Bekijk volle/desktop versie : Cijfers in de Islam



27-09-2009, 20:00
[/FONT" -->
Schepping van de hemelen en aarde
Wa laqad khalaqna al-samawaati wal-ardhi fee sitati ayaam...

een Priester heeft een Imam gevraagd waarom heeft Allah Sob7anahu wa Ta3ala op het laatst gezegd

wa maa masanaa min lughoob

omdat de Joden hebben gezegd dat God in 6 dagen de hemelen en aarde heeft geschapen en op zaterdag de 7de dag heeft uitgerust..

met andere woorden "wa maa masanaa min lughoob" dus we zijn niet moe geworden om uit te rusten..
[FONT=Arial Black][SIZE=3]De 7 die geen 8ste kennen[/SIZE][/FONT]
De 7 hemelen
Allathee khalaqa sab3a samawaatin tibaaqa...
[FONT=Arial Black][SIZE=3]De 8 die geen 9de kennen[/SIZE][/FONT]
De 8 engelen die de troon van Allah Sob7anahu wa Ta3ala dragen
wa ya7milu 3arsha rabika fawqahom yawma ithin thsamaaniya...
[FONT=Arial Black][SIZE=3]De 9 die geen 10de kennen
De wonderen van Seyidna Musa Alayhi Al-Salaam

27-09-2009, 20:00


en nu jullie...

de 10 de een meervoud accepteert ?

27-09-2009, 20:38
De elf die geen 12 is.

Dit zijn de broeders van Joessef vrede zij met hem.

In surat Yoessef zeide hij aan zijn vader ik heb de elf sterren gezien die voor mij buigen.

De 12 die geen 13 kent.

De wonder van mozes toen hij zijn volk de woestijn instuurde en zij geen water hadden, zei Allah aan hem sla met je stok op een rots en daaruit kwamen er twaalf bronnen van water uit.

De 13 die geen 14 kent.

Dit is het totale gezin van Yoessef vrede zij met hem.

Toen hij aan zijn vader zij ik heb 11 sterren (zijn broers) gezien die voor mij knielden en de zon en de maan (zijn vader en moeder) = 13.

De 14 die geen 15 kent.

Allah heeft gevraagd aan de 7 hemelen en de 7 aardse gronden (=14) toen hij deze schiep. Wees mijn dienaren of afschuwers, zij zeiden echter wij zijn uw dienaren.

27-09-2009, 20:42
De elf die geen 12 is.

Dit zijn de broeders van Joessef vrede zij met hem.

In surat Yoessef zeide hij aan zijn vader ik heb de elf sterren gezien die voor mij buigen.

De 12 die geen 13 kent.

De wonder van mozes toen hij zijn volk de woestijn instuurde en zij geen water hadden, zei Allah aan hem sla met je stok op een rots en daaruit kwamen er twaalf bronnen van water uit.

De 13 die geen 14 kent.

Dit is het totaal gezin van Yoessef vrede zij met hem.

Toen hij aan zijn vader zij ik heb 11 sterren (zijn broers) gezien die voor mij knielden en de zon en de maan (zijn vader en moeder) = 13.

De 14 die geen 15 kent.

Allah heeft gevraagd aan de 7 hemelen en de 7 aardse gronden (=14) toen hij deze schiep. Wees mijn dienaren of afschuwers, zij zeiden echter wij zijn uw dienaren.

27-09-2009, 20:45


De 10 de die meervoud accepteerd.

Zijn de hasanat (goede dingen verrichten), man jaá bil hasanati fallahoe 10 amthaliha oua Allahoe judaiefoe liman jashaé.


De elf die geen 12 is.

Dit zijn de broeders van Joessef vrede zij met hem.

In surat Yoessef zeide hij aan zijn vader ik heb de elf sterren gezien die voor mij buigen.

De 12 die geen 13 kent.

De wonder van mozes toen hij zijn volk de woestijn instuurde en zij geen water hadden, zei Allah aan hem sla met je stok op een rots en daaruit kwamen er twaalf bronnen van water uit.

De 13 die geen 14 kent.

Dit is het totaal gezin van Yoessef vrede zij met hem.

Toen hij aan zijn vader zij ik heb 11 sterren (zijn broers) gezien die voor mij knielden en de zon en de maan (zijn vader en moeder) = 13.

De 14 die geen 15 kent.

Allah heeft gevraagd aan de 7 hemelen en de 7 aardse gronden (=14) toen hij deze schiep. Wees mijn dienaren of afschuwers, zij zeiden echter wij zijn uw dienaren.

27-09-2009, 21:07
eerst een voor een

de 10 die een meervoud accepteert ?

27-09-2009, 21:50
heej daar is een nasheed van die we vroeger altijd zongen op arabische les

27-09-2009, 22:49

Citaat door Ayman_:
eerst een voor een

de 10 die een meervoud accepteert ?


Hassanat!