Bekijk volle/desktop versie : Ze zeggen wel innerlijk is belangrijker maar als je lelijk bent word je uitgekotst



Pagina's : [1] 2

29-09-2009, 23:30
door deze maatschappij. Ik ben lelijk. En dan bedoel ik niet, oei ik ben dik. Ik heb kroeshaar en een te grote neus, maar echt lelijk. Bijna misvormd. Mijn linkerkant van mijn gezicht is anders dan de rechterkant. Mjn neus en lip staan hoger aan de rechterkant, Weet niet of ik het goed heb uitgelegd. verder ben ik dik. Niet mollig of stevig maar echt dik 118 kilo om precies te zijn. Mijn haar is oorlengte lang en kroes. Ik ben van die donkere marokannen. Ook dat nog ja want wij worden vaak gediscrimineerd door onze eigen landgenoten. De blankere die zich daardoor beter voelen.

Nu probeer ik postitief te zijn. Het opbrengen om naar school te gaan waar ik echt kapot gemaakt wordt. heel vaak is me verteld dat ik beter dood kan zijn. Mijn eigen moeder haat me ook. Ik heb twee zusjes die er dan redelijk normaal uitzien. Een heeft een iets lichtere huidskleur en beter haar die is dan ook het lievelingetje.

Als ik in de spiegel kijk ben ik alles behalve blij met wat ik zie. Ik weet dat ik lelijk ben maar ik weet ook dat er in die lelijkheid een goed mens zit. Ik ben gevoelig, begaan met mensen maar ik krijg geen kans. Mensen willen niet met me gezien worden, zelfs mijn eigen familie.

Wat een Klote Wereld. god heeft me zo geschapen maar de mens accepteert me niet.

29-09-2009, 23:32


Ik begrijp dat niet. Moeders die hun eigen bloed haten.

29-09-2009, 23:34
Dit is gewoon verzonnen.

29-09-2009, 23:34

Citaat door Miryam17:
Je hebt jezelf te vaak bekritiseerd dat je het bent gaan geloven. Als je dik bent, doe er wat aan! Ga sporten, let op je voeding.. ga jezelf waarderen als mens!


Als je niet van jezelf houd, straal je dat niet naar buiten toe..

Ghair inshaAllaah, en succes!



Het gaat niet om te dik zijn. Ik ken genoeg dikke meisjes die heel mooi zijn.

29-09-2009, 23:35


Ach meid trek je niets aan van wat mensen over je zeggen, geloof in jezelf,Zolang je maar van jezelf houdt, is eigenlijk meer dan genoeg,en onthoud niemand is perfect en niemand is lelijk, dus jij ook niet!!!!..

29-09-2009, 23:36
Lieverd, pm me maar als je iemand nodig hebt om mee te praten. Of een vriendin nodig hebt..

29-09-2009, 23:36
Als je dit meent..dan heb ik een paar tips voor je:

1. Accepteer eerst jezelf, laat dan anderen jou accepteren.
2. Neem aan chi-behandeling voor je haar of een krulpermanent, en draag daarover een hijaab.
3. Verbeter stap voor stap je eetpatroon en ga sporten.
4. Creeër een egale huid. Donkere mensen zijn ook mooi, anders had Allah swt ze niet gemaakt. Voorbeeld: Naomi Campbell( Al is dat niet het voorbeeld, dat in combinatie met Allah genoemd zou moeten worden, maar zij is ook donker en toch mooi)
5. Koop leuke kleren. Kleren maken de man(Vrouw in dit geval)

Als je je best hebt gedaan, zie je resultaat. Dat resultaat voel je ook. Hierdoor ga je je zelfverzekerd gedragen. Dit straal je uit. Dát is pas wat je mooi maakt.

29-09-2009, 23:37
Meid, uiterlijk vergaat toch op een dag. Je innerlijk doet er toe, en ik begrijp wat je bedoelt. Maar zoals Miryam17 al zei je bekritiseert jezelf teveel en gaat het daadwerkelijk ook geloven. Als je nog prive wilt praten, pm-en mag altijd.


29-09-2009, 23:37
Doe er wat aan.

29-09-2009, 23:37

Citaat door iedereenhaatme:
door deze maatschappij. Ik ben lelijk. En dan bedoel ik niet, oei ik ben dik. Ik heb kroeshaar en een te grote neus, maar echt lelijk. Bijna misvormd. Mijn linkerkant van mijn gezicht is anders dan de rechterkant. Mjn neus en lip staan hoger aan de rechterkant, Weet niet of ik het goed heb uitgelegd. verder ben ik dik. Niet mollig of stevig maar echt dik 118 kilo om precies te zijn. Mijn haar is oorlengte lang en kroes. Ik ben van die donkere marokannen. Ook dat nog ja want wij worden vaak gediscrimineerd door onze eigen landgenoten. De blankere die zich daardoor beter voelen.

Nu probeer ik postitief te zijn. Het opbrengen om naar school te gaan waar ik echt kapot gemaakt wordt. heel vaak is me verteld dat ik beter dood kan zijn. Mijn eigen moeder haat me ook. Ik heb twee zusjes die er dan redelijk normaal uitzien. Een heeft een iets lichtere huidskleur en beter haar die is dan ook het lievelingetje.

Als ik in de spiegel kijk ben ik alles behalve blij met wat ik zie. Ik weet dat ik lelijk ben maar ik weet ook dat er in die lelijkheid een goed mens zit. Ik ben gevoelig, begaan met mensen maar ik krijg geen kans. Mensen willen niet met me gezien worden, zelfs mijn eigen familie.

Wat een Klote Wereld. god heeft me zo geschapen maar de mens accepteert me niet.



Het is jammer dat je zo onzeker bent en juist die onzekerheid maakt je kapot en is voor anderen een handig iets om jouw leven zuur te maken..
Het is niet nodig.. Die knappe meiden, die zijn pas lelijk...Merendeel heeft een hart die zo zwart is dat je er bang van wordt...

29-09-2009, 23:38

Citaat door Miryam17:
Prachtige ogen mashaAllaah (o.t)

hoe weet je dat? verzonnen?


Ja heee mijn prachtige nichtje!!!

Dit kan niet waar zijn omdat in elk situatie, hoe slecht die ook is, er altijd een lichtpuntje te vinden is. hoe klein die puntje maar ook is...
Anders zou de mensheid al lang uitgestorven zijn

29-09-2009, 23:39

Citaat door verdwaalde:
Ja heee mijn prachtige nichtje!!!

Dit kan niet waar zijn omdat in elk situatie, hoe slecht die ook is, er altijd een lichtpuntje te vinden is. hoe klein die puntje maar ook is...
Anders zou de mensheid al lang uitgestorven zijn



Ik snap je conclusie niet maar dit is niet verzonnen

29-09-2009, 23:40


Zoals een paar keer hierboven wordt genoemd, hoe vaker het tegen je zelf gaat zeggen hoe meer je het ook zelf gaat geloven. Iedereen heeft wat moois, iedereen is mooi. Alles wat Allah heeft gemaakt is mooi Masha`Allah.

29-09-2009, 23:40

Citaat door iedereenhaatme:



Ik snap je conclusie niet maar dit is niet verzonnen



Je snapt het niet...

29-09-2009, 23:40
Lelijkheid bestaat niet. Je moet ten 1e tevreden zijn over jezelf. Om dat te bereiken denk ik echt dat je in een praatgroep moet zitten die ook met deze dingen kampen.

Pagina's : [1] 2