Bekijk volle/desktop versie : Zelfmoord



Pagina's : [1] 2

28-09-2009, 19:43
Hoe haraam.. is dat
En is dat waar dat je nooit de hemel zal zien noch ruiken als je zelfmoord pleegt?

ma3asalama groet sarah

28-09-2009, 20:36


Asalaam Alikum Wa Rahmat Allah Wa Barakthu,

Geachte zuster,

Zelfmoord is een zekere weg naar de Hel en daar aan is geen ontsnapping. Ta`Ala zegt in de Edele Quran - Surah A-Nisaae
In de naam van Allah, De Erbarmer, De Meest Barmhartige,

29. O, gij die gelooft, gebruikt elkanders eigendom niet met leugen en bedrog maar handelt bij onderlinge overeenkomst. En pleeg geen zelfmoord. Voorzeker, Allah is u Genadevol.

30. En wie dit ook doet bij wijze van overtreding en onrechtvaardigieid, hem zullen Wij in het Vuur werpen; en dat is voor Allah eenvoudig.

31. Als gij de grootste dingen die u verboden zijn vermijdt, zullen Wij uw zwakheden voor u bedekken en u tot een plaats van grote eer toelaten.

Echter indien deze persoon een moslim was (Gelooft in Ta`Ala en de laatste dag en hij/zij deed voorheen goed werk) dan is er kans dat hij/zij niet eeuwig in de hell blijft.

Ta`Ala zegt in De Edele Quran - Surah A-Nisaae
In de Naam van Allah, De Erbarmer, De Meest Barmhartige

48. Waarlijk, Allah vergeeft niet dat men iets met Hem vereenzelvigt, maar Hij zal al hetgeen daarbuiten staat vergeven, wie Hij wil. En wie iets met Allah vereenzelvigt, heeft inderdaad een zeer grote zonde begaan.

Zelfmoord blijft echter een grote zonde in de Islam en dus iets waar wij absoluut van weg moeten blijven. De mensen die zelfmoord plegen komen in de Hell en daaraan is geen ontkoming. Echter zoals eerder gezegd, Ta`Ala vergeeft wie Hij (Subahanhu) wilt indien deze een moslim/gelovig iemand was (gelovend in de Eenheid van God, Hem (Subhanahu) geen deelgenoten toeschrijven).

Wa Salam.

28-09-2009, 20:36
je hebt hellemaal gelijk..

28-09-2009, 21:18

Citaat door Saar0201:
Hoe haraam.. is dat
En is dat waar dat je nooit de hemel zal zien noch ruiken als je zelfmoord pleegt?
Ook als je gewoon dood gaat zal dat nooit lukken.

29-09-2009, 05:18



Citaat door Bonobo:
Ook als je gewoon dood gaat zal dat nooit lukken.


Asalaam Alikum Wa Rahmat Allah Wa Barakthu,

Ik had wellicht gehoor gegeven aan hetgeen u zegt maar het lijkt mij dat u niet verder kunt kijken dan uwe neus lang is en dat isnogood (kijkt uwe foto, hilarisch niet?))

Vertelt eens; Heeft u de Edele Quran gelezen? Weet u van de wetenschappelijke wonderen die deze kent ? Weet u van de Profeet en wat hij (vzmh) teweeg heeft gebracht? Dit terwijl hij (vzmh) slechts een man was, 1400 jaar geleden in een woestijn ver weg van hier, toch ziet miljarden mensen die hem (vzmh) volgen? Zegt u dit niets? Allen zijn fout en u weet beter terwijl u geen kennis hebt van de Islam noch van hetgeen u volgt? Slechts vermoedens en uwe lage verlangens..

Ta`Ala (De Meest Verhevene) zegt in de Edele Quran - Surah: Al-Forqaan
In de naam van Allah, De Erbarmer, De Meest Barmhartige


63. En de dienaren van de Barmhartige zijn zij, die zachtmoedig op aarde wandelen en als de onwetenden hen aanspreken, zeggen zij: "Vrede".


Vrede daarom voor u als ook voor mij en de rest van de mensen hier. Indien u niet gelooft dan het zij zo houdt het voor u. Begrijpt echter waarom u hier reageert en dat u "opzoek" bent en indien u goed bent en goed doet dan zal Ta`Ala (De Meest Verhevene) u Insja`Allah/Godwillend leiden tot de Islam.

