Bekijk volle/desktop versie : hoe gaan jullie om met..........



Pagina's : [1] 2

28-09-2009, 22:09
Jehova getuigen?


Gooi je de deur dicht of probeer je ze netjes af te wimpelen?


Ik zeg maar 1 keer dat ik geen tijd heb en als ze dan nog doorzeveren doe ik de deur dicht.

28-09-2009, 22:25



Citaat door Surfster:
Jehova getuigen?


Gooi je de deur dicht of probeer je ze netjes af te wimpelen?


Ik zeg maar 1 keer dat ik geen tijd heb en als ze dan nog doorzeveren doe ik de deur dicht.



ligt aan mijn gemoedstoestand. Vaak stuur ik ze weg. 1 keer zei ik, ik heb geen interesse ik heb al een religie en wilde de deur dichtdoen. Maar hij vroeg mij zo ...... oooh ja, welke? ik had gewoon mijn hijaab op.

Een andere keer deed mijn zusje open en ik zat binnen, zonder hijaab. Deze jehova getuige opende het gesprek met een vraag. Of wij denken dat er ooit vrede zal zijn. Mijn zusje zei, ja dat weet ik wel zeker, want Allah heeft de overwinning aan de moslims beloofd. Dus zodra de moslims heersen, zal er wel vrede moeten zijn.

Daarna raakten ze in gesprek over het gebruik van geweld. Hij vroeg wat doen jullie als er geweld tegen jullie wordt gebruikt. Ik zei (vanuit de woonkamer, vond het wel interessant), dan gebruiken wij geweld terug. Allah zegt in de Qoraan een oog voor een oog, een tand voor een tand.......etc

Hij vertelde ons dat jehova's dit niet doen. Want jehova's geven je de andere wang. Ik zei, dat is onrealistisch, als je wordt aangevallen sla je terug. Jouw leven heb je niet zomaar gekregen. Ik vroeg hem, of er dan geen situaties denkbaar zijn, waarin hij wel voor zichzelf op zou komen. Hij zei toen, ja ik stel me zo voor, als iemand mijn vrouw zou aanranden, dat ik dan niet mijn andere wang zal bieden, maar dan stap ik misschien buiten de religie. Ik had mijn taak volbracht, hij had wat geleerd en kon weer gaan.

28-09-2009, 22:27
heb ik nog nooit aan de deur gehad

28-09-2009, 22:28
ze stonden toevallig vorig week bij mij aan de deur , er was een mevr, bij en die sprak mij aan in het arabisch, maar ik heb netjes gezegd dat ik geen intresse had. miisschien dat ik ze een keer binnen laat voor een gesprek?

28-09-2009, 22:29


Zo die blijven echt plakken joh Wat dat betreft ben ik echt te vriendelijk.

28-09-2009, 22:30
Mijn vader laat ze naar binnen. Wij horen het gepraat dan boven, komen zo naar beneden. Zien de Jehova getuigen zitten en gaan ook zo weer naar boven in de vroege ochtend.

Paps praat met ze, hele praatjes. In plaats van dat zij het woord doen, doet hij het woord, ze krijgen koffie en daarna mogen ze naar huis.

Ik zeg altijd dat ik al geloof in de islaam en dat niets anders mij zou kunnen overtuigen.. Gaan we nog beetje in discussie en daarna doe ik netjes gesprek stoppen en ga naar binnen

28-09-2009, 22:30
ik poeier ze makkelijk af maar vind echt erg als ze kleine kinderen bij hebben

28-09-2009, 22:32

Citaat door gekke_mama:
ze stonden toevallig vorig week bij mij aan de deur , er was een mevr, bij en die sprak mij aan in het arabisch, maar ik heb netjes gezegd dat ik geen intresse had. miisschien dat ik ze een keer binnen laat voor een gesprek?


oja een arabische sprak me ook aan, vond het wel leuk om mn arabisch te kunnen oefenen, maar had niet zo veel tijd en zin in die onzinnige verhalen.

28-09-2009, 22:33
Zij proberen mij te overtuigen van hun geloof en ik doe hetzelfde terug Uit frustratie gaan ze vanzelf wel weg. Zelfs die boekjes willen ze dan al niet meer geven

28-09-2009, 22:34
Pff!! liep een keer naar mamski toe, was zwanger en zoo moe, dacht ik ga lekker bij yemma rusten! Sprak wa7ed chinees me aan, zegt ze.. spreekt jij nederlands, Ik stop en zeg ja!! SPREEK JIJ NEDERLANDS! mohiem.. hele gesprek met haar gehad en ze was alleen maar verbaast hoe goed nederlands ik sprak! een hele lieve dame was het. ze vroeg zelfs mijn naam en schreef die op. En zij heete amelia.

