelse God) en voor liefde hoeft men nooit bang te zijn.
Als je de liefde omarmt, ga je vanzelf ontzag voor God hebben. Dat klinkt beter dan vrees of die angstzaaierij die je hier veelvuldig tegenkomt over hel en verdoemenis.



Je begrijpt het allemaal verkeerd. Volgens de koran dien je Allaah lief te hebben boven alles en Hem UIT LIEFDE te aanbidden. Als men dit doet, zal men automatisch zonden vermijden omdat je een Geliefde niet wil teleurstellen. Aanbidding echter gaat samen met liefde én ONTZAG. Ontzag hebben voor wie je staat, want als je wérkelijk je Heer kent, zul je Hem vrezen vanwege Zijn Grootheid en uitgestrekte Koninkrijk.

04-10-2009, 16:27
Ga weg misbaksel, je bent door iedereen uitgekotst, get the hint en pleur op.

04-10-2009, 17:24

Citaat door 72rozijntjes:
Blabla..

Altijd typisch, dat gescheld... Zeik.. Zeik..


Altijd typisch, jouw gezeik.

29-10-2009, 20:39
@ Abu Khuzaymah,
Let inshaAllaah de volgende keer beter op je taalgebruik.
Vulgair taalgebruik behoort niet tot een van de eigenschappen van een moslim.

barakaAllaahu fieka.
Het is slechts mijn plicht als jouw zuster in de islaam om je op het goede te wijzen.

Astaw die3aka Allaah.

29-10-2009, 21:08

Citaat door _Musslimaa:
@ Abu Khuzaymah,
Let inshaAllaah de volgende keer beter op je taalgebruik.
Vulgair taalgebruik behoort niet tot een van de eigenschappen van een moslim.

barakaAllaahu fieka.
Het is slechts mijn plicht als jouw zuster in de islaam om je op het goede te wijzen.

Astaw die3aka Allaah.


Ik zal er proberen op te letten. En het feit dat je aan je plicht voldoet, is gewaardeerd.

29-10-2009, 22:12



Citaat door _Musslimaa:
@ Abu Khuzaymah,
Let inshaAllaah de volgende keer beter op je taalgebruik.
Vulgair taalgebruik behoort niet tot een van de eigenschappen van een moslim.

barakaAllaahu fieka.
Het is slechts mijn plicht als jouw zuster in de islaam om je op het goede te wijzen.

Astaw die3aka Allaah.


Zustet als je hem wilt adviseren kan je dat beter via een groene puntje doen of dergelijke en niet openbaar dat behoort tot de etiquette van het geven van adviezen

30-10-2009, 01:36

Citaat door Nadori.:
Zustet als je hem wilt adviseren kan je dat beter via een groene puntje doen of dergelijke en niet openbaar dat behoort tot de etiquette van het geven van adviezen



Adviezen geven mag ook in het openbaar, daardoor kunnen ook anderen broeders en zusters zien dat het niet goed is wat hij doet, en dat zal ze er insha'Allah van weerhouden. Ik hoop dat je me begrijpt broeder.

wa alaikoem oe salaam.

30-10-2009, 09:47

Citaat door TrotseBerberse_:
Adviezen geven mag ook in het openbaar, daardoor kunnen ook anderen broeders en zusters zien dat het niet goed is wat hij doet, en dat zal ze er insha'Allah van weerhouden. Ik hoop dat je me begrijpt broeder.

wa alaikoem oe salaam.


Zo hoor je ook om te gaan met haar/hem/het, dus niks mis mee.

''Adviseer me alleen als we alleen zijn. Doe het niet tegenover alle mensen. Een advies aan mij in het openbaar is een soort kleineren waar ik niet naar luister. Als je hiermee geen rekening houdt moet je niet verbaasd zijn als ik jouw advies naast me neerleg.'' - Imaam ash-Shafi'i

wassalaam.

Pagina's : [1] 2