Bekijk volle/desktop versie : Getrouwde vrouwen en moeders, hoeveel geven jullie uit??



28-09-2009, 12:38

Salaam alaikoem,

Sinds ik alleen woon met mijn kleintjes doe ik nu alles zelf, ook de boodschappen. Maar ik vraag me nou af of ik niet TEveel uitgeef, want ik hou nooit wat over om bijv. te sparen..

Ik ben reuze benieuwd naar hoeveel er ongeveer per week word uitgegeven aan boodschappen en wáár je de boodschappen doet.
Mijn voorkeur is de lidl omdat die niet zo belachelijk duur is, maar helaas is die ietsjes ver bij mij vandaan dus ga ik maar na hoogvliet..

Wil nu serieus zuinig zijn met m'n geld dus misschien leer ik hier wel wat..

broeders mogen trouwens ook reageren hoor.


28-09-2009, 18:45


helaas veel te veel

28-09-2009, 18:46
Waarom hou je niet in Excel bij wat je uitgaven en inkomsten zijn? Weet zeker dat je hierdoor een heldere kijk krijgt op wat je maandelijkse uitgaven zijn.

Verder zo min mogelijk A-merken kopen en in vooral (extra) dingen kopen die in de aanbieding zijn. Ooh en heb gehoord dat boodschappen doen met een boodschappenlijst ook goed werkt.

Denk dat dit beter werkt dan vergelijken met andere gezinnen, want de uitgaven zijn toch inherent aan de gezinsgrootte etc.

Succes ermee

28-09-2009, 18:48

Citaat door oemtarik:
helaas veel te veel





Kun je misschien ook even uitleggen waaróm je teveel uitgeeft..? Zit je daardoor in de schulden? En misschien kan je dan beter een cursus hoe om te gaan met geld volgen..? Bedoel het niet beledigend, juist lief..

28-09-2009, 19:14


Koop alleen wat je nodig hebt en waarvan je zeker weet dat het op word gegeten. Doe niet elke dag boodschappen maar 1 of 2 keer per week. Als je naar de winkel gaat voor brood neem dan 2 euro mee zo voorkom je dat je met een tas naar buiten komt.
Ik geef ongeveer 60-70 euro per week aan boodschappen.

28-09-2009, 19:16
ik geef veeelste veel uit... tis echt te erg, zelfs mijn man begint te klagen dat k echt moet ophouden.. zonde, maar tis net alsof ik koop verslaafd ben serieus.. ik kan geen dag voorbij laten gan zonder iets te kopen maak nie uit wat...

28-09-2009, 19:20

Citaat door moslimamma:
Kun je misschien ook even uitleggen waaróm je teveel uitgeeft..? Zit je daardoor in de schulden? En misschien kan je dan beter een cursus hoe om te gaan met geld volgen..? Bedoel het niet beledigend, juist lief..



hahhaha nee hoor meid, ben echt niet beledigd hoor, we zitten gelukkig niet in de schulden, verre van dat zelfs,maar ieder keer geven weer te veel uit, bv boodschappen, kleding/speelgoed voor de kids,uitjes enz
we hebben alhamdolilah een modale inkomen, maar we kunnen veel meer sparen dan nu

28-09-2009, 19:23
Ik geefniet e echt veel uit....
Als ik iets overheb dan koop ik er altijd iets leuks mee voor me man en ik.
of gaan we een dagje lekker iets leuks doen...

we doen ongeveer 30 euro boodschappen, dat is dan echt voor sap, en snacks enzo want we eten meestal gewoon buiten of bij me schoonouders.

200 euro aan avond eten buiten per maand.
zelf geef ik ongeveer 100 euro per week uit aan kleding en accesoires.
en ongeveer 100 euro per week aan kleine spulletjes.


Ongeveer rond de 400 euro... en mijn man ongeveer 200 euro.
en laat staan nog de vaste kosten zoals verzekeringen, huur, zorg.

het is allemaal te veel om op te noemen.

28-09-2009, 21:16

Citaat door elboubsi:
Nou zal ik dan maar! Wij doen boodschappen op zaterdag bij de markt voor groente en fruit, en slager voor vlees enzo. Dit kost ons gemiddeld 35 euro. Daarnaast halen we de grote boodschappen bij Hoogvliet en dit ksot ons gemiddeld 70 euro. Doordeweeks brood, melk en aanbiedingen bij AH en c1000 ongeveer 30 euro. Dus per week rond de 130 euro.

Ik ben getrouwd en heb een kind van 2. Boodschappen is gewoon duur en als ik zo zie dat we rond de 500 euro per maand kwijt zijn aan boodschappen denk ik dat we een goed naar onze uitgaven moeten kijken. Ik koop ook vaak onzin dingen omdat ze toch in de aanbieding zijn zoals laatst met die euro weken van c1000.




per week rond de 130 euro.. das best veel hoor. Ik denk dat je de aanbiedingen maar beter kan laten liggen toch.. ook al zijn de prijzen afgekort, ik denk dat het heel wat scheelt per maand als je die aanbiedingen laat liggen.. ook al zie je iets wat voor de helft is afgeprijsd en denk je; , als je die aanbiedingen bij elkaar optelt is dat heel wat denk ik, maar ja ik weet natuurlijk niet hoeveel je daar precies aan uitgeeft..