28-09-2009, 22:35

Citaat door Comet:
Mijn vader laat ze naar binnen. Wij horen het gepraat dan boven, komen zo naar beneden. Zien de Jehova getuigen zitten en gaan ook zo weer naar boven in de vroege ochtend.

Paps praat met ze, hele praatjes. In plaats van dat zij het woord doen, doet hij het woord, ze krijgen koffie en daarna mogen ze naar huis.

Ik zeg altijd dat ik al geloof in de islaam en dat niets anders mij zou kunnen overtuigen.. Gaan we nog beetje in discussie en daarna doe ik netjes gesprek stoppen en ga naar binnen



ik zeg je comet. je hebt goede ouders, masha allah.

28-09-2009, 22:36
Ik heb er toevallig 3maanden geleden één gehad....
Het was op een zaterdag, ze wou niet meer vertekken....
Ik durfde haar niet weg te sturen...
Echt een langdradige vrouw was dat.....
Koffie/thee koekjes..... En ze had het overal alles en nog wat..........
Daarnaast had ik nog een ongeduldige man, die mij dwong haar weg te sturen. En ik kon dat niet.......... Ik doe nooiiiiiiiiiiiiiit meer open voor zulke rare dames...

28-09-2009, 22:38



Citaat door Woestijnroos:
ik zeg je comet. je hebt goede ouders, masha allah.

Dank je.

28-09-2009, 22:38

Citaat door Miramar:
Pff!! liep een keer naar mamski toe, was zwanger en zoo moe, dacht ik ga lekker bij yemma rusten! Sprak wa7ed chinees me aan, zegt ze.. spreekt jij nederlands, Ik stop en zeg ja!! SPREEK JIJ NEDERLANDS! mohiem.. hele gesprek met haar gehad en ze was alleen maar verbaast hoe goed nederlands ik sprak! een hele lieve dame was het. ze vroeg zelfs mijn naam en schreef die op. En zij heete amelia.



haha, nu je dit verteld moet ik denken aan een keer dat ik naar huis liep van mijn werk. Ik stak over bij een zebrapad en naast mij liep wa7ed oud vrouwtje, echt oud moehiem. Ik liep langzamer zodat we tegelijk aan de overkant zouden zijn. ja soms heb ik van die gekke gevoelens van verantwoordelijkheid. Eenmaal aan de overkant aangekomen, keek ze eens goed naar me en zei. ooh wat ben jij een mooie meid en zulk mooi haar. Ik droeg toen nog geen hijaab. Dus ik zo, ooh dank je. En toen drukte ze mij een affiche in de hand. Een uitnodiging om van Jezus te houden.

Thuis aangekomen dacht ik, tfoe ik ben geplayed door die ouwe, ze3ma ik heb mooi haar. Ze wil me gewoon voor haar kerk winnen...........sneaky grandma

28-09-2009, 22:42

Citaat door Woestijnroos:
haha, nu je dit verteld moet ik denken aan een keer dat ik naar huis liep van mijn werk. Ik stak over bij een zebrapad en naast mij liep wa7ed oud vrouwtje, echt oud moehiem. Ik liep langzamer zodat we tegelijk aan de overkant zouden zijn. ja soms heb ik van die gekke gevoelens van verantwoordelijkheid. Eenmaal aan de overkant aangekomen, keek ze eens goed naar me en zei. ooh wat ben jij een mooie meid en zulk mooi haar. Ik droeg toen nog geen hijaab. Dus ik zo, ooh dank je. En toen drukte ze mij een affiche in de hand. Een uitnodiging om van Jezus te houden.

Thuis aangekomen dacht ik, tfoe ik ben geplayed door die ouwe, ze3ma ik heb mooi haar. Ze wil me gewoon voor haar kerk winnen...........sneaky grandma






deze amilia gaf me ook een folder, mskiena ze kon niet eens normaal lezen, en ze werd al op pad gestuurd, Telkens keek ze op haar notitie wat ze tegen een moslim moest zeggen, op een gegeven moment mocht ik gewoon meekijken en toen ik afschied van haar had genomen gaf ze me voor alle zekerheid nog een folder mee.


Lieve mensen zijn het. Rustig en heel uitnodigend.

Pagina's : [1] 2