Wa Salam.
(vrede)

29-09-2009, 11:26
In wat voor wereld leven wij??? Alhamdolilah maar soms denk ik dat de dood beter is

29-09-2009, 12:22

Citaat door Bonobo:
Ook als je gewoon dood gaat zal dat nooit lukken.



heb je het nou over mij?????????????????????????????
Jij bent Allah stagfoerellah dus jij weet alles

29-09-2009, 12:23

Citaat door Tahmid:
Asalaam Alikum Wa Rahmat Allah Wa Barakthu,

Geachte zuster,

Zelfmoord is een zekere weg naar de Hel en daar aan is geen ontsnapping. Ta`Ala zegt in de Edele Quran - Surah A-Nisaae
In de naam van Allah, De Erbarmer, De Meest Barmhartige,

29. O, gij die gelooft, gebruikt elkanders eigendom niet met leugen en bedrog maar handelt bij onderlinge overeenkomst. En pleeg geen zelfmoord. Voorzeker, Allah is u Genadevol.

30. En wie dit ook doet bij wijze van overtreding en onrechtvaardigieid, hem zullen Wij in het Vuur werpen; en dat is voor Allah eenvoudig.

31. Als gij de grootste dingen die u verboden zijn vermijdt, zullen Wij uw zwakheden voor u bedekken en u tot een plaats van grote eer toelaten.

Echter indien deze persoon een moslim was (Gelooft in Ta`Ala en de laatste dag en hij/zij deed voorheen goed werk) dan is er kans dat hij/zij niet eeuwig in de hell blijft.

Ta`Ala zegt in De Edele Quran - Surah A-Nisaae
In de Naam van Allah, De Erbarmer, De Meest Barmhartige

48. Waarlijk, Allah vergeeft niet dat men iets met Hem vereenzelvigt, maar Hij zal al hetgeen daarbuiten staat vergeven, wie Hij wil. En wie iets met Allah vereenzelvigt, heeft inderdaad een zeer grote zonde begaan.

Zelfmoord blijft echter een grote zonde in de Islam en dus iets waar wij absoluut van weg moeten blijven. De mensen die zelfmoord plegen komen in de Hell en daaraan is geen ontkoming. Echter zoals eerder gezegd, Ta`Ala vergeeft wie Hij (Subahanhu) wilt indien deze een moslim/gelovig iemand was (gelovend in de Eenheid van God, Hem (Subhanahu) geen deelgenoten toeschrijven).

Wa Salam.



Allah je galik

shokran voor het plaatsen salaam

29-09-2009, 12:23

Citaat door Raniyah_Sunsine:
In wat voor wereld leven wij??? Alhamdolilah maar soms denk ik dat de dood beter is



Echt, ben je van de ellende af... maar iedereen heeft zijn tijd, als je gewoon gedulgig wacht komt het vanzelf niemand ontkomt eraan

29-09-2009, 12:45

Citaat door Saar0201:
Echt, ben je van de ellende af... maar iedereen heeft zijn tijd, als je gewoon gedulgig wacht komt het vanzelf niemand ontkomt eraan


Je moet er alleen wel voor werken, wil je in het hiernamaals gelukkig leven.
En dat is in deze tijd zo moeilijk

29-09-2009, 12:49

Citaat door Raniyah_Sunsine:
Je moet er alleen wel voor werken, wil je in het hiernamaals gelukkig leven.
En dat is in deze tijd zo moeilijk



Ben ik he tniet met je eens, ik vind dat wij het heel moeilijk maken... terwijl het heel makkelijk kan.. Allah je hdiena moeslimien inshallah

29-09-2009, 12:54

Citaat door Saar0201:
Ben ik he tniet met je eens, ik vind dat wij het heel moeilijk maken... terwijl het heel makkelijk kan.. Allah je hdiena moeslimien inshallah


Tuurlijk zijn wij degene die het moeilijk maken, met behulp van de Sitan...

Allah je hdiena oe zamih el mosliemien

29-09-2009, 12:55



Citaat door Raniyah_Sunsine:
Tuurlijk zijn wij degene die het moeilijk maken, met behulp van de Sitan...



ja, en dan te bedenken dat we hem nu er bijna altijd bij betrekken, maar dat hij ons in al agira niet kan helpen, want uiteindelijk doe je het zelf.
Moeilijk inshallah gaan we allemaal dood als moslims

29-09-2009, 13:06

Citaat door Saar0201:
ja, en dan te bedenken dat we hem nu er bijna altijd bij betrekken, maar dat hij ons in al agira niet kan helpen, want uiteindelijk doe je het zelf.
Moeilijk inshallah gaan we allemaal dood als moslims


InchaAllah!!!! Moge Allah(SWT) al onze zonde vergeven en al onze goede daden verwezenlijken!

29-09-2009, 13:22

Citaat door Raniyah_Sunsine:
En dat is in deze tijd zo moeilijk

Jannah is niet goedkoop ...

Pagina's : [1] 2